Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر امروز در گفت و گویی تلفنی درباره وضعیت قدس شریف و تحولات سرزمین های اشغالی به رایزنی پرداختند.

به گزارش مشرق، در تماس  تلفنی عصر امروز (دوشنبه) «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طرفین آخرین وضعیت قدس شریف و تحولات سرزمین های اشغالی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین توافق کردند در صورتی که نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد نتواند تصمیم موثری در زمینه تجاوز کاری های رژیم اشغالگر قدس اتخاذ کند، دو طرف در چارچوب ساز و کارهای مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی موضوع را در دستورکار پیگیری قرار دهند.

دو وزیر امور خارجه بر لزوم تماس نزدیک دو کشور در این خصوص تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در توئیتی به تیراندازی نظامیان صهیونیست‌ به نمازگزاران در مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

گفتنی است، نظامیان صهیونیست جمعه با ورود به صحن‌های مسجد الاقصی اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور کردند که در نتیجه آن شماری از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

صحن‌های مسجدالاقصی، از صبح امروز نیز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی بود. نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون ۲۷۸ فلسطینی در جریان این حملات مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین صهیونیست رژیم اشغالگر قدس امور خارجه ترکیه محمدجواد ظریف مسجد الاقصی سازمان ملل متحد شورای امنیت نظامیان صهیونیست وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، با گذشت ۲۰۱ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی عملیات‌های موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین علیه سرزمین‌های اشغالی متوقف نشده است.

گردان‌های المجاهدین اعلام کرد که همزمان با سالگرد شهادت «عمر ابوشریعه» (ابوحفص) بنیان‌گذار این گردان‌ها، شهرک صهیونیستی «بئیری» را موشک‌باران کرده است.

همچنین جنبش المجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسیران صهیونیست تنها با اراده مقاومت و با آزادی اسیران شجاع فلسطینی در قالب یک توافق شرافتمندانه آزاد خواهند شد.

این جنبش از تمامی مبارزان خود، دیگر مبارزان فلسطینی و آحاد ملت فلسطین خواست که به اقدامات مقاومتی خود شدت ببخشند و در برابر دشمن صهیونیست به پا خیزند.

پیش از این نیز مبارزان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سدیروت و نیرعام و شهرک‌های اطراف غزه را هدف حمله‌های راکتی قرار دادند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نظامیان صهیونیست که به شرق جحر الدیک در مرکز غزه رخنه کرده بودند، مقابله کرده است.

همچنین منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند. این منابع اعلام کردند که آژیر خطر در مرکز نظامی کزوویم در اطراف غزه به صدا درآمده است.

کد خبر 6087975

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی