Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، شورای نگهبان درباره اظهارنظرهای صورت گرفته درخصوص مصوبه اخیر این شورا که در اجرای بند (۵-۱۰) سیاست‌های کلی انتخابات به تصویب رسیده است، بیانیه‌ای صادر کرد.
 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
باسمه تعالی
 
با توجه به اظهارنظرهای صورت گرفته درخصوص مصوبه اخیر شورای نگهبان نسبت به تعیین شرایط و مدارک لازم جهت ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری به اطلاع می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
شورای نگهبان در چارچوب اصول قانون اساسی و در اجرای بند (۵-۱۰) سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مبنی بر «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان» به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن داوطلبان ریاست جمهوری را برای ثبت‌نام تعیین و اعلام نموده است.
 
این مصوبه براساس صلاحیت‌های قانونی این نهاد به تصویب رسیده و لازم‌الاجرا است همچنان که مصوبات سایر نهادها در حدود صلاحیت‌های قانونی آن‌ها معتبر و لازم‌الاجرا می‌باشد.
 
با توجه به مسئولیت و صلاحیت شورای نگهبان براساس تصریح بند (۵-۱۰) سیاست‌های کلی انتخابات، رعایت مفاد سیاست‌های مذکور از سوی مسئولان و مدیران کشور به ویژه ریاست محترم جمهوری و وزارت کشور ضروری است.
 
شورای نگهبان ضمن تأکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبه فوق اعلام می‌دارد ثبت‌نام داوطلبان بدون ارائه مدارک مذکور در مصوبه این شورا فاقد اعتبار می‌باشد.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سیاست های کلی انتخابات شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی قدردانی کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است:

«وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِینَ» (سوره بقره آیه ۱۹۳)

شب گذشته سرانجام انتظار‌ها به پایان رسید و حمله گسترده موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی انجام و مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های فلسطین اشغالی با موفقیت هدف قرار گرفت.

این رژیم جنایتکار و کودک‌کُش در ادامه شرارت‌هایش در روز‌های گذشته با حمله به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق، جمعی از فرماندهان نظامی ایران را به شهادت رساند و می‌بایست پاسخی محکم و بازدارنده دریافت می‌کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با ده‌ها فروند موشک و پهپاد و تاکتیک‌های پیچیده، مواضع اطلاعاتی و پشتیبانی در حمله به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به طور قابل ملاحظه‌ای منهدم کرد.

عملیات «وعده صادق» که با رمز «یا رسول الله (ص)» انجام شد، نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان به خصوص صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود و نشان داد که ایران به هر تجاوزی پاسخی محکم و پشیمان‌کننده خواهد داد.

عملیات باشکوه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که با همراهی جبهه مقاومت همراه بود، قلوب ملت‌های مسلمان و آزاده جهان و به خصوص مردم مظلوم غزه و فلسطین که در ماه‌های گذشته تحت شدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار دارند، خوشحال کرد و آن‌ها را به آزادی قدس در آینده نزدیک امیدوارتر ساخت.

شورای نگهبان ضمن قدردانی از رزمندگان دلاور و پرافتخار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت، امیدوار است که جشن بزرگ آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی هرچه زودتر باحضور باشکوه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
  • قدردانی شورای نگهبان از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
  • قدردانی شورای نگهبان از نیرو‌های مسلح و جبهه مقاومت
  • قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت
  • واکنش شورای نگهبان به حمله ایران به اسرائیل