Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه پنج تبریز با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال، امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

فرهنگ‌سرای استاد نظمی تبریز یکی از پروژه‌های به افتتاح رسیده در منطقه پنج شهرداری تبریز است که با مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریزی مدیریت شهری تبریز آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی و کلاس‌های جانبی در این مرکز است.

پارک محله‌ای نصر دیگر پروژه شهرداری منطقه پنج تبریز است که با مساحت ۳۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

پروژه رمپ پاسداران به باغمیشه با ۵۰۰ متر طول و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، دیگر پروژه‌ای است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

احداث و برق‌رسانی به مراکز ذخیره آب در مرزداران، جاده تهران و پارک جنگلی آرپادره‌سی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، پروژه دیگر این منطقه است که همزمان با دیگر پروژه‌ها بهره‌برداری رسید.

۳۰ هزار تن آسفالت‌ریزی اساسی اتوبان پاسداران و معابر اصلی حوزه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه بعدی شهرداری منطقه پنج است که روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید.

برق‌رسانی و تامین روشنایی پارک جنگلی آرپادره‌سی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال پروژه بعدی منطقه پنج است که همزمان با دیگر پروژه‌ها به بهره برداری رسید.

کف‌سازی پارک‌ها، معابر و اصلاح جداول سطح حوزه نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به همراه دیگر پروژه‌ها به بهره برداری رسید.

تکمیل مبلمان پارک‌های سطح حوزه با اعتبار ۲۰ میلیارد نیز در کنار پروژه‌های اصلی شهرداری منطقه پنج به بهره‌برداری رسید.

لوله‌کشی شبکه آب خام منطقه به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال آخرین پروژه شهرداری منطقه پنج تبریز است که امروز همزمان با دیگر پروژه‌های این منطفه افتتاح شد.

شهرداری تبریز پیشگام فعالیت‌های فرهنگی و هنری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این پروژه‌ها، گفت: در تمام دنیا شهرداری‌ها پپیشتاز و پیشگام فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند و خوشبخت هستیم که در تبریز ما نیز سال‌هاست شهرداری در این عرصه فعال است.

سید قاسم ناظمی اظهار کرد: موضوع فرهنگ یک موضوع اساسی و جدی و ضرورتی برای حوزه شهری است که امروز خوشحال هستیم که این سرمایه فرهنگی شهرداری حتی در دورترین نقاط شهر گسترش یافته است.

وی افزود: افتخار بزرگی است قبل از این‌که جریان شهری و جریان زندگی وارد یک منطقه شود، ما زیرساخت‌های فرهنگی آن منطقه را تامین کردیم.

وی با اشاره به تاثیر تبریز در جریان فرهنگی دنیا، بیان کرد: شهر ما با قدمت و اهمیتی که در جریان فرهنگی و هنری ایران دارد و تاثیری که از طریق تربیت شخصیت‌های بزرگ و ساماندهی حرکت‌های بزرگ در جریان فرهنگ دنیا می‌گذارند، نیازمند این است که حوزه فرهنگ در این منطقه جدی گرفته شود.

ناظمی اضافه کرد: معیشت، شهرسازی، و معماری مسائل مهمی است ولی ما شهر را محل زندگی انسان می دانیم و واقعیت این است اگر به انسان اهمیت ندهیم، این شهر جایی برای زندگی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: شهر تبریز از جهت توسعه کمی در حوزه زیرساخت و فضاهای کاربردی فرهنگی، قدم های خوبی برداشته است ولی هنوز راه زیادی در پیش داریم ولی این زحمات و تلاش‌ها را نباید نادیده بگیریم.

وی افزود: بر خود وظیفه می‌دانیم که از مجموعه شهرداری تبریز و اعضای شورای شهر که در این محدودیت های مالی که شهرها دچار آن بوده و هستند، به مسائل فرهنگی و کالبدی شهر اهتمام کردند و در رفع موانع آن تلاش کردند، تشکر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی  اظهار امیدواری کرد که این اهتمام در حوزه کاربردی و حوزه نرم افزار نیز سرایت کند؛ چراکه این ورزشگاه، این فرهنگ سرا و این فضاهای فیزیکی نیازمند یک نفس فرهنگی هستند و امیدواریم شاهد جریان زندگی فرهنگی در این ساختمان‌ها باشیم.

اولویت شهرداری، ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های جدید است

شهردار تبریز نیز در ادامه، ایجاد زیرساخت‌های شهری در شهرک‌های جدید را اولویت شهرداری عنوان کرد.

ایرج شهین‌باهر اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های امروز، فرهنگسرای استاد نظمی است که ششمین فرهنگسرای احداث شده منطقه پنج در این دوره مدیریت شهری است.

وی افزود: پارک‌ محله‌ای نصر۱، رمپ دسترسی پاسداران به باغمیشه، آسفالت ریزی اساسی و کف سازی معابر، تکمیل مبلمان پارک‌ها، طرح‌های کنترل و چند طرح لوله کشی شبکه آب خام، برق رسانی و روشنایی معابر از دیگر پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در شهرک‌های جدید اعلام کرد: اولویت ما تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات محله‌‎ای شامل احداث فرهنگ سراها، توسعه فضای سبز، ایجاد فضاهای ورزشی و دیگر امکانات در شهرک‌های جدید و مناطق در حال توسعه‌ شهر است که قبل از سکونت شهروندان آماده بهره برداری شود.

شهین باهر اضافه کرد: هرچند در برخی از مناطق شهر کمبودهایی هست که سال‌های متمادی کاربری‌های عمومی در آن‌ها ایجاد نشده و تلاش داریم که زیرساخت‌های مورد نیاز پیش بینی و اجرایی شود.

تکمیل توسعه شهرها، مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه تکمیل توسعه شهرها را مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم دانست و گفت: رویکرد شهرداری تبریز در زمینه فرهنگی قابل تقدیر بوده است.

سعید نیکوخصلت اظهار کرد: امروزه توسعه شهرها با زیرساخت‌های لازم مفهوم خود را تکمیل می‌کند. زیرساخت‌هایی چون فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، ترافیک، مسیرهای دوچرخه، پیاده راه‌ها و ... ملاک اولیه و شاخص‌های ارزیابی شهرها قلمداد می‌شوند.

وی ادامه داد: در کنار این زیرساخت‌ها، باید سرمایه‌های نمادین نیز در جایگاه خود به خوبی نقش ایفا کنند. در پروژه فرهنگی و اجتماعی فرهنگسرای استاد علی نظمی نیز سعی کردیم تا با نامگذاری این پروژه به نام استاد نظمی، به ساحت این استاد بزرگوار ادای احترام کنیم.

وی عنوان کرد: استاد نظمی در سن ۹۴ سالگی از افراد نادر روزگار هستند و نفس او برای شهر ما غنمیت است.

نیکوخصلت با بیان این‌که مرزدران به عنوان یک شهرک جدید نیازمند بافت جدید است، گفت: نیاز است تا شهروندان ساکن در این شهرک جدید، فضاهایی برای سازگاری و تعاملات اجتماعی پیدا کنند و فضاهای فرهنگی و ورزشی در این شهرک افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: با وجود این‌که در قسمت شرقی و شمالی این فرهنگسرا هنوز ساخت و سازی انجام نگرفته اما خوشبختانه این پروژه فرهنگی به اتمام رسیده که این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: رویکرد شهرداری تبریز در زمینه فرهنگی قابل تقدیر بوده است که در این راستا از بخش‌های عمرانی، فرهنگی، روابط عمومی، مالی و همه تلاشگران شهرداری منطقه پنج قدردانی می‌کنیم و بابت احداث این فرهنگسرا به شهروندان ساکن در شهرک مرزداران تبریک می‌گویم.

شهرداری در مباحث عمرانی و خدماتی اقدامات خوبی انجام داده است

عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه این آیین گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، شهرداری تبریز در مباحث عمرانی و خدماتی و تامین هزینه‌های نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام داده است.

سونیا اندیش اظهار کرد: در سال جاری و سال گذشته، با وجود رکود اقتصادی و افزایش قیمت‌ها و تورم که پیش بینی‌های بودجه‌ای را دچار مشکلات عمده کرد، اجرای پروژه‌های مصوب و نیمه تمام نیز با مشکل مواجه شد اما شهرداری و شورا در مباحث عمرانی و خدماتی و تامین هزینه‌های نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: این شرایط بد اقتصادی در شهرداری و باقی ارگان‌ها نیز تاثیرگذار بود اما همکاران محترم شورا و شورای پنجم با تمام دلسوزی برای تامین و تخصصیص بودجه پروژه‌های شهری پیگیری کامل و دقت نظر داشته اند.

وی اظهار کرد: در دوره فعلی هزینه‌های شهرداری جمع و جور شده و ماهانه جلوی میلیاردها تومان ریخت و پاش و هزینه گرفته شده است.

اندیش افزود: شورای پنجم امانتدار بوده و شهرداری نیز در این دوره با تحمل سختی در هزینه‌ها دقت کرده است تا بیت المال را حفظ کند. این یک قدم رو به رشد بوده و این مهم است که شهرداری در جا نزده و عقب گرد نداشته است. که این امر از نشانه‌های اعتماد به شورای پنجم است و البته شورا هم سعی کرده که امانتدار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری تبریز پروژه عمراني بهره برداری رسید ایجاد زیرساخت شهرداری منطقه پنج زیرساخت های لازم ایجاد زیرساخت ها شهرک های جدید شهرداری تبریز دیگر پروژه ها میلیارد ریال استاد نظمی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، محمدعلی پهناور با بیان اینکه سال گذشته ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای پروژه‌های ورزشی استان اردبیل در نظر گرفته شده بود که با همدلی و کمک نمایندگان مجلس و مسئولان عالی استان این رقم تا پایان سال به بیش از ۲ برابر افزایش یافت، افزود: علاوه بر این اعتبارات استانی در نظر گرفته شده برای طرح‌های عمرانی ورزش استان با عنایت استاندار پارسال از ۳۸۰ میلیارد ریال به ۵۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی گفت: با اینکه پارسال اعتبارات لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌های ورزشی استان اردبیل افزایش چشمگیری داشت اما این اعتبارات به هیچ وجه جوابگوی پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام درنقاط مختلف این استان نیست و تلاش می‌کنیم با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امسال نیز اعتبارات لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌های ورزشی استان افزایش یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه غیر از مجموعه ورزشی علی دایی اردبیل، ۶۵ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در نقاط مختلف این استان وجود دارد، اظهار کرد: برای تکمیل و اتمام ۶۵ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در نقاط مختلف استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است و با این روند تخصیص اعتبار شاید تکمیل و بهره‌برداری از آنها ده‌ها سال طول بکشد.
پهناور خاطرنشان کرد: برای حل کسری اعتبار مورد نیاز علاوه بر تلاش برای افزایش اعتبارات ملی باید نسبت به تامین اعتبارات لازم با روش‌های مختلف اقدام می‌کردیم و بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا از فرصت استثنایی مولدسازی نهایت استفاده برای رفع این کمبودها استفاده شود.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال با فروش سه ملک در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در این استان اختصاص می‌یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه این املاک در اسرع وقت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، افزود: اقدامات لازم برای فروش این املاک با هدف تامین اعتبار برای تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان انجام شده و مراحل نهایی را طی می‌کند.
پهناور اظهار کرد: با فروش این املاک و تامین اعتبار مورد نیاز سه پروژه نیمه‌تمام ورزشی استان شامل اولین و مدرن‌ترین پیست اسکی سرپوشیده کشور در شهرک نیروی انتظامی شهر اردبیل، طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام موجود در ورزشگاه تختی اردبیل مانند (بهسازی و بازسازی زمین چمن، ساختمان و سکوی تماشاگران و احداث و راه‌اندازی ۶ خانه تخصصی برای ورزش‌های غیرتوپی) و دفتر مشترک هیات‌های ورزشی و خانه جوانان در شهرک کوثر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: امیدواریم با تکمیل و اتمام این پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام در کمترین زمان ممکن و با قرار دادن آنها در اختیار ورزشکاران و جوانان میانگین سرانه ورزشی استان افزایش یابد.
َ

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳