Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش برنامه آموزشی مدرسه تلویزیونی سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت را مشخص کرد.

شبکه آموزش

آموزش درس تربیت‌بدنی
ساعت ۷:۴۵تا ۸

فنی و حرفه‌ای و کاردانش

ساعت٨ تا ٨:٣٠

اخلاق حرفه‌ای - پایه۱۲-رشته شایستگی‌های غیر فنی -شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش

ساعت ۹تا۹:۳۰
پیاده سازی سیستم‌های اطلاعاتی وب - پایه ۱۱- رشته شبکه و نرم افزار- شاخه فنی و حرفه‌ای

ساعت ۲۱:۱۵ تا۲۱:۵۰
تکه دوزی - رشته طراحی و دوخت- پایه ۱۱- -شاخه فنی و حرفه‌ای

۶پایه ابتدایی

ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠
فارسی و نگارش پایه اول

ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰
فارسی و نگارش پایه دوم

ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰
مطالعه و مهارت‌های اجتماعی پایه سوم

ساعت۱۲:۰۰تا۱۲:۳۰
بازی و ریاضی پایه چهارم

ساعت ۱۲:۳۰تا۱۳:۰۰
فارسی و نگارش پایه پنجم

ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰
فارسی و نگارش پایه ششم

ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰
آموزش نوآموزان پیش دبستانی

متوسطه اول

ساعت ۱۴:۳۰تا ۱۵:۰۰
علوم تجربی پایه هفتم

ساعت۱۵:۰۰تا۱۵:۳۰
علوم تجربی پایه هشتم

ساعت ١۵:٣٠ تا ١۶
علوم تجربی پایه نهم

دوره آموزش مجازی متوسطه

ساعت ۱۶:۳۰تا ١۶:۵۰
آموزش معلمان تولید محتوای الکترونیکی

متوسطه دوم

ساعت ١۶:۵۰تا١٧:۱۰
ریاضی سه - پایه ۱۲- رشته علوم تجربی

ساعت ١٧:۱۰تا ١٧:۳۰
شیمی دو - پایه ۱۱ - رشته علوم تجربی و ریاضی و فیزیک

ساعت ۱۷:۳۰تا ۱۸:۰۰
ریاضی سه - پایه ۱۲- رشته علوم تجربی

ساعت ۱۸:۰۰تا ۱۸:۳۰
ریاضی سه - پایه ۱۲- رشته علوم تجربی

ساعت ۲۰:۲۵ تا ۲۰:۵۰
فیزیک یک - پایه ۱۰ - رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک

ساعت ۲۰:۵۰ تا ۲۱:۱۵
فیزیک دو - پایه ۱۱- رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک

شبکه ۴

ساعت۷:۳۰

درس جامعه شناسی۳پایه۱۲رشته ادبیات وعلوم انسانی وعلوم ومعارف اسلامی

ساعت۷:۵۵

درس دین وزندگی۲پایه۱۱رشته ادبیات وعلوم انسانی

ساعت۸:۲۰

درس دین وزندگی۱ پایه۱۰رشته ادبیات وعلوم انسانی

ساعت۸:۴۵

درس فلسفه۲ پایه۱۲رشته ادبیات وعلوم انسانی وعلوم ومعارف اسلامی

ساعت۹:۱۰

درس زبان خارجی۳ پایه۱۲ تمامی رشته‌ها

ساعت۹:۳۵

درس فارسی۱پایه۱۰مشترک تمامی رشته‌ها

ساعت۱۰

درس آمارواحتمال پایه۱۱رشته ریاضی فیزیک

ساعت۱۰:۲۵

درس روانشناسی پایه۱۱رشته ادبیات وعلوم انسانی وعلوم ومعارف اسلامی

ساعت۱۰:۵۰

درس هندسه۱ پایه۱۰رشته ریاضی فیزیک

ساعت۱۱:۱۵

درس هندسه۱پایه ۱۰رشته ریاضی فیزیک

 شبکه قرآن و معارف سیما

ساعت ۸ تا ۸:۳۰ صبح 

اصول عقاید ۲ - پایه ۱۱ - رشته علوم و معارف اسلامی

 ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح

تاریخ اسلام ۲ - پایه ۱۱ - رشته علوم و معارف اسلامی

ساعت ۱۱:۲۰ تا ۱۱:۴۰

هدیه‌های آسمان چهارم دبستان

ساعت ۱۱:۴۰ تا ۱۲ 

آموزش قرآن چهارم دبستان

ساعت ١۵:۱۰ تا ١۵:٣٠ 

عربی، زبان قرآن ۲ - پایه ۱۱ - رشته علوم و معارف اسلامی

 ساعت ١۵:٣٠ تا ١۶

پیام‌های آسمان پایه هشتم

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدرسه تلویزیونی ادبیات وعلوم انسانی معارف اسلامی ساعت رشته علوم تجربی فنی و حرفه ای نگارش پایه ریاضی فیزیک فیزیک ساعت پایه ۱۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

 نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۱۴۰۳ صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) با حضور داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

فرایند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته می‌شود.

در گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ نفر در مجموع شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۴۷ هزار و ۱۱۲ نفر زن و ۸۱ هزار و ۲۵۰ نفر مرد هستند؛ یعنی ۳۷ درصد داوطلبان را زنان و ۶۳ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

داوطلبان در گروه آزمایشی علوم ریاضی که اولین گروه از داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ هستند، دو دفترچه سوال دارند. دفترچه سوالات شماره ۱؛ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی، دفترچه سوالات شماره ۲، شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این داوطلبان در نهایت باید در مدت ۱۴۵ دقیقه به ۱۰۵ سوال پاسخ دهند.

گروه علوم انسانی؛ ۱۶۰ دقیقه برای ۱۶۰ سوال

در گروه آزمایشی علوم انسانی در مجموع ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۰ هزار و ۳۴۵ نفر زن و ۱۳۴ هزار و ۶۱۵ نفر مرد هستند. نسبت درصدی داوطلبان به تفکیک جنسیت زن و مرد ۶۵ درصد زن و ۳۵ درصد مرد است.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که پنجشنبه صبح سر جلسه آزمون می‌روند نیز دو دفترچه سوال دارند. دفترچه شماره ۱ شامل ۸۰ سوال دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی است که مدت ۸۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی آن در نظر گرفته شده است و دفترچه شماره ۲؛ شامل سوالات دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این داوطلبان در مجموع باید در ۱۶۰ دقیقه به ۱۶۰ سوال پاسخ دهند.

یادآوری‌هایی برای داوطلبان

فرایند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعد از ظهر) آغاز می‌شود و درهای حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی جلوگیری می‌شود. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته باشد.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و …)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون خودداری کنند. همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند دارای تبعات زیر خواهد بود؛

به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «ث» همین اطلاعیه درج شده، رفتار خواهد شد. درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی / ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی / ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.

همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری ۱۴۰۲ است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.

کد خبر 747734

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • رقابت ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد