Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:20:45 GMT

درخت بلوط مازندران بلندترین موجود زنده ایران +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۵۲۱۴

درخت بلوط مازندران بلندترین موجود زنده ایران +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بلند قامت ترین درخت ایران درخت بلوطی است که نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جنگل های ارتفاعات شهرستان بابل در استان مازندران آن را شناسایی و ثبت کردند. این درخت بعنوان بلندترین موجود زنده کشور و بلند ترین بلوط جهان است.

محل قرار گیری دقیق این درخت در مازندران، بابل، بندپی شرقی، دهستان فیروزجاه، روستای گاوزن محله، مرتع مندرکا، در ارتفاع ۱۲۰۵ متر از سطح دریاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر آثار و زندگی شاعر بلند آواز بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  برنامه «جام جم»، این هفته به استان بوشهر سفر می کند و مروری دارد بر آثار این شاعر بلند آوازه این استان.

منوچهر آتشی، شاعر اقلیمی معاصر ایران است که در منطقه بوشکان بوشهر چشم به جهان گشود. پنج دهه شعر گفت و آثارش همیشه مـشوق جـوان‌ها و دوسـتداران شعر بود. مقدمه‌های زیادی بر کتاب‌ها نوشت که در کمتر شاعری می‌توان سراغ گرفت.

از مهم‌ترین آثار او مجموعه «شعر آهنگ دیگر» و «آواز خاک» است. توجه آتشی به محل زندگی خـود و زیبایی جلوه‌های طبیعت، احساسات پاک و صادقانه‌اش باعث شد که یک شاعر نـوگرای رمانتیسم به شمار آید.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: شعر ظهور مشهور به «عبدوی جط» یکی از ماندگارترین اشعار آتشی به شمار می‌رود. عبدو در این شعر، نماد هر آزادی‌خواه و مبارزی محسوب می‌شود کـه در جهت تحقق عدل و داد می‌کوشد و سرانجام جانش را فدا می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این شعر اقلیمی و ایلیاتی بودن واژگان و مضامین آن است.  به یاد و خاطره مرحوم «منوچهر آتشی» در بخشی از برنامه صدای آرشیوی وی پخش می‌شود

برنامه «جام‌جم» به تهیه‌کنندگی سیده زهرا صالحی و اجرای حسن همایی، جمعه‌ها ساعت ۲۳ از رادیو ایران پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • فریاد عدالت‌خواهی «کن لوچ» در سینما
  • توزیع اسکناس درشت، با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
  • توزیع ۵۷۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • مروری بر آثار و زندگی شاعر بلند آواز بوشهر
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • قصه آدم‌هایی که برای عزت ایران می‌کوشند