Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به تولید سریال «صبح آخرین روز» راستان زندگی و نحوه شهادت دانشمند شهید دکتر شهریاری، با بیان اینکه شهید شهریاری نماد آمیختگی ایمان، شجاعت و شهادت است، تولید سریال شهید شهریاری را یکی از خروجی‌های برنامه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان عنوان کرد و گفت: سریال «صبح آخرین روز» بتواند بخشی از ارزش‌های شخصیتی و تلاش‌های این دانشمند برجسته را در ایران اسلامی تبیین کند، هر چند نمی‌توان برای تولید این اثر هنری ارزش‌گذاری کرد اما حتماً باعث تعمیق باورهای جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، افزود: حقیقت انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس متعلق به همه مردم است و همه مدیران، مسئولان و اقشار مختلف باید سهم خود را در برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره شهدا ایفا کند.

حقیقی در ادامه با بیان اینکه با بیان اینکه ۱۰۰۰ هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده که ۱۰ درصد آن معارض دارد، ادامه داد: ستاد اجرایی برای منطقه ویژه اقتصادی تشکیل شده است.

استاندار زنجان افزود: بررسی سوابق مناطق موفق، بررسی نوع صنایع قابل فعالیت با دارا بودن توان رقابت، صادرات و ایجاد ارزش‌افزوده، نحوه مدیریت منطقه با اولویت بخش خصوصی، ایجاد دسترسی‌ها، جلوگیری از ایجاد واحدهای آلاینده و توجه به نکات زیست‌محیطی را بر عهده دارد.

حقیقی با اشاره به ظرفیت های بالای استان زنجان را برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک و آماد کشور، افزود: منطقه ویژه اقتصادی مزایای مهمی را در فعالیت‌های اقتصادی پدید می‌آورد.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های خوبی در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است، گفت: حمل و نقل و راه‌ها یکی از ظرفیت‌های این استان است، به طوری که فرودگاه زنجان قابلیت برقراری هواپیماهای باری و پروازهای داخلی و خارجی را دارد. در بخش حمل و نقل ریلی با دو خطه کردن راه‌آهن مسیر زنجان - قزوین ظرفیت حمل بار از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلون تن افزایش می‌یابد و بهره‌برداری از محورهای مواصلاتی در حال ساخت و توسعه نیز می‌تواند گشایش خوبی ایجاد کند.

استاندار زنجان گفت: استان زنجان رتبه ۳ فضای کسب و کار و رتبه ۲ مشارکت اقتصادی را در کشور کسب کرده است و واحدهای تولیدی استان ۳۰ میلیون دلار صادارت داشتند.

حقیقی با بیان اینکه نقشه راه استان زنجان را در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری ترسیم و عملیاتی خواهد شد، افزود: طی سال گذشته بیش از ۹ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد که سهم عمده آن به پروژه‌های افتتاحی اختصاص دارد و رقم تسهیلات را به ۱۸ هزار میلیارد تومان برسانیم و رقم صادرات ۲۳ درصد افزایش یافت

استاندار زنجان در ادامه به.وضعیت بارندگی ها در استان طی سال گذشته و دو ماهه نخست سالجاری اشاره کرد و گفت: مدیریت مصرف آب و برق برای بروز چالش کمتر در ماه‌های تیر و مرداد باید مورد توجه جدی مسئولان باشد و کاهش ساعات اداری باید مورد بررسی قرار گیرد.

حقیقی با تاکید بر اینکه تقسیم بندی ساعات قطعی برق باید اطلاع رسانی شود، افزود: دستگاه‌های صمت و جهادکشاورزی باید تدابیر ویژه را در خصوص مدیریت مصرف انرژی بیندیشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا یک موج انفجاری با شیب صعودی زیاد بود که در آن شاخص‌های سن، تجمع و دورهمی در شیوع بیشتر این ویروس هویدا بود، ادامه داد: در موج چهارم شاهد افزایش قابل توجه مبتلایان زیر ۳۰ سال نسبت به موج سوم بودیم و با وجود اینکه در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در استان نزولی است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست و راه پیشگیری و مقابله، کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

حقیقی در ادامه بر لزوم تلاش و برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری از تجربیات برگزاری انتخابات ادوار گذشته و با هماهنگی هیئت‌های اجرایی و نظارتی، انتخابات سالم، امن و پرشوری را برگزار خواهیم کرد و هر کسی باید مسئولیت خود را به درستی ایفا کند تا ضمن تقویت مقوم‌های اتحاد، شیطنت‌های شیاطین نیز عقیم بماند.

کد خبر 5209137

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استاندار زنجان منطقه ویژه اقتصادی فتح الله حقیقی ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان اردبیل شب قدر فلسطین ماه مبارك رمضان منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود

 قشلاقی در جلسه شورای شهر هشترود با بیان اینکه متاسفانه محدوده شهر برای احداث و ساخت مسکن کوچک است گفت: از این رو با الحاق ۱۵۰ هکتار زمین می‌توان شهر را گسترش داد.

وی در ادامه از راکد ماندن طرح فاضلاب مدرن شهری انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه این طرح در داخل شهر به آهستگی به جلو می‌رود و هر سال چند صد متری اجرا می‌شود.

قشلاقی افزود: متاسفانه قبل از اجرای شبکه در داخل شهر اقدام به احداث ساختمان تصفیه‌خانه کردند و هزینه میلیاردی شد و متاسفانه پس از گذشت چند سال دیوار‌های این تصفیه‌خانه هم در حال تخریب است.

فرماندار هشترود تصریح کرد: سرازیر شدن فاضلاب شهری هشترود به رودخانه وسط شهر قابل قبول نیست زیرا علاوه بر نشان دادن چهره کریه به شهر باعث بروز بیماری هم می‌شود و متاسفانه کشاورزان پایین دست رودخانه‌ها هم از آب این فاضلاب آبیاری می‌کنند.

وی در ادامه از شهرداری خواست سد معبر کنندگان در سطح شهر را ساماندهی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار