Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

هلاکت دو سوداگر مرگ و کشف ۲۴۴ کیلو موادمخدر

سردار "محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان داشت: مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی از فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی ریگ ملک شهرستان میرجاوه مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  تصریح کرد: در این عملیات که با درگیری مسلحانه و تبادل سنگین آتش بین مأموران و قاچاقچیان همراه بود مرزبانان با اتخاذ تاکتیک‌های مناسب عملیاتی موفق شدند ضمن به هلاکت رساندن دو نفر از سوداگران مرگ، ۲۴۴ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۱۶۹ کیلوگرم مرفین و ۷۵ کیلوگرم شیشه را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب سایر نهاد‌ها با مجموعه مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان استان به صورت شبانه‌روزی در مناطق مرزی حضور فعال و گسترده دارند و با هرگونه اعمال خلاف قانون، خصوصاً شرارت و قاچاق موادمخدر قاطعانه و هوشمندانه برخورد می‌کنند و اجازه ایجاد هیچ‌گونه ناامنی را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.


دستگیری سارق مسلح و عامل قتل سریالی ۲ شهروند در زاهدان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان سارق مسلح خودرو و عامل قتل مسلحانه ۲ شهروند زاهدانی پس از ۷۰ روز فرار شناسایی و دستگیر شد.

سردار " احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال ۹۹ در بلوار کشاورز زاهدان، چند فرد مسلح ناشناس با شلیک کلت کمری مردی ۴۴ ساله را جلو درب منزلش به قتل رسانده و پس از سرقت خودروی پژو ۴۰۵ او متواری می‌شوند.

او  افزود: در ادامه این جنایت چند روز بعد نیز در تاریخ ۵ اسفند ماه ۹۹، قتل مسلحانه دیگری با همان شیوه و شگرد جنایت اول در خیابان مطهری زاهدان صورت می‌گرد و طی آن سارقان با شلیک کلت کمری جوانی ۲۷ ساله را به قتل رسانده و خودروی پراید او را نیز به سرقت می‌برند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بلا فاصله با وقوع جنایت اول، تیمی متشکل از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی به صورت ویژه مأمور رسیدگی پرونده و دستگیری قاتلان شدند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: مأموران در جریان تحقیقات خود با جمع آوری سرنخ‌های موجود دریافتند که عاملان این جنایات سریالی، ۳ نفر ترک نشینان یک دستگاه موتورسیکلت هستند که به صورت حرفه‌ای در امر سرقت مسلحانه خودرو و موتورسیکلت فعالیت دارند.

سردار طاهری بیان داشت: تلاش پلیس برای دستگیری این افراد جانی ادامه داشت تا اینکه در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری متهمان با روش خاص خود، اقدام به سرقت مسلحانه موتورسیکلت یک جوان ۲۰ ساله می‌کنند، ولی با توجه به متواری شدن این جوان در به قتل رساندن او ناکام می‌مانند.

او افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده بلافاصله پس از اطلاع از این سرقت مسلحانه، با راهنمایی مالباخته به محل وقوع جرم اعزام و با انجام تحقیقات میدانی و جمع آوری سرنخ‌های موجود در محل، موفق به شناسایی یکی از قاتلان، که جوانی ۳۲ ساله بود شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از محلات زاهدان شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار طاهری با اشاره به اعتراف قاتل به جنایات ارتکابی با همکاری ۲ تن از دوستان خود خاطر نشان کرد: با تحقیقات تخصصی پلیس دیگر همدستان این فرد جانی نیز شناسایی و با سرنخ‌های بدست آمده به زودی دستگیر خواهند شد.

توقیف ۳ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ قاچاق در"خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از توقیف ۳ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ گوشتی قاچاق و خارج از شبکه توزیع درعملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم و پیشگیری از توزیع خارج از شبکه این اقلام، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان یک دستگاه کامیونت حامل مرغ زنده قاچاق را در محور" زاهدان –خاش" توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی ۳ هزار و ۷۲۰ قطعه مرغ گوشتی قاچاق و فاقد مجوز قانونی از شبکه دامپزشکی که با هدف توزیع خارج از شبکه حمل می‌شد؛ کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به دستگیری ۲ نفر در رابطه گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش مرغ‌های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی بیش از ۲ میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

وی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی ازشهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی اعم از قاچاق و احتکار اقلام ضروری مردم با تماس ۱۱۰ در اخیار پلیس قرار دهند.

عامل سرقت نافرجام و به عنف منزل شهروند "چابهاری" دستگیر شد /اعتراف سارق به ۱۳ فقره سرقت مسلحانه

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوستان از اقدام به موقع مأموران انتظامی استان در شهرستان "چابهار" برای دستگیری عامل سرقت نافرجام منزل شهروند چابهاری خبر داد و گفت:طی بازجویی از سارق سابقه دار ۱۳ فقره سرقت مسلحانه نیز کشف شد.

سردار "احمد طاهری  بیان داشت: شب گذشته در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام یک فقره سرقت به عنف نافرجام منزل در یکی از روستا‌های شهرستان چابهار که طی آن فرد ناشناسی به زور و با تهدید سلاح کلت کمری قصد سرقت منزل یک شهروند را داشته، که با مقاومت صاحب خانه متهم با شلیک گلوله وی را از ناحیه پای راست مورد جراحت قرار داده و پس از ناکامی ازمحل متواری شده، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان چابهار برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  افزود: مأموران با حضور در محل و اخذ مشخصات سارق به گشت زنی در خیابان‌های اطراف پرداخته و موفق شدند این سارق را که در حال فرار بود مشاهده و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی او را دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه سلاح کلت کمری همراه با ۲۲ عدد فشنگ کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوستان تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان چابهار چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و صراحتا به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و همچنین به ۱۳ فقره سرقت مسلحانه دیگر در سطح شهرستان "دشتیاری" اعتراف کرد.

سردار طاهری با اشاره به اینکه متهم پس از پایان تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد، خاطر نشان کرد: پلیس به عنوان حافظ جان مال و ناموس مردم به شدت با مجرمان و افرادی که چشم طمع به اموال مردم دارند برخورد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام./ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی درگیری مسلحانه فرمانده انتظامی استان سیستان استان سیستان و بلوچستان سرقت مسلحانه پلیس آگاهی فقره سرقت کلت کمری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین

سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد در راستای ماموریت‌های محوله بررسی خودرو‌های مشکوک در عوارضی شماره سه به یک دستگاه خودرو ایسوزو مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، بیان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد