Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در بسته از «انتخابات چه خبر؟» بیستمین روز اردیبهشت ماه به مسائل پیش آمده در روزی که گذشت می‌پردازیم.

شروع ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری از فردا

از ساعت ۸ صبح فردا ۲۱ اردیبهشت ثبت نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز می‌شود؛ ثبت نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظاری از سپاه ندارم

سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمایت سپاه پاسداران از نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اظهار کرد: سپاه پاسداران یک نهاد نظامی است و بنده اصلا انتظاری از سپاه ندارم تا در انتخابات ریاست جمهوری از من حمایت کند.

حزب کارگزاران پنج نفر را به عنوان کاندیدا به اصلاحات معرفی کرد

 غلامرضا کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت وگویی درباره کاندیدا‌های پیشنهادی حزب متبوعش که به نام آن‌ها به جبهه اصلاحات ایران ارائه شده، گفت: حزب کارگزاران پنج نفر را به عنوان کاندیدا به اصلاحات معرفی کرده است. در جبهه اصلاحات ۱۴ نفر از طرف احزاب مختلف معرفی شدند و در نهایت حزب نیز پنج نفر را معرفی کرده است.

وی افزود: اعلام آمادگی این افراد برای حزب کاملا مشخص نیست، اما چون بحث شان مطرح بوده است مطرح شدند؛ آقایان محمدجواد ظریف، محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و محمد شریعتمداری از افرادی هستند که برای شرکت در انتخابات آمادگی دارند، اما غیر از آقای پزشکیان هنوز هیچکدام به طور رسمی اعلام حضور در انتخابات نکرده است.

آقای قالیباف در کنار آقای رئیسی حرکت خواهد کرد

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مطالبات برای حضور آقای رئیسی جدی است و ما هم به دنبال این مطالبات هستیم درمورد آقای قالیباف هم اینطور است اما آقای قالیباف در کنار آقای رئیسی حرکت می کند همانطور که در سال ۹۶ دیده اید در این دوره هم این طور است، امروز شورای ائتلاف بعد از چند روز  مطالبات مردمی، ۲۲۰ درخواست را برای آیت الله رئیسی ارسال کرد و این درخواست های مردمی است تا ایشان در روزهای باقی مانده تا ثبت نام تصمیم نهایی را بگیرند، باید تا دقیقه ۹۰ منتظر باشیم تا ببینیم چه پیش می آید.

وی ادامه داد: هیچ رقابت درون جناحی نداریم. اشاره ای هم به جناح رقیب می‌کنیم که جناح رقیب هم کاندیداهای زیادی را معرفی کرده است. تنها رقیب ما بانی های اين اوضاع و جناح رقیب است، مردم از این شرایط خسته اند، از شعار خسته اند و کسی که می آید باید بتواند دولت گره گشایی داشته باشد. بحث رقابت درون جریانی نیست و تمام کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند وارد میدان شوند. حضور آقای رئیسی در انتخابات یک مطالبه کشوری است و نمی‌توانیم بی تفاوت به این مطالبات باشیم. ما هم مطابق قانون عمل می کنیم و قانون منعی ندارد و مردم هم می‌خواهند پس دیگر حرفی باقی نمی ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 حزب کارگزاران ریاست جمهوری آقای رئیسی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود رئیس جمهور به اسلام آباد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

حجت الاسلام رئیسی و اعضای هیأت همراه در پایگاه هوایی نورخان که فرودگاه ویژه مهمانان بلندپایه خارجی به شمار می‌رود، از سوی ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان، رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفتند.

مراسم ورود هیأت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و استقبال از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به صورت مستقیم از تلویزیون ملی پاکستان پخش شد.

قرار است تا ساعتی دیگر محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در محل کاخ نخست وزیری به طور رسمی از حجت السلام رئیسی استقبال کند.

در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت‌وگوهای دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با عالی‌ترین مقامات پاکستان انجام می‌شود، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر مسکن، وزیر صنعت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر بهداشت حجت السلام رئیسی را همراهی می‌کنند.

قرار است در جریان سفررییس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضائی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با «آصف علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن قرار است با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

همزمان با سفر رسمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به پاکستان و به نشانه دوستی و همسایگی دو کشور، یک خیابان در شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» نامگذاری می‌شود.

در عین شهر زیبا و سرسبز اسلام‌آباد از چند روز قبل از این سفر تاریخی، به پرچم جمهوری اسلامی ایران، پلاکاردها و تصاویر بزرگی از حجت السلام رئیسی و نخست وزیر ورییس جمهور پاکستان مزین شده است.

بر اساس آمار و ارقام، برای اولین بار حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان در سال گذشته رکورد زد و از رقم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

این ارقام در سال‌های گذشته و به دلیل ادامه تحریم‌های ظالمانه غرب، با سیر نزولی با شیب کم همراه بود. سران دو کشور بر افزایش دو برابری حجم فعلی مبادلات تجاری و رساندن آن به ۵ میلیارد دلار و بیشتر تاکید دارند و با توجه به شرایط جدید تجاری و اقتصادی ایران و وجود ظرفیت‌های فراوان در دو کشور، دستیابی به این رقم در آینده نسبتاً نزدیک را دور از دسترس نمی‌دانند.

انرژی ایران، مهمترین زمینه برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور است و در شرایط کنونی، خط لوله گاز ایران-پاکستان مهمترین پروژه همکاری میان دو کشور دوست محسوب می‌شود. گشایش بازارچه‌های رسمی میان دو کشور در سال گذشته و افزایش صادرات برق ایران به پاکستان نیز زمینه لازم برای توسعه این مراودات را فراهم ساخته است.

پاکستان نیز از ظرفیت بالایی برای صادرات محصولاتی نظیر منسوجات، برخی میوه‌ها، غلات، گوشت، لبنیات، برخی وسایل ورزشی و لوازم جراحی به ایران دارد و ایران هم برای صادرات گاز، نفت خام، محصولات پتروشیمی و افزایش صادارات برق به پاکستان آمادگی دارد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • عکس/ دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور پاکستان
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری