Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه تیتر امشب گفت: از فردا ثبت‌نام را به مدت ۵ روز آغاز می‌کنیم و بعد از ۵ روز لیست و پرونده همه افرادی که ثبت‌نام کردند را در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان دوتا ۵ روز زمان رسیدگی به وضعیت ثبت‌نام کنندگان را دارد. بعد از آن کسانی را که تایید شدند را به ما اعلام و ما هم فردای آن اعلام می‌‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملاً از هفتم خرداد تبلیغات انتخاباتی آغاز خواهد شد. 

 رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات افراد مدارک لازم را ارائه می‌کنند و ثبت‌نام انجام می‌شود. نامزدها در ماده ۳۵ اعلام شده که کسانی که می‌خواهند در این عرصه بیایند جزو رجل سیاسی و مذهبی باشند و بعد از باید ایرانی‌الاصل و مدیر و مدبر باشند.  

وی افزود: واقعا کسانی که از فردا می‌خواهند برای ثبت‌نام بیایند مسئولیت بار سنگینی را بر عهده دارند و برای همین قانون‌گذار گفته است باید حداقل از میان رجال سیاسی و مذهبی باشند و حداقل مردم او را بشناسند. و در جایی حداقل مدیر و مدبر باشد.

عرف گفت: اطلاع رسانی خیلی خوبی از سوی شورای نگهبان صرت گرفته و امیدواریم افرادی که می‌آیند توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای نگهبان اجرایی می‌شود، گفت: ان‌شاءالله

عرف در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان ثبت‌نام انتخابات خاطر نشان کرد: تعداد عوامل ثبت نام را افزایش دادیم و از هر دو طبقه ستاد انتخابات استفاده می‌کنیم. فواصل بین میزهای کاربران را ۲ متر قرار دادیم. یعنی کسی که در این میز ثبت نام می کند با میز بغلی دو متر فاصله دارد و برای کاربر همه تمهیدات مثل ماسک دستکش و مواد ضدعفونی کننده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: افرادی که می‌آیند در ابتدا با هماهنگی که با وزارت بهداشت شده است از طریق نرم افزار ماسک، آخرین وضعیت آنها را چک خواهیم کرد اگر در آنجا آن فرد سابقه بیماری داشته باشد اجازه ورود نمی دهیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به شرایط کرونایی خواهش ما این است که داوطلبان محترم، همراه با خود نیاورد زیرا معذور هستیم؛ در سنوات گذشته افراد با همراه می‌آمدند اما فردا اجازه نخواهیم داد که همراهان آنها را در داخل همراهی کنند و حداکثر اگر از مقامات باشند یک یا دو نفر همراه خواهند داشت.

ادامه دارد ...

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس ستاد انتخابات کشور شورای نگهبان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • محمد مخبر حکم جدید صادر کرد