Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@19:29:59 GMT

بازگشت به چرخه تولید با طعم اشتغال

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۵۴۱۹

بازگشت به چرخه تولید با طعم اشتغال

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سالار حسین‌ پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۸۷ درصدی مصوبات جلسات رفع موانع تولید در سال ۹۹ خبر داد و گفت: پارسال در راستای تحقق شعار سال ۳۴ جلسه با ۲۸۱ مصوبه برگزار شد که منجر به راه‌ اندازی و فعال شدن ۳۰ واحد تولیدی و اشتغال ۵۱۸ تن در استان شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور افزود: صادرات استان پارسال بالغ بر ۸ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه  در سال  ۹۸   که  ۶ میلیون  و ۶۰۰ هزار دلار بوده رشد قابل توجهی داشته است.

او عمده ترین محصولات صادراتی استان را محصولات آرایشی و بهداشتی،  عصاره گیاهان دارویی، پودر و عصاره شیرین بیان کلینکر سیمان عنوان کرد و گفت: این محصولات  به بازارهای هدف صادراتی از قبیل آلمان، عراق ، افغانستان،  امارات ، ترکمنستان و سوئیس بوده است.

حسین پور از صدور ۱۸ پروانه اکتشاف معدنی در سال ۹۹  با رشد ۸۰ درصدی نسبت به‌ مدت مشابه در سال ۹۸ خبر داد و گفت:  ۴۲ مورد پروانه بهره‌برداری  با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۳۷ تن در سال ۹۹ صادر شده  که نسبت به مدت مشابه پارسال از آن رشد ۵۷ درصدی نشان می‌دهد.

او افزود: پارسال ۶۴ فقره تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸  به حوزه صنعت و معدن به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان  پرداخت شده که نسبت به سال ۹۸  رشد ۵۳ درصدی داشته است.

حسین پور از صدور ۱۹۴ جواز تاسیس سرمایه‌گذاری  با ارزش ریالی ۱۲ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال و  اشتغال زایی ۲۲۹۶ تن در سطح استان در پارسال خبر داد و گفت: این حجم سرمایه گذاری نسبت به پارسال ۱۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در پایان گفت: در راستای تحقق شعار سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ ها با احصا مشکلات و برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید در کارگاه‌ های  تلاش می‌کنیم کارگاه‌ های راکد و غیرفعال به چرخه تولید برگردد و نقش خویش را برای  تحقق منویات مقام معظم رهبری و اشتغال و تولید پایدار در سطح استان به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پيام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد صنعت و معدن واحدهای تولیدی مدت مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تعهدات وزارت نفت نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان نیازمند بازنگری دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات شامگاه چهارشنبه در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات‌رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و امروز هم تعداد 888 بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده‌اند قابل تقدیر است و امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است گفت: قطعاً این سیاست‌گذاری وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

وی افزود: البته دغدغه‌های جدی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و در این حوزه به‌صورت مستمر و در تمامی سطوح بر رفع این دغدغه‌ها پیگیری لازم از سوی مجموعه مدیریتی استان در جریان است که مهمترین آنها سهم استان بوشهر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و نیازمند بازنگری است.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات باتاکید بر بازنگری تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان اضافه کرد: وزارت نفت باید با تلاش و پیگیری ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به‌سزایی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مصوبه دولت مبنی بر اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت محقق نشده است تاکید کرد: در حوزه اشتغال با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب 50 درصدی نیروهای بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش استاندار بوشهر این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر را مورد تقدیر قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی 7 هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیروهای بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت