Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:28:36 GMT

از ظرفیت فعالان قرآنی در حوزه های مختلف استفاده شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۵۵۲۷

از ظرفیت فعالان قرآنی در حوزه های مختلف استفاده شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: باید از ظرفیت فعالان عرصه قرآنی در حوزه های گوناگون صنعتی، اجتماعی و ... استفاده کرد.

سید علی آقازاده دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در محفل انس با قرآن و در دیدار با فعالان، موسسات و کانون های قرآنی شهرستان ساوه که در مسجد ام البنین(س) شهر صنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: تلاوت قرآن از اعمال ممدوح، پسندیده و بسیار سفارش شده در ماه ضیافت الهی است و ثواب آن به مراتب افضل و بیشتر از سایر ماههاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دانستن مفاهیم و معانی قرآن کریم در کنار تلاوت متن عربی کلام وحی لذت بیشتری در انسان دارد و توصیه شده که علاوه بر تلاوت قرآن ترجمه آیات نیز موجب تاثیر ماندگارتری در بین مخاطبان خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات موسسات و محافل قرآنی نیز گفت: فعالیت قرآنی یک کار فرهنگی است و نگاه درآمد زایی بدان معطوف نیست و در شهر ساوه به دلیل تعدد واحدهای تولیدی و صنعتی می توان از ظرفیت صنعت برای توسعه فعالیت های قرآنی بهره گیری کرد.

وی افزود: باید از ظرفیت فعالان عرصه قرآنی در حوزه های گوناگون صنعتی، اجتماعی و ... استفاده کرد تا انگیزه بیشتری در بین جامعه قرآنی ایجاد شود.

استاندار مرکزی به آسیب های ناشی از شیوع کرونا ویروس به اجتماعات اشاره کرد و افزود: بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به مراکز دینی و فرهنگی کمترین آسیب وارد شده است و در سراسر کشور آیین شب های قدر با بهترین شیوه و با کمترین میزان آلودگی متاثر از رعایت پروتکل ها همراه بود و اگر در سایر بخش ها هم میزان رعایت پروتکل ها افزایش یابد قطعا از سرایت زنجیره انتقال پیشگیری خواهد شد.

وی در ادامه گفت: انتخابات در کشور ما سرنوشت ملت را تعیین می کند و این روزها بیشترین هجمه از سوی دشمن به انتخابات و حضور مردم وارد می شود اما ملت ایران با وجود همه مشکلات مشارکت گسترده ای در انتخابات خواهند داشت تا کشور کمترین آسیب را دیده و با تصمیم گیری صحیح مشکلات کاهش یابد.

وی تصریح کرد: ملت ایران یا شعور سیاسی و درک بالا قطعا حضوری موثر در پای صندوق های رای خواهند داشت و اجازه نخواهند داد توطئه های دشمنان نظیر نه به انتخابات و القای مهندسی انتخابات را خنثی خواهند کرد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: همه ما در جهت بسط و توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در ادامه اظهار کرد: قرآن کتاب خواندنی است اما متاسفانه اهتمام جدی برای تلاوت کلام وحی در جامعه وجود ندارد. باید جامعه در مسیر تلاوت قرآن پیش رود.

وی با بیان اینکه قرآن بهترین راهنمای سبک زندگی و کتاب هدایت است، افزود:  در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، یکی از بزرگترین مانع ها سودهای بالای بانکی است که مانعی بزرگ پیش روی تولید بوده و فلج کننده است در حالیکه باید امور اقتصادی برگرفته از قرآن و دستورات الهی باشد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: تربیت خانواده باید برگرفته از قرآن باشد و معاشرت اهل خانواده، قرآنی و براساس آموزه های دینی باشد. متاسفانه تاب آوری مردم جامعه کاهش پیدا کرده است و در خانه ماندن مردم در شرایط کرونایی بدلیل نبود تاب آوری و بروز اختلافات منجر به افزایش آمار طلاق شده است در حالیکه زندگی‌ براساس قرآن انسان را از اختلاف دور می‌کند.

وی به وظایف حکومت اشاره کرد و افزود: دولت اسلامی دولت سکولار مذهب نیست و تلاش خواهد کرد تا رضایت مردم را با خدمت صادقانه جلب کند.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: راه اندازی کمپین نه به انتخابات و قهر با صندوق رای اشتباه است. باید مطالبه گری را با تعیین سرنوشت و انتخاب درست از طریق حضور در پای صندوق های رای انجام داد.

امام جمعه ساوه گفت: علاوه بر شرکت در انتخابات باید مسئولیت را به افراد امین سپرد و افراد متعهد و متخصص را انتخاب کرد و اجازه ندهیم افراد نالایق در مسند مدیریتی قرار بگیرند و برای جامعه تصمیم بگیرند.

وی افزود: اگر جامعه به سمت صلاح پیش رود باید قرآن در متن زندگی انسان وارد شود و سبک زندگی براساس مفاهیم عالی قرآنی باشد.

در این آیین از برخی مدیران موسسات قرآنی و فعالان کلام وحی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

در این آیین فعالان قرآنی با اهدای لوح تقدیر و یک هدیه معنوی از حمایت های استاندار مرکزی تحلیل کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قرآن کريم استان مرکزی ساوه استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه مراسم سه شنبه‌های شهدایی همراه با دعای توسل با حضور آحاد مردم و خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران، در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دیگر کارکنان بنیاد شهید نیز حضور داشتند.

در این مراسم «سحری» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بخشی از خاطرات دفاع مقدس را روایت کرد.

همچنین در این مراسم از فعالان قرآنی نیز تجلیل به عمل آمد.

این مراسم سه شنبه هر هفته ساعت ۱۹:۱۵ در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مردم خداجوی استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6087039

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود