Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:40:23 GMT

از شلیک کارآگاهان تا انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۵۶۷۳

از شلیک کارآگاهان تا انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در تهران

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی بیان داشت: کارآگاهان یگان گشت این پلیس حین گشت‌زنی در محدوده میدان "شوش" با ظن به خودرو رانا و استعلام شماره پلاک، دریافتند خودرو دارای سابقه سرقت از کلانتری ۱۷۵ باقرشهر است.

سرهنگ کارآگاه "کرم یوسفوند" افزود: ماموران با استفاده از علائم هشداردهنده نظیر آژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو مذکور دستور توقف دادند، اما متهم پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت به سمت خیابان فدائیان جنوب متواری و با حرکات مخاطره‌آمیز باعث رعب و وحشت شهروندان و خودروهای عبوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: متهم پس از طی کردن مسافتی وارد خیابان‌های فرعی شهرک بعثت شده و همچنان بدون توجه به هشدارهای واحد گشت با سرعت بسیار بالا به مسیر ادامه می‌داد که افسر اکیپ برای هشدار و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی چند تیر هوائی در فواصل زمانی و مکانی معین شلیک کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متاسفانه راننده خودرو مسروقه توجهی به هشدارها نداشته و با حرکات مارپیچ و خسارت به خودروهای عبوری و پارک شده در حال فرار بود که نهایتاً افسر اکیپ در موقعیت مناسب اقدام به شلیک گلوله به سمت لاستیک‌های عقب خودرو متهم کرد و با اصابت گلوله خودرو به دلیل نقص فنی متوقف و راننده به صورت پیاده از محل گریخت.

یوسفوند گفت: کارآگاهان با عکس العمل سریع و به موقع به تعقیب سارق ادامه و در نهایت با درگیری فیزیکی و مقاومت شدید متهم، وی را دستگیر کردند.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران یادآور شد: برابر بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد "نادر" دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت خودرو و قطعات از سرکلانتری نهم بوده و اخیراً از زندان آزاد شده است.



انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در پایتخت

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق سلاح و مهمات توسط اعضای یک باند ۲ نفره در یکی از محلات غرب تهران، با تحقیقات به عمل آمده احصا شد متهمان قصد انتقال تعدادی سلاح و مهمات از غرب کشور به وسیله اتوبوس‌های مسافربری به یکی از استان‌ها را داشتند که در یک عملیات پلیسی هر ۲ نفر دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ "سعید راستی"، در بازرسی از داخل خودروی متهمان، ۲ قبضه کلت کمری و ۲۰ تیر جنگی که در جعبه های کوچکی بسته بندی شده بود، کشف شد.


کشف ۲۰۰ قبضه سلاح سرد در خیابان "مولوی"

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان داشت: در پی خبری مبنی بر فروش سلاح‌های سرد توسط متصدی یک واحد صنفی در محدوده کلانتری ۱۱۶ مولوی تیمی از مأموران عملیات این کلانتری دریافتند متهم ۲۳ ساله دارای سابقه با همین جرم بوده است که پس از مجازات، دوباره به کار خلاف روی آورده و اقدام به فروش سلاح‌ سرد به اشرار و معتادان می‌کند.

سرهنگ "دوستعلی جلیلیان" افزود: پلیس پس از دستگیری متهم مذکور، موفق شدند بیش از ۲۰۰ قبضه سلاح سرد که به صورت فله‌ای آماده برای فروش بود، کشف کنند.

زورگیران محله "نازی آباد" در دام پلیس

رئیس پلیس پیشگیری تهران اعلام کرد: در پی وقوع زورگیری و سرقت یک دستگاه خودرو پژو پارس در خیابان "نازی آباد" توسط ۲ زن و ۲ مرد، با تحقیقات پلیسی احصا شد زورگیران مذکور در سطح شهر پرسه‌زنی کرده و سوژه‌های خود را از بین شهروندای که به صورت انفرادی در محل های خلوت تردد می‌کردند انتخاب و در یک فرصت مناسب با طعمه کردن ۲ زن راه مال باخته را سد و سپس با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت اموال او می‌کردند.

سرهنگ "جلیل موقوفه ای " گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی، پس از شناسایی هر ۴ زورگیر، در یک عملیات نامبردگان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.


وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی متهمان با مشاهده مستندات پلیس به سرقت پژو پارس با شیوه زورگیری اعتراف کردند که با تلاش بی‌وقفه ماموران کلانتری نازی آباد، ۲ قبضه سلاح سرد و خودرو مسروقه کشف شد.

برچسب‌ها سلاح سرد سرقت سلاح گرم پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلاح سرد سرقت سلاح گرم سلاح سرد سرقت سلاح گرم پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور عملیات پلیس سلاح سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی کسانی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آنها موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی  این شهروندان توسط کلاهبرداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.
سرهنگ کسانی  گفت: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.
رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آنها شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.
وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری  اظهار داشت: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی و در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان ۵ میلیارد ریال کرده اند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • کشف ۶ فقره سرقت در یزد
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی