Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:17:52 GMT

قم در میانه نقشه کرونای استان ها

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۵۷۹۱

قم در میانه نقشه کرونای استان ها

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به  میانگین جدید بستری های روزانه کرونایی در استان اظهار کرد: مقایسه آمار فصل بهار سال ۱۳۹۹ با بهار سال جاری در موضوع کرونا بیانگر افزایش تعداد بیماران شناسایی شده است، به این ترتیب که در بهار سال قبل تعداد بیمار کرونای شناسایی شده در استان به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت، تنها ۲/.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفر بود، در حالی که این آمار در حال حاضر به ۱.۱ نفر رسیده و بیش از ۵ برابر شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۶ هزار و ۹۰۵ نمونه گیری انجام شده در هفته قبل، ۳ هزار و ۲۸۸ بیمار جدید کرونا در استان شناسایی شده اند و باید گفت روند صعودی موج اخیر بیماری کووید۱۹ در استان قم به حالت سطح یا همان فِلَت رسیده است و همچنان به حالت نزولی در بستری های کرونایی نرسیده ایم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم ادامه داد: قم بر اساس رنگ بندی های داخلی استان، هیچ منطقه آبی یا زرد ندارد و تقریبا اکثر مناطق استان همچنان قرمز و تعداد محدودی از مناطق نیز نارنجی هستند.

محبی با اشاره به درگیر شدن ۱۴۳ کودک کمتر از ۵ سال و ۶۴۷ کودک و نوجوان ۵ تا ۱۸ سال به کرونا در استان بیان کرد: خوشبختانه در بین این افراد، جانباخته کرونایی وجود ندارد، در حالی که فراوانی مرگ و میر کرونایی در بین همه فوت شدگان، مربوط به بیماران ۶۰ سال و بیشتر، با ۷۸ درصد است.

وی استان قم را بر اساس نقشه حرارتی و نرخ بروز بیماری در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه شانزدهم در بین ۳۱ استان کشور إعلام و اظهار کرد: این امر نشان از افزایش رتبه قم در این جدول و بیانگر وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مشاغل و اصناف مختلف استان نیز گفت: جایگاه های سوخت، آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، هتل ها و مسافرخانه ها، اماکن بین راهی، نانوایی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، اغذیه فروشی ها و مطب ها از جمله مواردی هستند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از ۷۵ درصد گزارش می شود که این آمار، نیاز بیشتر به توجه و همچنین نظارت بیشتر در بین این مشاغل و اصناف را گوشزد می کند.

محبی سپس به درصد استفاده از ماسک در بین عموم مردم قم اشاره و اذعان کرد: آخرین آمار بیانگر آن است که حداکثر ۶۹ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند، ضمن آن که استفاده از ماسک در وسائل نقلیه عمومی از این مقدار هم کمتر است و عدد ۶۶ درصد را نشان می دهد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم دانشگاه علوم پزشکی مرکز بهداشت استان رعایت شیوه نامه های بهداشتی مبارزه با کرونا استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • آمار خوب سپاهان در ۳ بازی اخیر