Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:24:57 GMT

کتابخانه موزه مردم شناسی خانه کٌرد راه اندازی مجدد می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۵۸۲۳

کتابخانه موزه مردم شناسی خانه کٌرد راه اندازی مجدد می شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از راه اندازی مجدد کتابخانه تخصصی اداره کل در محل موزه مردم شناسی خانه کرد خبر داد.

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مجموعه کتاب‌ها و اسناد موجود در کتابخانه موزه مردم شناسی خانه کرد یکی از مهمترین اسناد تحقیقی، پژوهشی و مطالعاتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به وجود بیش از 12000 هزار جلد کتاب نفیس در این کتابخانه اشاره و عنوان کرد: پس از وقفه نزدیک به دو سال با تلاش و پیگیری کارکنان و کارشناسان این اداره کل ظرف مدت یک ماه این کتابخانه مجدد ساماندهی و راه اندازی شد.

وی کتاب‌های موجود در کتابخانه را در حوزه های معماری، تاریخ، باستان شناسی، مرمت، مردم شناسی، زبان ادبیات کردی و...عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این مکان فرهنگی دارای بخش‌هایی از جمله، سالن مطالعات، بخش اداری، بخش نگهداری کتاب‌ها و مخزن است.

گویلیان خدمات کتابخانه را برای علاقه‌مندان و پژوهشگران رایگان عنوان کرد و گفت: به منظور نگهداری و همچنین حفاظت از اسناد موجود کتاب‌ها و اسناد صرفا در محل قابل مطالعه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان راه اندازی کتابخانه دیجیتال را از دیگر اهداف اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: از دیگر کارهای حائز اهمیت که طی یک ماه برای راه اندازی مجدد کتابخانه صرف شد راه اندازی مخزن ویژه برای نگهداری و حفاظت از اسناد و مدارکی بود که در سالیان گذشته در حوزههای مرمتی، مطالعاتی و باستان‌شناسی جمع آوری شده بود و نیاز است برای آیندگان بصورت ویژه حفاظت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مردم شناسی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های یادروز سعدی در کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور

روح‌الله منوچهری با بیان اینکه این شاعر شیرین سخن افتخار ایران و شیراز در جهان است، گفت: سعدی در بیرون از مرز‌های زبان فارسی، بسیاری از اندیشمندان و سخن‌سرایان را به ستایش و شگفتی واداشته است.

او تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تصاویر نسخ خطی با موضوع «سعدی در گذر زمان» شامل ۲۰ قطعه از نسخ خطی قرن‌های ۷ تا ۱۳ هجری، موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک و کتابخانه مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته از تاریخ اول تا ششم اردیبهشت در مدیریت منطقه جنوب کشور (شیراز) برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور ادامه داد: نشست «مردم‌شناسی سعدی» با سخنرانی مجید اسکندری در تاریخ دوشنبه، سوم اردیبهشت ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن سرای سخن مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور از دیگر برنامه‌های این مدیریت است.

به گفته او، همچنین آیین نکوداشت چهره ماندگار فلسفه و عرفان و حافظ‌شناس شهیر اصغر دادبه در تاریخ پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!
  • برنامه‌های یادروز سعدی در کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور