Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه روسیه و ترکیه اقدام غیرانسانی رژیم صهیونیستی در آواره سازی خانوارهای فلسطینی در محله شیخ جراح قدس اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکی خود نسبت به افزایش تنش و درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه روسیه، وزرای خارجه دو کشور در جریان این تماس تلفنی اقدام غیرانسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی در آواره سازی خانواده‌های فلسطینی در محله شیخ جراح قدس اشغالی را محکوم کردند.

لاوروف و چاووش اوغلو در ادامه درباره افزایش همکاری‌ها در عرصه واردات واکسن کرونا از روسیه به ترکیه و همچنین تلاش برای ایجاد امنیت و استقرار در قره باغ گفتگو و رایزنی کردند.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی برای چندمین هفته متوالی از ابتدای ماه مبارک رمضان همچنان به رفتارهای خشونت‌آمیز و وحشیانه خود در قبال مردم فلسطین در قدس اشغالی بویژه در مسجد الاقصی و محله شیخ جراح ادامه می‌دهد. صهیونیست‌ها هر شب پس از نماز عشاء با فلسطینیان نمازگزار در اطراف الاقصی وارد درگیری می‌شوند و ده‌ها تن از آنان را با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور زخمی می‌کنند.

این حملات آنان به گونه‌ای بوده که حتی رسانه‌هایی که همواره بر خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان سرپوش می‌گذاشتند، مجبور شده‌اند به گونه‌ای به رفتار خشن رژیم اشغالگر در قدس اشغالی اشاره کنند؛ اقداماتی که مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

از سوی دیگر و همزمان با این تحولات، مقاومت فلسطین هم دست روی دست نگذاشت و برای دفاع از مردم فلسطین در قدس اشغالی در حملات تلافی‌جویانه راکت‌هایی را (با هشدار قبلی) به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین و مناطقی از قدس غربی پرتاب کرد.

نتانیاهو هم که اکنون در باتلاق سیاسی پسا دوران ترامپ در حال دست و پا زدن است و دیگر مانند دوران رئیس جمهور سابق ایالات متحده اعتباری نزد اشغالگران ندارد؛ نسبت به پاسخ قطعی حملات مقاومت فلسطین به سوی اراضی اشغالی هشدار داد و دقایقی پیش به حمله هوایی به نوار غزه دست زد تا از این رهگذر، تا اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین فلسطین قدس اشغالی روسیه ترکیه سرگئی لاوروف مولود چاووش اوغلو قدس اشغالی خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره ۸۰۰ هکتار از زمین‌های متعلق به فلسطینیان در دره رود اردن در کرانه غربی فلسطین را به شدت محکوم کرد و آن را سرقت و تجاوزی آشکار و غیرقانونی علیه حقوق مسلم و طبیعی ملت فلسطین و ستیزه جویی علیه صلح و امنیت و مقررات بین‌المللی دانست.

وی غصب بخش دیگری از سرزمین‌های متعلق به ملت فلسطین را مکمل اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تداوم اجرای سیاست شوم و شیطانی برای محو ملت فلسطین در گستره بحر تا نهر و پهن کردن این غده سرطانی در سرتاسر سرزمین‌های فلسطین تاریخی دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: تصمیم غیر قانونی و خطرناک اخیر که در نوع خود بزرگ‌ترین مصادره اراضی فلسطینی از سال ۱۹۹۳ میلادی بدین سو محسوب می‌شود، در استمرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مصداق روشن نقض فاحش قوانین، مقررات و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت خطیر جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل متحد در قبال موج جدید اشغالگری و سرقت آشکار اراضی ملت فلسطین، آنان را به اتخاذ واکنش قاطع، مؤثر و بازدارنده در این زمینه فرا خوانده و بار دیگر بر ضرورت نفی اشغال، احترام به حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی از بحر تا نهر به پایتختی قدس شریف به عنوان تنها راه حل پایدار و عادلانه که منجر به پایان سیاست تجاوزگری و توسعه طلبانه صهیونیست‌ها در منطقه خواهد شد، تاکید می‌ورزد.

کد خبر 6062426

دیگر خبرها

  • قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت
  • ایران غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان در دره رود اردن را محکوم کرد
  • غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت است
  • کنعانی: غصب سرزمین‌ فلسطینیان ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت است
  • سخنگوی وزارت خارجه : غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان مکمل اقدامات وحشیانه رژیم صهیونسیتی است
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه پاکستان و انگلیس درباره افغانستان و غزه