Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست فرهنگی-ادبی «پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو» به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی برگزار می شود.

 

به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، نشست فرهنگی-ادبی «پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو» به همت مؤسسه فرهنگی اکو و بنیاد سعدی، شنبه ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا، به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، نشست فرهنگی-ادبی «پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو» به همت مؤسسه فرهنگی اکو و بنیاد سعدی، شنبه ۲۵ اردیبهشت برابر با ۱۵ می، ساعت ۱۲ به وقت ایران و ۷:۳۰ به وقت جهانی (UTC) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در افتتاحیه این نشست مجازی آقایان سرور بختی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عبدالغفور لیوال، سفیرکبیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران و نظام‌الدین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان، سخنرانی خواهند کرد.

سایر سخنرانان شرکت کننده در این مراسم که درباره گسترش زبان فارسی و جایگاه فردوسی در کشورهای حوزه تمدنی اکو صحبت خواهند کرد، عبارتند از: احمد غنی خسروی، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه دولتی هرات، عصمت ممداوا، استاد دانشگاه دولتی باکو، بولاتیک باتیرخان، استاد دانشگاه فارابی قزاقستان، شادی محمد صوفی زاده، مدیر کتابخانه علمی مرکزی ایندیرا گاندی آکادمی ملی علوم جمهوری تاجیکستان، محمد ناصر استاد دانشگاه پنجاب پاکستان، نورلان بیک بالتابایف، استاد دانشگاه دولتی بیشکک قرقیزستان، فائزه زهرا میرزا، استاد دانشگاه کراچی پاکستان، نادر نورالدین اف، استاد دانشگاه خاورشناسی تاشکند ازبکستان و… زهرا اصلانی، دبیر مؤسسه فرهنگی اکو نیز دبیر این نشست علمی خواهد بود.

تبیین جایگاه و شأن زبان فارسی به‌عنوان ابزار گسترش و تقویت تفکر و تأمل علمی، نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملل منطقه، ظرفیت‌های زبان فارسی به‌مثابه زبان علم، شیوه‌های ترویج زبان و ادب فارسی و ارتقای جایگاه آن، روش‌های کاربردی آموزش زبان و ادب فارسی، جایگاه شاهنامه در جهان علم و ادب، کاربرد آموزه‌های اخلاقی شاهنامه در جامعه معاصر، پژوهش‌ها و ترجمه‌های مربوط به فردوسی و شاهنامه از جمله محورهای این نشست هستند.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این برنامه می‌توانند به لینک https://webinar.ecieco.org/ch/persianlanguage مراجعه کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زبان و ادبیات ایران جمهوری اسلامی شادی استاد دانشگاه شاهنامه جهان جامعه استاد دانشگاه جهان زبان و ادبیات فارسی شاهنامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی مؤسسه فرهنگی اکو زبان و ادب فارسی استاد دانشگاه زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی

به دنبال راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با هدف بسترسازی جهت استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی بخش‌های مختلف این دانشگاه، نشست تخصصی درآمدی بر هوش مصنوعی، با حضور جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد. 

در این نشست که از سوی مدیریت پژوهشی معاونت آموزش و پژوهش با همکاری مرکز هوش مصنوعی این دانشگاه برگزار شد، احسان احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن معرفی ظرفیت‌های مختلف هوش مصنوعی به ارائۀ توضیحاتی درخصوص مسیر‌ها و بستر‌های مختلفی پرداخت که اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، می‌توانند در حوزۀ هوش مصنوعی طی کنند. 

او همچنین با تشریح زیرساخت‌های ایجاد شده در مرکز نوآوری هوش مصنوعی، از آمادگی این مرکز برای پردازش داده‌های گسترده و همچنین کمک به افزایش اعتبار نتایج مطالعه‌های علمی خبر داد که نیازمند استفاده از بانک‌های داده‌ای با داده‌های متعدد و پرشمار هستند. 

علیرضا راستی، مدیر پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست با تأکید بر اینکه مرکز هوش مصنوعی این دانشگاه فرصت ارزشمندی را برای تقویت فعالیت‌های علمی مرتبط با این حوزه در اختیار دانشگاهیان قرار داده است، از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی این مرکز خبر داد.

او افزود: به زودی نشست‌های دیگری برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه با مقوله هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.
راستی گفت: امیدواریم این برنامه‌ها در کنار رویکرد‌های حمایتی مجموعه مدیریتی دانشگاه بتواند زمینه لازم برای آغاز فعالیت‌های مختلف حوزۀ هوش مصنوعی را در سطح شهرستان کازرون و غرب استان فارس، ایجاد کند. 
این نشست، نخستین برنامه از سلسله نشست‌هایی بود که در جهت کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در سطح فعالیت‌های دانشگاهی و همچنین کمک به رفع نیاز‌های جامعه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه