Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- مقایسه ترکیب دو تیم برتر پایتخت نشان می‌دهد پرسپولیس باثبات‌ترین و استقلال گلزن‌ترین ترکیب را در اختیار دارند.

سرخ آبی‌های فوتبال ایران امسال در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیدند و توانستند به عنوان تیم اول گروه‌های خود راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان شوند. نکته جالب این که استقلال و پرسپولیس به طور مشترک با ۱۴ گل زده، بهترین خط حمله را در مرحله گروهی آسیا در اختیار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو تیم اکنون بعد از پایان بازی‌های لیگ و حذفی خودشان را برای مرحله بعد آماده خواهند کرد؛ جایی که پرسپولیس با استقلال تاجیکستان و استقلال با الهلال عربستان بازی خواهند کرد.

حالا دو تیم استقلال و پرسپولیس ترکیب خیلی خوبی دارند و قطعا در کنار سپاهان می‌توانند یک رقابت خیلی حساس برای قهرمانی در لیگ و جام حذفی رقم بزنند. هر چند باخت این هفته استقلال برابر ذوب آهن، فاصله این تیم را با صدر کمی بیشتر کرد و استقلال نتوانست از بهترین فرصت برای کم کردن فاصله خود با تیم های سپاهان و پرسپولیس استفاده کند.

با مقایسه ترکیب فعلی این دو تیم، مشخص می‌شود که پرسپولیس باثبات‌تر از تیم رقیب بوده و بازیکنان این تیم بازی‌های بیشتری نسبت به استقلالی‌ها انجام داده‌اند. خیلی‌ها موفقیت‌های چندین ساله سرخ‌ها را نیز ناشی از همین موضوع می‌دانند و معتقدند که پرسپولیس در این سال‌ها با وجود تغییرات مدیریتی، توانسته اسکلت اصلی ترکیب خود را حفظ کند.

از طرف دیگر بازیکنان استقلال در زمینه تعداد گل در رده‌های بالایی نسبت به رقیب‌شان قرار دارند. مثلث هجومی شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری باعث می‌شود تا اکثر حملات استقلال به این بازیکنان ختم شود تا در گلزنی موفق عمل کنند در حالی که در پرسپولیس تعدد نفرات برای گلزنی بالاست و پیش‌بینی این مساله که در بازی پرسپولیس کدام مهره هجومی گلزنی خواهد کرد سخت‌تر است.

باثبات‌ترین بازیکنان سرخ آبی (از زمان پیوستن به‌تیم‌شان تاکنون)

رتبه نام باشگاه تعداد بازی
۱ سیدجلال حسینی پرسپولیس ۲۲۵
۲ احمد نوراللهی پرسپولیس ۲۰۱
۳ کمال کامیابی نیا پرسپولیس ۱۷۹
۴ امید عالیشاه پرسپولیس ۱۷۶
۵ فرشید اسماعیلی استقلال ۱۶۶
۶ وریا غفوری استقلال ۱۵۹
۷ وحید امیری پرسپولیس ۱۴۰
۸ سیامک نعمتی پرسپولیس ۱۲۶
۹ مهدی قایدی استقلال ۹۷
۱۰ محمد دانشگر استقلال ۸۰
اکنون گلزن‌ترین بازیکنان ترکیب فعلی دو تیم استقلال و پرسپولیس را می‌بینیم که در رقابت‌های رسمی لیگ، حذفی، لیگ قهرمانان و سوپرجام ایران موفق به گلزنی شدند.

گلزن‌ترین بازیکنان سرخ آبی

رتبه نام باشگاه تعداد گل
۱ شیخ دیاباته استقلال ۲۷ گل
۲ مهدی قایدی استقلال ۲۵ گل
۳ وریا غفوری استقلال ۲۲ گل
۴ وحید امیری پرسپولیس ۲۰ گل
۴ کمال کامیابی نیا استقلال ۲۰ گل
۴ فرشید اسماعیلی استقلال ۲۰ گل
۷ امید عالیشاه پرسپولیس ۱۹ گل
۸ مهدی ترابی پرسپولیس ۱۷ گل
۹ ارسلان مطهری استقلال ۱۶ گل
۹ احمد نوراللهی پرسپولیس ۱۶ گل
هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در ۳ رقابت تا انتهای فصل خواهند جنگید. استقلال که یک تغییر روی نیمکت مربیگری در این فصل داشته است، با یک بازی کم‌تر از رقیب خود و ۸ امتیاز کم‌تر در رده سوم لیگ برتر است.

در جام حذفی، استقلال باز هم ذوب آهنی را در پیش خواهد داشت که این هفته در لیگ برابرش شکست خورد و پرسپولیس به دیدار شاهین بندرعامری می‌رود و در لیگ قهرمانان نیز دو تیم راهی یک هشتم نهایی شده‌اند.

با توجه به آماده بودن این روزهای سرخ آبی‌ها می‌توان همچون داربی دور رفت، یک مسابقه هیجان انگیز را انتظار داشت. پرسپولیس و استقلال، جمعه ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دربی 1400 استقلال پرسپولیس استقلال و پرسپولیس لیگ قهرمانان دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی ایران در برابر تیم ملی ترکمنستان؛ جانشین سردار آزمون کیست؟

زی‌سان: ایران در چهارمین بازی مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان خواهد رفت و در صورت پیروزی، صعود تیم ملی به مرحله بعدی قطعی خواهد شد.

در این بازی علاوه بر سردار آزمون که در دیدار قبلی دچار مصدومیت شد، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش نیز به دلیل بیماری و آسیب‌دیدگی در اختیار کادرفنی نخواهند بود و آرشا شکوری و مهدی لیموچی نیز تیم را همراهی نکرده‌اند.

در غیاب آنها سایر نفرات آماده حضور در این بازی خواهند بود، اما به نظر می‌رسد که ۴ تغییر نسبت به بازی رفت در دستور کار تیم ملی خواهد بود و امیر قلعه‌نویی این تغییرات را اعمال خواهد کرد.

خط دروازه: اعتماد به شماره یک

علیرضا بیرانوند اولویت اول امیر قلعه‌نویی برای قفس توری تیم ملی است و در این بازی حساس به میدان خواهد رفت تا همچون بازی رفت در این دیدار هم دروازه خود را بسته نگه داشته و کلین‌شیت کند. گلر شماره یک تیم ملی تاکنون ۷۱ بار پیراهن تیم ایران را پوشیده و تنها پنج بازی تا رکورد مهدی رحمتی فاصله دارد.

خط دفاع: سه تغییر عمده

حسین کنعانی احتمالا تنها بازیکنی است که جایگاه ثابت خود را در ترکیب تیم ملی حفظ خواهد کرد و به نظر می‌رسد سه تغییر دیگر در تیم وجود خواهد داشت. امین حزباوی که تا آستانه ماندن در ایران و عدم سفر به عشق آباد نیز پیش رفت، احتمال دارد نیمکت نشین شود و جای خود را به شجاع خلیل زاده بدهد. در جناحین نیز رامین وارد ترکیب خواهد شد و ابوالفضل جلالی هم در سمت چپ جانشین میلاد محمدی می‌شوند.

خط میانی: جمع جور لژیونر‌ها

در مرکز میدان احتمالا تغییرات کمتری اعمال خواهد شد. سعید عزت‌اللهی مرد مورد اعتماد تیم ملی در پست هافبک دفاعی است و جلوتر از او سامان قدوس جایگاه ثابتی در ذهن امیر قلعه‌نویی دارد. محمد محبی و علی قلی‌زاده هم در جناحین بازی خواهند کرد و بعید است جایگاه خود را به بازیکن دیگری بدهند.

خط حمله: در جست‌وجوی جانشین آزمون

مهدی طارمی امیدوار است در این بازی به روند گلزنی ملی برگردد و به رکورد ۵۰ گل کریم باقری برسد. با این حال در غیاب سردار آزمون، گزینه اول جانشینی او و زوج سازی با طارمی، مهدی قایدی، همشهری بوشهری اوست. در صورتی که قایدی فیکس نباشد، سعید سحرخیزان و محمدرضا آزادی هم شانس بازی در این دیدار را خواهند داشت.

ترکیب احتمالی تیم ملی:
علیرضا بیرانوند
رامین رضاییان
ابوالفضل جلالی
حسین کنعانی
شجاع خلیل‌زاده
سعید عزت‌اللهی
سامان قدوس
محمد محبی
علی قلی‌زاده
مهدی قایدی
مهدی طارمی

منبع: ورزش سه

tags # تیم ملی فوتبال ایران سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • پایان قرارداد ۲۴بازیکن استقلال و پرسپولیس در پایان فصل؛ زمین سوخته مدیران دولتی درانتظار خریداران سرخابی!
  • «جوانگرایی» در تیم ملی فوتبال ایران چه زمانی صورت خواهد گرفت؟
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • واکنش دستیار قلعه‌نویی به بیانیه استقلال به خاطر پرسپولیس
  • عکس| گلزن استقلال جایزه جنجالی را گرفت!
  • قلعه‌نویی:به خاطر چمن ترکیب را تغییر دادیم/همه بازیکنان مهم هستند
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • ترکیب ایران برابر ترکمنستان (احتمالی)
  • معاون ارتباطات استقلال: فراموش کردید پرسپولیس علیه تیم ملی بیانیه می‌داد و موضع می‌گرفت؟
  • ترکیب احتمالی ایران در برابر تیم ملی ترکمنستان؛ جانشین سردار آزمون کیست؟