Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دمشق ظهر دوشنبه با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.
 
سفیر ایران در این دیدار روابط دو کشور ایران و سوریه را تاریخی، عمیق، راهبردی و بسیار دوستانه خواند و بر تداوم روند رو به رشد روابط دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سبحانی با اشاره به همکاری های دو کشور در مبارزه با تروریسم، بر ایستادگی جمهوری اسلامی در کنار دولت و ملت سوریه در مرحله بازسازی و بعد از جنگ تاکید کرد.
 
فیصل المقداد با قدردانی از مواضع و حمایت های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که ملت و دولت سوریه قدردان حمایت ها و همراهی های جمهوری اسلامی ایران هستند. 
 
وی روابط دو کشور را راهبردی و ممتاز توصیف و بر اراده مقامات عالی سوریه برای تداوم این همکاری ها تاکید کرد.
 
فیصل المقداد مواضع جمهوری اسلامی ایران در پرونده هسته ای و همچنین سیاست های آن در قبال کشورهای عربی و اسلامی  را ستود و آن را در راستای ثبات و امنیت منطقه ای ارزیابی کرد.
 
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ وارد سوریه شد.
 
مهدی سبحانی مدیرکل پیشین دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه به جای جواد ترک آبادی به عنوان سفیر جدید ایران در دمشق منصوب شده است.
 
مهدی سبحانی پیش از این در سمت های مدیرکل دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان، معاون مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه و معاون سفیر در کشورهای ترکمنستان و اوکراین خدمت کرده است.سبحانی دارنده مدرک دکتری روابط بین الملل از دانشگاه تهران و از جانبازان جنگ تحمیلی است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سفیر جدید دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!

محمدجواد ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان گفت: به اصرار آقای ولایتی سفیر و معاون وزیر شدم؛ من نمی خواستم از مادرم جدا شوم و سفیر شوم. به ایران که برگشتم منشی هایی که برای من گذاشته بودند همه از حراست بودند؛ می خواستند مرا زیر نظر داشته باشند! روزی یکی از منشی های من که بچه خوبی هم هست، گفت: «تشریف نمی برید نماز جماعت؟ به مصلحت است که بروید.» گفتم: اتفاقا چون به مصلحت است نمی روم و در اتاق خودم نماز می خوانم. این نگرش های من است و نمی گویم قطعا درست است چرا که ممکن است کاملا هم نادرست باشند./جماران

 

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات