Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دفتر آیت‌الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید مبلغ ۲۵هزار تومان را برای زکات فطره هر نفر (به‌حساب قیمت گندم)در رمضان ۱۴۰۰ تعیین کرده است.

با توجه به این که قیمت گندم و برنج در شهر‌های مختلف، ممکن است اندکی متفاوت باشد، لذا مؤمنین می‌توانند معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کفاره افطار غیر عمدی برای هر روز، یک طعام (حدود ۹۰۰گرم به‌حساب گندم) است که در صورت اطمینان می‌توان قیمت آن را به مسکین داد تا به وکالت از مکلف، برای خودش این مقدار طعام بخرد.

بر این اساس، دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، مبلغ ۶ هزار و۵۰۰ تومان را برای کفاره افطار غیر عمدی و مبلغ ۳۹۰هزار تومان را برای افطار عمدی هر روز، قبول می‌کند و به مصرف آن می‌رساند.

طبق نظر این مرجع تقلید شخصی که پرداخت زکات فطره بر او واجب است باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریبا سه کیلو و ۶۰۰گرم) از خوراکی‌های رایج در منطقه خود (مانند گندم، برنج و …) یا مبلغ آن را به عنوان فطریه بپردازد

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم زنجان برنج مراجع تقلید آیت الله شبیری دفتر فطریه ۲۵ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات هرمزگان گفت: امسال مردم مومن هرمزگان بیش از بیست میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند.
باسره افزود: زکات‌ها به صورت نقدی و غیر نقدی در ۹۱۰ پایگاه در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید؛ توزیع خرما بین خانواده‌های ایتام در هرمزگان
وی گفت: زکات جمع آوری شده در هرمزگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل شناسایی شده بودند، واریز شد.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: بیشترین فطریه جمع آوری شده در عید فطر امسال به شهرستان‌های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم اختصاص داشته است.

دیگر خبرها

  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز