Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر دچار کم خونی می‌شوند؛ بنابراین انواع گوشت‌ تامین کننده خوبی برای آهن و ویتامین ب ۱۲ هستند که برخی از این مواد بخصوص ویتامین ب ۱۲ را نمی‌توان در پروتئین‌های گیاهی یافت.

این متخصص رژیم درمانی و تغذیه در خصوص جایگزین‌های انواع گوشت‌ افزود: در کنار پروتئین‌های گیاهی، گوشت‌های سفید (مرغ و ماهی) جایگزین خوب و مناسبی برای گوشت قرمز خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزدانی گفت: تامین آهن با کیفیت مورد نیاز بدن از جمله دلایل تاکید بر مصرف منابع گوشتی است.

این متخصص تغذیه و رژیم تصریح کرد: در بین انواع مواد غذایی سویا، تخم مرغ، لبنیات از جمله شیر و حبوبات پروتیئن‌های گیاهی هستند که به خوبی می‌توان آن‌ها را جایگزین انواع گوشت‌ها کرد.

او گفت: همانطور که اشاره شد مصرف گوشت به هیچ عنوان نباید بطور کامل قطع شود، اما افرادی که به هر دلیلی در طول روز از مواد غذایی گوشتی استفاده نمی‌کنند توصیه می‌شود در وعده صبحانه لبنیات و شیر را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهند.

جوزدانی افزود: جایگزین کردن پروتئین‌های گیاهی از قبیل سویا، حبوبات و تخم مرغ در وعده‌های ناهار و شام توصیه می‌شود، زیرا پروتئین‌های گیاهی تا حد بسیار زیادی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن را تامین می‌کنند.

او یادآوری کرد: مصرف گوشت حداقل در یک وعده غذایی در کنار مصرف پروتئین‌های گیاهی نه تنها منجر به ایجاد تعادل در دریافت پروتئین‌های کافی و مورد نیاز بدن خواهد شد، بلکه میزان مناسبی از ویتامین ب ۱۲ و آهن را برای بدن تامین خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 600245

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پروتئین های گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و... اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

خواص ریواس؛ این قسمت از ریواس سمی است | با ریواس چه خوراکی‌هایی درست کنیم؟ | طرز تهیه خورش ریواس

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و لذا قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

کد خبر 845137 برچسب‌ها خواص مواد غذایی خبر مهم گیاه دارویی

دیگر خبرها

  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • تراشه‌ای که گوشت حلال را تشخیص می‌دهد
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی