Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:01:01 GMT

رشد ۱۶ برابری تولید ماهیان خاویاری در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۶۸۰۶

رشد ۱۶ برابری تولید ماهیان خاویاری در گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد قدس علوی اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید، پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد استان، با رشد قابل توجه ۱۶ برابری همراه بوده است.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: حجم تولید این ماهیان در استان از چهار تن در سال ۹۲ به رقم ۶۵ تن در سال ۹۹ رسیده است.

وی با اشاره به سطح زیر این مزارع خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ تنها سه هکتار مزرعه منفرد پرورش ماهیان خاویاری در استان داشتیم که در سال ۹۹ این سطح ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ هکتار رسیده است.

قدس علوی افزود: همچنین با ایجاد این مزارع در سال ۹۲ تنها برای سه نفر ایجاد شغل شده بود که در حال حاضر ۳۹ نفر مشغول به کار در مزارع منفرد پرورش ماهیان خاویاری استان هستند.

مدیر کل شیلات گلستان تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶ مزرعه منفرد پرورش ماهیان خاویاری در استان با ظرفیت اسمی تولید ۷۹ تن فعال هستند.

قدس علوی سواحل استان را زیستگاه اصلی ماهیان خاویاری کشور دانست و اظهار کرد: از قدیم الایام این منطقه با خاویار در کشور شناخته می شد و در حال حاضر هم تلاش می کنیم زمینه احیای این فعالیت اقتصادی را در استان فراهم آوریم.

وی ادامه داد: بر همین اساس ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در گمیشان در دستور کار شیلات قرار دارد که به عنوان بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در دنیا شناخته می شود.

قدس علوی در خصوص ظرفیت های این مجتمع گفت: این مجتمع با هدف تولید چهار هزار تن گوشت و ۳۰۰ تن خاویار، با مساحت ۵۰۰ هکتار و اشتغالزایی دو هزار و ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در قالب ۲۰۰ مزرعه در حال عملیاتی شدن است که در مرحله اول آن چهار مزرعه به صورت پایلوت با ظرفیت هر مزرعه ۲۰ تن تولید گوشت و ۱.۵ تن خاویار با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اخذ مجوزهای لازم است.

کد خبر 5209240

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل شیلات گلستان ماهیان خاویاری ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان اردبیل عکس استانها فلسطین انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان پرورش ماهیان خاویاری قدس علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گلستان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ احمد پَرتانی گفت: بیش از ۴ هزار خانوار عشایری استان از این تسهیلات، بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: عشایر استان با حدود ۵۶۰ هزار راس دام سبک، علاوه بر تولید گوشت قرمز، در تولید گیاهان دارویی، صنایع دستی و صنعت گردشگری، فعال هستند.

پرتانی با بیان اینکه نیمه آبان هر سال، عشار از استان خراسان شمالی برای قشلاق گذرانی به استان گلستان کوچ می‌کنند و تا نیمه اردیبهشت حضور دارند، افزود: کوچ عشایر در استان گلستان حدود یک قرن قدمت دارد.

وی اضافه کرد: عشایر، تامین کننده بخشی از امنیت غذایی و محافظ مراتع کشور هستند.

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • مولدسازی وقف در گلستان؛ نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» در مرکز استان افتتاح شد
  • صعود ۱۶ رتبه‌ای گلستان در قبولی کنکور
  • ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گلستان پرداخت شد
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف