Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت علم و دانش در این نهاد گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهادی که در حوزه دفاع و ماموریت دفاعی فعالیت می‌کند با تقدم تربیت و آموزش، پرورش انسان‌ها برای روز حادثه را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۹۹ درصد تلاش ما در حوزه آموزش باید برای یک درصد روز حادثه‌ای باشد که عنصر رزمنده بتواند در پاسخ به تهدید، توانا و قابل در شان ملت ظاهر شود. علت تمایز حوزه آموزش در ارتش و نیرو‌های مسلح به این علت متمایز است که تقدم تربیت و پرورش انسان را برعهده دارد.  

معاون تربیت و آموزش ارتش اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظام تربیت و آموزش آن با هویت تربیتی و پرورشی، نیروی رزمنده لازم را برای دفاع از کشورمان و حفظ نظام جمهوری اسلامی را پوشش می‌دهد؛ لذا رسالت اصلی، آموزش تربیت انسان‌هایی است که بتوانند ماموریت‌های سازمانی را به خوبی انجام دهند.

امیر سرتیپ شیخ درباره تفاوت دانشگاه‌های ارتش با سایر دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: نقش معلمی، فرماندهی و رهبری در ارتش جمهوری اسلامی ایران قدری متفاوت است و از همه مهم‌تر نقش الگویی در حوزه فرماندهان یک تعریف واحد دارد. من هنوز هم به عنوان یک استاد در هنگام صحبت با دانشجویان خود که امروز به درجه سرتیپی نیز رسیده اند مشاهده می‌کنم که هنوز حس دانشجوی سال یکم و فرمانده را دارند که نشان از ارتباط عاطفی بین اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های ارتش است.  

وی ادامه داد: در سال جدید تمرکز بیش از پیش ما بر روی علوم نوپدید و رصد تهدیدات جدید و همچنین متناسب‌سازی آموزش‌ها با این حوزه‌ها خواهد بود. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت و آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، با حضور رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم و رییس حوزه آموزش عالی بریکس از دولت روسیه، اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد.

امید رضایی فر رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت بالای گروه بریکس از نظر علم و فناوری گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد همکاری های علمی خود را با کشورهای عضو این نهاد بین المللی افزایش دهد.

وی تاکید کرد: به زودی کارگروه‌های سیزده‌گانه متناظر مرتبط با فعالیت های علمی و آموزشی گروه بریکس را شکل می دهیم و دانشگاههای عضو هر کارگروه مشخص می شود تا بتوانیم در بخش از ۲۵۰ برنامه و اقدام گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ مشارکت داشته باشیم.

رضایی فر با اشاره به حضور نمایندگان و مسئولان بین الملل ۲۰ دانشگاه و موسسه در این نشست گفت: بیش از ۲۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه و ۶۰ پارک علم و فناوری در ایران فعالیت می کنند و ما ظرفیت علمی فراوانی برای حضور در فعالیت های علمی و فناورانه بریکس داریم.

رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: ما به صورت ویژه آمادگی داریم در بخش آموزش های مهارتی با رویکرد فناوری و نوآوری با بریکس همکاری کنیم و در اتاق های فکر بریکس حضور فعال داشته باشیم.

خانم ویکتوریا پانووا رییس حوزه بریکس و معاون آموزشی دانشگاه hse روسیه در این نشست گفت: با توجه به اینکه امسال روسیه ریاست بریکس را برعهده دارد در ایران حضور پیدا کردیم تا ظرفیت های همکاری این سازمان را که برخلاف تصور؛ صرفا یک سازمان اقتصادی نیست؛ به دانشگاههای ایران معرفی کنیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران به عنوان یک کشور غنی از نظر علمی و فرهنگی گفت: پیشنهادات ایران برای همکاری با بریکس را به شورای کارشناسان بریکس ارائه خواهد داد و آمادگی همکاری گسترده با ایران وجود دارد.

رییس حوزه بریکس در روسیه گفت: ایران علیرغم تحریم های ظالمانه از رشد علمی خوبی برخوردار شده است و آمارها به خوبی این پیشرفت را نشان می دهد.

وی کشاورزی، زیست فناوری و علوم مهندسی را از حوزه هایی نام برد که ایران در آنها دستاورد زیادی داشته است و می تواند با کشورهای عضو بریکس در این زمینه ها هم افزایی داشته باشد.

کد خبر 6085649

دیگر خبرها

  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • حملات نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به اسرائیل، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • طعنه سنگین فرمانده ارشد ارتش به ماجرای ریزپرنده‌ها
  • طعنه سنگین فرمانده ارشد ارتش به ماجرای ریزپرنده‌های اسرائیلی در اصفهان
  • حادثه اصفهان به قدری کوچک است که در بُعد نظامی قابل مطرح شدن نیست + فیلم