Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سیلاب گناباد خراسان رضوی خسارات جدی به بخش کشاورزی شهرستان و قنوات وارد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گناباد، 14 اردیبهشت ماه بود که در مدت زمان 3 ساعت در شهرستان گناباد 23 میلی متر بارندگی صورت گرفت تا زمینه شکسته شدن 17 بند خاکی را مهیا کند.

سرازیر شدن بیش از 5 میلیون مترمکعب آب باران به سمت شهر گناباد سیلی را به راه انداخت به در 50 سال گذشته در این شهرستان رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان گناباد این سیل 83 میلیارد تومان خسارت داشته که بیشترین میزان خسارت در حوزه کشاورزی است.

آنچه بارز است این مهم است که خسارات این سیلاب به ویژه در بخش کشاورزی به سرعت باید جبران شود زیرا کشاورزان در حال حاضر بابت شرایط سخت یک سال گذشته به اندازه کافی تحت فشار هستند.

علاوه بر این گناباد از دیرباز سرزمین قنات‌ها بوده و این منابع نقش بسیار مهمی در تامین آب برای کشاورزان داشته‌اند اما اینک شاهد هستیم که سیلاب قنوات را نیز تهدید کرده است.

بحران خشکسالی در خراسان جنوبی| عطش چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها افزون شد / این قهقرای مرگبار مردم ‌را تهدید می‌کندامسال قطعاً شاهد خشکسالی خواهیم بود/ نقش آبخیزداری در احیای قنات ها و تقویت سفره های زیرزمینیدلایل لزوم الحاق قنات ناصری به اراک مورد بررسی قرار می‌گیرد

محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد در این زمینه اظهار داشت: سیل اخیر در گناباد ضربه سختی بر پیکره قنوات ما زده و بخشی از کشاورزی ما را نیز نابوده کرده و کشاورزان عزیز ما خسارت جدی دیده‌اند.

وی ادامه داد: رفع انسداد قنوات و رفع مشکل کشاورزان از اولویت‌های ما از همان ساعت‌های اولیه بوده و پیگیری‌هایی را نیز داشته‌ایم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، بنیاد مستضعفان مبلغ یک میلیارد تومان برای لایه‌روبی قنوات در گناباد و به همین میزان در بجستان اختصاص داده است.

صفایی تصریح کرد: در حال تامین علوفه برای دامداران گنابادی هستیم تا این قشر زحمت کش نیز بزودی از زیر فشار خارج شوند.

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است