Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «شهداي سرابله» از کانون‌های فعال در استان ایلام با فعالیت در رواق‌های سرود، نمایش و کتاب و ... کسب ۱۷۷۳۱ امتیاز توانست نام خود را به عنوان یکی از برترین‌های «ایران قوی» ثبت کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون فرهنگی هنری «شهداي سرابله» مسجد قمر بني هاشم(ع) در مرکز شهر سرابله شهرستان چرداول استان ایلام واقع است که بالغ بر 200 نفر عضو این کانون فرهنگی هنری هستند و در طرح ملی «ایران قوی» با امتیاز 17731 عنوان شایسته تقدیر را در رواق سرود کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«امیرمختار فریادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون شهدای سرابله واقع در استان شهید  پرور ایلام اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری در شهرستان چرداول دروازه عتبات عالیات قرار دارد و از این کانون گروه های هنری بسیاری در راستای طرح ملی «ایران قوی» تشکیل شد.

 

مدیر کانون شهدای سرابله استان ایلام افزود: بعد از جلسات متعدد با هنرمندان و ارکان کانون با جدیت کامل و همکاری اعضا، سرگروه های هنری کانون وارد عرصه رقابت و فعالیت در این طرح ملی شدند که خوشبختانه در تمامی رواق های مورد نظر ستاد فهما بعضا ۱۰۰ درصد امتیاز و در مابقی ۹۰ درصد امتیاز  را کسب کردند، که با کسب نزدیک به ۱۸ هزار امتیاز از مجموع ۲۰ هزار امتیاز موفق به کسب رتبه ۱۰ کشوری و اول استانی از بین حدود ۲۶ هزار کانون ثبت شده مساجد کشور شد.

 

کانون  شهدای سرابله سه گروه سرود هنری متشکل از یک گروه 18 نفره و یک گروه 65 نفره خواهران و یک گروه 15 نفره متشکل از برادران دارد که به منظور حضور موفق در طرح ملی «ایران قوی» به مدت دو ماه تمرین مستمر داشتند.

 

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سرابله فعالین این کانون در رواق نمایش نیز فعالیت های گسترده ای انجام دادند، به طوری که با وجود امکانات محدود و حمایت‌های اندک از سوی ارگان‌های فرهنگی، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و مذهبی نمایش هایی با موضوع های دینی، اربعین و مصائب اسرای کربلا تهیه کردیم که نشان از استعدادها و خلاقیت های بچه های این کانون است و در این نمایش ها موفق به کسب 100 درصد امتیاز رواق نمایش شدیم.

 

وی ادامه داد: به دلیل شرایط کرونا امسال نتوانستیم که به صورت عمومی نمایش ها را اجرا کنیم، اما هنرمندان این کانون آمادگی لازم جهت ارائه نمایش های متعدد از جمله صحنه های خیابانی و تعزیه های حسینی در مناسبت های مختلف را دارند.

 

مدیر کانون شهدای سرابله استان ایلام با اشاره به فعالیت های این کانون در رواق کتاب و کسب 100 درصد امتیاز این رواق، گفت: کتابخانه این کانون یکی از بهترین کتابخانه های شهرستان و استان ایلام با محیطی زیبا با ابعاد ۳۰۰ مترمربع و دارای کتب متنوع و میز مطالعه است و در بهترین نقطه شهر (مرکز شهر) قرار دارد. این کتابخانه در دو نوبت یک ساعت قبل از اذان ظهر و یک ساعت قبل ازاذان مغرب پذیرای جوانان و نوجوانان و عموم مردم شهر سرابله است.

 

این کانون فرهنگی هنری در سایر رواق ها همچون رواق های نور، رسانه، کارآفرینی و همدلی نیز موفق شد امتیاز بالایی کسب کند و کارهای زیبا و اثرات جدیدی توسط اعضای کانون خلق شد و در فعالیت های مذهبی، فرهنگی و اجرای برنامه های ملی و مراسمات در این شهرستان محور است.

 

توزیع بسته هاي غذايي میان خانواده هاي نيازمند از دیگر رویکردهای این کانون است به گفته فریادی از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در چندین مرحله سبدهای معیشتی میان خانواده هایی که به دلیل شرایط کرونا شغلشان را از دست داده اند، صورت گرفته و در چندین مرحله به خانواده هاي که فرزندانشان عضو کانون مسجد بودند، بسته های ارزاق اهدا شده است.

 

وی ادامه داد: تهیه و توزیع بسته های بهداشتی نظیر ماسک و الکل، توزیع پوسترهای تبلیغاتی جهت فرهنگسازی مبارزه با کرونا، ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها و مساجد از دیگر اقداماتی بوده است که توسط گروه جهادی کانون فرهنگی هنری «شهدای سرابله» انجام شد.


اجرای طرح «سه شنبه های مهدوی» را می توان از دیگر برنامه های کانون شهدای سرابله نام برد، این طرح با هدف ترويج و توسعه برنامه های قرآنی و دينی و فرهنگ انتظار اجرا می شود. همچنین، در مناسبت های مختلف اعضای این کانون از خانواده شهدا و کادر درمان تقدیر به عمل می آورند.

 

تجليل از پرستاران عضو کانون شهدای سرابله در روز پرستار، توزيع بسته های يلدايی بين نيازمندان، کاشت 3500 هکتار نهال، برگزاری مسابقه دلنوشته ای به سردار سليمانی و بزرگداشت سالگرد شهادت ایشان از دیگر فعالیت های این کانون به شمار می رود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی بچه های مسجد کانون های مساجد کانون فرهنگی هنری درصد امتیاز استان ایلام ایران قوی نمایش ها طرح ملی رواق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب