Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، لباس سنتی به عنوان فرهنگ گویای هر منطقه همواره مورد توجه خاص گردشگران بوده است.در خراسان جنوبی نیز تنوع در رنگ و نوع پوشاک مردان و زنان قابل تأمل است، مندیل، ارقچی، چرقت، کرباس و شلیته پوشاک فاخر استان را تشکیل می‌ دهند.

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تنها ۵۰ نفر در زمینه تولید پوشاک سنتی به صورت انفرادی در سطح استان فعالیت دارند، این هنرمندان علاوه بر تولید پارچه‌ های دست بافت و رو دوزی‌ های سنتی به تولید و دوخت انواع لباس سنتی نیز مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۲ مجموعه کارگاهی دارای مجوز در زمینه تولید و دوخت البسه سنتی و محلی در شهرستان بیرجند مشغول به فعالیت هستند.

عباس زاده بیان کرد: در این ۲ مجموعه کارگاهی ماهانه حدود به ۲۰۰ قطعه انواع البسه سنتی تولید می‌شود.

اختصاص ۸۰ میلیون تومان تسهیلات به کارگاه‌ های آسیب دیده از کرونا

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مبلغ ۸ میلیون تومان تسهیلات کرونایی برای کمک به کارگاه‌ های صنایع دستی آسیب دیده اختصاص و پرونده آن‌ها برای پیگیری و اعطای کمک‌ های بلا عوض در دست بررسی قرار گرفته است.

او افزود: ارائه تسهیلات کم بهره و بلاعوض، تامین فضای کارگاهی، امکان شرکت در رویداد‌های مهم و تخصصی حوزه صنایع دستی و ارائه آموزش‌ های رایگان ویژه شاغلین از جمله حمایت‌ هایی بوده که از هنرمندان این حوزه به عمل آمده است.

عباس زاده تصریح کرد: گرانی روز افزون مواد اولیه و عدم مطالعات بازارشناسی و بازاریابی بخشی از مشکلات موجود این حوزه تشکیل می‌ دهد.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لباس سنتی پوشاک ایرانی خراسان جنوبی صنایع دستی عباس زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، گفت: برای معرفی بهتر صنعت نساجی کاشان نمایشگاه نساجی در کاشان دایر شد.

احمد دانایی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: صنعت نساجی با پیشینه ۴ هزار ساله در کاشان است که با توجه به اینکه سال گذشته این منطقه به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی معرفی‌شده، تلاش می‌شود تا نساجی سنتی به گردشگران کاشان بهتر معرفی شود.

وی افزود: به همین مناسبت نمایشگاهی در طبقه بالایی مرکز هنرهای سنتی واقع در خیابان ملأ فتح الله دایر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، گفت: این نمایشگاه با بیش از ۱۰ غرفه در رشته‌های نساجی سنتی، گلیم‌بافی، رودوزی سنتی، سفال و سرامیک، فیروزه‌کوبی، قلم‌زنی، میناکاری، منبت چوب، زیورآلات سنتی و تراش سنگ از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان گردشگران کاشان است.

دانایی نیا با اشاره به اهمیت برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها تصریح کرد: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در کنار بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، سبب ایجاد تنوع دربسته سفر گردشگران و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی می‌شود.

به گزارش ایمنا؛ نمایشگاه صنایع‌دستی کاشان با بیش از ۱۰ غرفه از فردا نهم فرودین ماه تا بیستمین روز از از بهار میزبان گردشگران نوروزی است.

گفتنی است هنرهایی همچون مخمل‌بافی، شعربافی، بافت فرش کاشان، قالی‌بافی، زیلوبافی، گیوه‌بافی، رنگ‌رزی سنتی و بافت فرش جوشقان از جمله آثار ثبت‌شده در فهرست میراث ناملموس کشور مرتبط با نساجی سنتی هستند.

کد خبر 739757

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نوروزی صنایع دستی درپیرانشهر
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب
  • فروش ۱۰ میلیاردی صنایع دستی کاشان در نوروز
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب