Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@06:47:15 GMT

یک کشته و ۴ مجروح در پی حمله به کاروان نظامی ترکیه در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۸۴۹۹

یک کشته و ۴ مجروح در پی حمله به کاروان نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه امروز (سه‌شنبه) از حمله راکتی به یک کاروان پشتیبانی نظامی خود در شمال سوریه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت، در پی این حمله ۱ نظامی این کشور کشته و ۴ نظامی دیگر آنها در شمال ادلب مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، ارتش ترکیه نیز با شناسایی عاملان این حمله راکتی، حمله‌ای انتقام‌جویانه علیه موضع آنها انجام داد.

وزارت دفاع ترکیه اما مشخص نکرد چه کسانی این حمله را انجام داده‌اند.

نظامیان ترکیه به بهانه دفع خطر حملات شبه‌نظامیان کُرد وارد شمال سوریه شده و مناطق گسترده‌ای را در این منطقه، اشغال کرده‌اند. دولت سوریه حضور ترکیه در خاک خود را غیر قانونی می‌داند و بارها هشدار داده است که به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد.

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ا ترکیه تفاهم نامه ای را در مورد فعالیت‌های مشترک با هدف حل اوضاع در شمال سوریه تصویب کردند. بر اساس این سند ، پلیس نظامی روسیه و نیروهای سوریه در مناطق مجاور منطقه امن ترکیه مستقر شدند. سربازان روس و ترکیه در یکم نوامبر گشت‌های مشترکی در شرق رود فرات راه اندازی کردند.

مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ترکیه متعهد شده گروه‌های افراطی را که در برابر گشت‌زنی‌ مشترک روسیه و ترکیه در ادلب مانع‌تراشی می‌کنند، نابود کند.

حدود یک ماه قبل نیز منابع سوری از وقوع چند انفجار در استان الحسکه سوریه خبر دادند که بر اثر آن بیش از ده نفر از نیروهای ترکیه کشته یا زخمی شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه ادلب ارتش ترکیه وزارت دفاع وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب به نقل از منابع خبری سوری، این افراد به دنبال کمین تروریست‌ها در مسیر عبور اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.   این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.   هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.   این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.   آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.   داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم