Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه شهداء آذربایجان‌غربی گفت: یک عده با‌نفوذ زمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی را به ویلا‌باغ تبدیل کرده‌اند. - اخبار استانها -

 مکرم شیدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: عمده مشکلات کشاورزی آذربایجان‌غربی در اثر عدم برنامه‌های بلند مدت در دهه‌های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه مسئولان استان، به مسئله کشاورزی نگاه‌های سطحی داشته و با تغییر دولت‌ها و مدیریت‌ها، برنامه‌ها به کل تغییر کردند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه شهداء آذربایجان‌غربی در زمینه تغییر کاربری زمین‌های‌های کشاورزی تصریح کرد: تنها در شهرستان ارومیه نزدیک به سه هزار فرم شماره یک در قالب فرم شماره 14 به دادگستری ارجاع نشده و روند بررسی را دادگستری طی نکرده است.

طرح کاداستر تا 2 سال آینده در کرمانشاه اجرا می‌شودتمام اراضی ملی استان یزد در طرح کاداستر برای نخستین بار در کشور ثبت شدصدور سند کاداستری در مناطق روستایی استان یزد 21 درصد افزایش یافت

شیدایی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم برخورد قاطع تمامی مسئولان آذربایجان غربی با مختلفان، یک عده با نفوذ زمین‌های کشاورزی را به ویلا باغ  تبدیل کرده‌اند و این مسئله سود کلانی را به جیب سود جویان واریز کرده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه شهداء آذربایجان‌غربی در خصوص کاداس اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: اطلاعات مالکان و مشخصات اراضی کشاورزی برای برنامه‌ریزی بیش از 30 برنامه کلان کشاورزی بسیار ضروری است و خوشبختانه طرح کاداس آذربایجان غربی در بیش از 70 درصد استان اجرا شده است.

شیدایی در خصوص مجوزهای فعالیت در بخش کشاورزی بیان کرد: در بخش مجوزهای فعالیت در بخش کشاورزی خلأهای قانونی بسیاری وجود دارد که این بخش نیازمند تأمل جدی است.

انتهای پیام/7548/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: طبق توافق انجام شده صدور پروانه ساختمانی برای قطعات تفکیکی اراضی موسوم به شهرک والدین شاهد بلامانع است.

وی ادامه داد: با واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه مشکل ۳۲ ساله این تعاونی و تعداد هفت هزار خانوار از اعضای آن حل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی تامین شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: رسیدن به استانداردهای شهرسازی و توسعه زیرساخت های لازم در اولویت راه و شهرسازی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود