Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@17:26:35 GMT

از چشمه‌های آبگرم دهلران در استان ایلام چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۸۵۸۷

از چشمه‌های آبگرم دهلران در استان ایلام چه می‌دانید؟

گروه استان‌ها - چشمه‌های آبگرم دهلران ظرفیتی مغفول مانده در توسعه گردشگری است که مورد غفلت واقع شده است، مسئولان با توجه به این ظرفیت می‌توانند در توسعه و پیشرفت منطقه گام بردارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ چشمه‌های آبگرم شهرستان دهلران از مکان‌های دیدنی و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود که در فاصله 3کیلومتری شهر دهلران قرار گرفته و با دمای حدود 50 درجه سانتی‌گراد از اهمیت درمانی خاصی برخوردار است، این چشمه‌ها در طول روز با توجه به انعکاس نور خورشید به‌ صورت هفت‌ رنگ خود را نشان می‌دهند و از خواص درمانی آنها می‌توان به رفع رماتیسم حساسیت، شکستگی‌های استخوان، کوفتگی‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد و هرساله به‌ویژه در ایام نوروز صدها نفر از این این جاذبه گردشگری و درمانی دیدن می‌کنند.

با توجه به اهمیت این جاذبه گردشگری ضروری است اقدامات بیشتری جهت معرفی در سطح کشور انجام شود تا شاهد افزایش آمار بازدیدکنندگان از این جاذبه طبیعی باشیم.

بوم‌گردی‌ها زمینه توسعه متوازن گردشگری خراسان رضوی را فراهم می‌کند/ افزایش 3برابری ظرفیت واحدهای بومگردیدستاوردهای بانک گردشگری؛ از کاهش قیمت تمام شده پول تا به ثمر رسیدن پروژه‌هادانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری استا ن مرکزی ایده‌های خود را ارائه دهند

لزوم توسعه زیرساخت‌ها

یکی از شهروندان دهلرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: شهرستان دهلران پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد اما آن‌گونه که باید این پتانسیل و ظرفیت‌ها در سطح کشور شناسانده نشده‌اند.

یاری با بیان این‌که چشمه‌های آبگرم شهرستان دهلران علاوه‌بر این‌که یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود ،خواص درمانی نیز دارد اضافه کرد: امید است مسئولین با معرفی این جاذبه گردشگری در سطح کشور و همچنین توسعه زیرساخت‌های آن، گام مهمی جهت توسعه و افزایش آمار بازدید از این منطقه بردارند.

لزوم جذب سرمایه گذار

بهرنگ یکی از گردشگرانی که از این منطقه بازدید کرده به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: چشمه‌های آبگرم شهرستان دهلران خواص درمانی بالایی دارند و خواص این چشمه‌ها سبب شده، سالانه هزاران نفر از مناطق مختلف کشور برای آب تنی از این منطقه بازدید کنند.

وی با بیان اینکه چشمه‌های آبگرم دهلران بر اثر جوشش و وجود منابع نفت و گاز در زیر زمین ایجاد شده‌اندو دارای املاح معدنی و طبیعی‌اند افزود: انتشار گاز گوگرد این جشمه‌ها برای برخی از بیماران خطرساز است و مسئولان باید جهت رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

اقدامات انجام شده جهت توسعه منطقه

حمید بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: چشمه های آبگرم دهلران با املاح گوگردی و خواص درمانی در فاصله چهار کیلومتری شمال شرق دهلران در زون حفاظت شده محیط زیست دامنه سیاه کوه قرار گرفته که جزو جاهای دیدنی این شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: از سال 1397 گردشگری در این مکان زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام و با همکاری بخش خصوصی به انجام رسیده است که تاکنون بالغ بر 5 هزار میلیون ریال از طرف اداره کل میراث فرهنگی و بالغ بر 30 میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی برای تاسیس و توسعه این بخش هزینه شده که باعث راه اندازی مجموعه تفریحی با دارا بودن فضای شهربازی کودکان، مکان های تفرجگاهی، آبنماها، چشمه های استحمام، بوفه فروشگاهی، سرویس های بهداشتی و غیره شده است.

بختیاری اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده برای این مکان، می توان به روشنایی مسیر دسترسی، آسفالت مسیر، ساخت جاده سلامت به طور تقریبی 3 کیلومتر اشاره کرد.

شیوع کرونا و کاهش بازدید از منطقه

وی افزود: همچنین برای 10 نفر به صورت موقت و فصلی در این حوزه، به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده و تعدادی نیز به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

رییس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران در پایان گفت: چشمه های آبگرم دهلران جزوء نادرترین چشمه‌های درمانی در سطح کشور بوده که به خاطر ویژگیهای ممتاز آن نظیر خواص درمانی همواره مورد استقبال عده زیادی از همه وطنان بوده به طوری که تا قبل از شیوع ویروس کرونا هر ساله در حدود 200 هزار نفر بازدید کننده داشته ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد مراجعین به این فضای تفریحی کاهش چشمگیری داشته است.

اجرای طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم

مجید عسگری نیز در این باره به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از انتشار گاز گوگرد و بروز مشکلات تنفسی، طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران در 2 فاز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان دهلران با بیان اینکه برای اجرای فاز اول طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: تاکنون 11 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

این مسئول به مرتفع شدن 50 درصد مشکلات زیست محیطی این چشمه‌ها در صورت تکمیل فاز اول اشاره کرد و گفت: فاز اول این طرح 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است با تخصیص اعتبار تا تیرماه سال جاری شاهد تکمیل فاز اول آن باشیم.

به گزارش تسنیم، هرچند طی سال‌های سال گذشته جهت تجهیز چشمه‌های آبگرم شهرستان دهلران اقداماتی انجام گرفته است اما ضروری است مسئولان ارشد استان و نهادهای مربوط با جذب سرمایه گذاران خصوصی و توسعه زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی جهت جذب توریسم خارجی و داخلی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/180/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چشمه های آبگرم شهرستان دهلران چشمه های آبگرم دهلران تسنیم در ایلام گفت جاذبه گردشگری میراث فرهنگی خواص درمانی سطح کشور فاز اول چشمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از تعداد ۶۳۷ روستای ایلام تاکنون گازرسانی به ۵۸۷ روستا انجام شده است و ۵۰ روستا به دلیل صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن و... قابلیت گازرسانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا ایلام، محمود کشاورز، امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌_ در دیدار با مدیرعامل و هیئت رئیسه شرکت گاز استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است.

وی افزود: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار است و روند اجرای پروژه‌های گازرسانی از مناطق کمتر توسعه یافته در سال گذشته بسته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه زمستان سال گذشته در سطح کشور و استان بدون قطعی گاز سپری شد، عنوان کرد: تولید گاز در کشور به گونه‌ای بود که حتی در بالاترین پیک مصرف نیز گاز هیچیک از مشترکین قطع نشد و این مهم در راستای آمادگی و اجرای طرح‌های پدافندی بوده است.

کشاورز با اشاره به اینکه از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون ۲۱۵۹۹۸ مشترک جذب شده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون بیش از ۱۲۶۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده است، گفت: هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تأکید کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در استان، احداث ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه‌گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به ۱ یک‌هزارو ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات شرکت گاز استان است.

کشاورز افزود: از تعداد ۶۳۷ روستای ایلام تاکنون گازرسانی به ۵۸۷ روستا انجام شده است و ۵۰ روستا به دلیل صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

حجت‌الاسلام اله نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام نیز اظهار کرد: خدمات شرکت گاز استان ایلام در زمینه گازرسانی به اقصی نقاط استان، صنایع تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های اربعین و کمک به برگزاری یادواره‌های شهدا قابل تقدیر است.

وی افزود: گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و انجام کارهای فرهنگی و خدمات رسانی مختلف به زائران اربعین از اقدامات مثبت شرکت گاز است که طعم شیرینی خدمت را دوچندان کرده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: یکی از خدمات مهم و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به ملت شریف ایران، توسعه گاز و بهره‌برداری از این نعمت بزرگ است.

کریمی‌تبار گفت: خدمت بی منت به مردم و گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی باعث ایجاد اشتغال می‌شود، انتظار می‌رود شرکت گاز تحقق شعار سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایلام از استان‌های دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و سرمایه‌گذاری در استفاده از این منابع با ارزش اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: امروز شاهد برخورداری مردم اکثر روستاها و تمام شهرهای استان ایلام از نعمت گاز هستیم که جا دارد از تلاش و کوشش مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز قدردانی کرد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به پیروزی رزمندگان سپاه و ارتش در پاسخ به رژیم صهیونیستی، افزود: اقدام مقتدرانه و تلافی‌جویانه سپاه پاسداران در حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، پیروزی بزرگ و غرورآفرینی بود که نه تنها کام ملت ایران بلکه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه را شیرین کرد.


کد خبر 744915

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان
  • بانه شهر توریستی و تجاری کردستان ‌
  • تکمیل زیرساخت آب‌گرم بندرخمیر
  • ورود نیم میلیون نفری مسافر نوروزی به بانه