Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرملین هرگونه دست داشتن این کشور در حمله سایبری به تاسیسات سوخت رسانی آمریکا را رد کرد.

خبرگزاری میزان - چند روز قبل در حمله سایبری به بزرگ ترین شبکه سوخت رسانی «کولونیال پایپ لاین» آمریکا، فرآیند توزیع سوخت متوقف و این شرکت با سرقت داده‌ها روبرو شد.

به گزارش وبگاه «ونی»، سازمان تحقیقات فدرال آمریکا روز دوشنبه مدعی شد که این حمله توسط گروه هکری موسوم به دارک ساید، یک گروه هکری روسی، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان گفت که در تلاش است تا هرگونه ارتباط احتمالی این حمله سایبری با دولت‌های خارجی را ارزیابی کند.

برخی منابع مدعی شده بودند که دولت روسیه در این حملات دست داشته است که این ادعا واکنش دولت روسیه را در بر داشت.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفت که دولت روسیه هرگونه دخالت در این حمله را رد می‌کند.

دیمیتری پسکوف در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» گفت «روسیه در هیچ حمله سایبری مشارکت نداشته و ندارد».

سیستم خط لوله شرکت کولونیال پایپ لاین بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ مایل طول داشته و حدود ۴۵ درصد از کل سوخت مصرفی در بخش شرقی آمریکا را حمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: روسیه آماده پاسخگویی به آمریکاست اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از خاک روسیه

خودداری سفیر آمریکا در روسیه برای ترک این کشور

گفته می‌شود که تنها چند روز پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کرملین به دلیل ادعا‌ها مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، سفیر آمریکا در روسیه پس از اینکه به او گفته شد به کشور خود بازگردد، از ترک روسیه خودداری کرده است.

منابع مطلع گفتند که جان سالیوان در روسیه با یوری اوشاکوف، مقام ارشد سیاست خارجی روسیه ملاقات کرده و اوشاکوف به او توصیه کرده بود که به واشنگتن دی سی بازگردد.

اما گزارش شده است که سالیوان این توصیه را رد کرده است. به گفته این منابع، سالیوان گفت اگر رییس جمهور روسیه بخواهد او این کشور را ترک کند، باید او را مجبور به ترک روسیه کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا روسیه حملات سایبری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمله سایبری آمریکا روسیه حملات سایبری حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا

ایتنا - در ماه‌های اخیر، گروهی از هکرهای مرتبط با Sandworm تلاش کرده‌اند نوعی خرابکاری دیجیتالی را انجام دهند که از برخی جهات فراتر از نسخه قبلی خود است: آنها مسئولیت هدف قرار دادن مستقیم سیستم‌های دیجیتال یک سد برق آبی در فرانسه و شرکت‌های آب ایالات متحده و لهستان، چرخاندن سوئیچ ها را در تلاشی آشکار برای خراب کردن زیرساخت‌های حیاتی این کشورها را بر عهده گرفته‌اند.
واحد اطلاعات نظامی روسیه موسوم به Sandworm در دهه گذشته به عنوان تهاجمی‌ترین نیروی حمله سایبری کرملین عمل کرده و باعث خاموشی در اوکراین و انتشار کدهای مخرب شده است که برخی از مخرب‌ترین رویدادهای هک در تاریخ هستند.

به گزارش ایتنا، با این حال، در ماه‌های اخیر، گروهی از هکرهای مرتبط با Sandworm تلاش کرده‌اند نوعی خرابکاری دیجیتالی را انجام دهند که از برخی جهات فراتر از نسخه قبلی خود است: آنها مسئولیت هدف قرار دادن مستقیم سیستم‌های دیجیتال یک سد برق آبی در فرانسه و شرکت‌های آب ایالات متحده و لهستان، چرخاندن سوئیچ ها را در تلاشی آشکار برای خراب کردن زیرساخت‌های حیاتی این کشورها را بر عهده گرفته‌اند.

از ابتدای سال جاری، یک گروه هکریست معروف به ارتش سایبری روسیه، مسئولیت حداقل سه نوبت هک شرکت‌های آب و برق آمریکا و اروپا را به عهده گرفته است. هکرها ویدئوهایی را در تلگرام ارسال کرده‌اند که دستکاری آنها در رابط‌های ماشین و نرم‌افزارهای تجهیزات فیزیکی درون شبکه‌ را نشان می‌دهد. قربانیان آشکار این هک شامل چندین شرکت آب ایالات متحده در تگزاس، یک تصفیه خانه فاضلاب لهستانی، و یک نیروگاه برق آبی فرانسه است. دقیقاً مشخص نیست که هکرها چه میزان اختلال یا آسیبی را علیه هر یک از این تاسیسات انجام داده اند.

شواهدی نشان می‌دهد Sandworm به ایجاد ارتش سایبری روسیه Reborn کمک کرد و موارد متعددی را ردیابی کرد که داده‌های سرقت شده از شبکه‌هایی که Sandworm به آنها حمله کرده بود، بعداً توسط گروه Cyber Army of Russia Reborn افشا شد. با این حال، این که آیا Cyber Army of Russia Reborn صرفاً یکی از پرسونای پوششی است که Sandworm برای پنهان کردن فعالیت‌های خود در دهه گذشته پذیرفته است یا در عوض یک گروه متمایز است که Sandworm به ایجاد و همکاری با آن کمک کرده است و اکنون مستقل فعالیت می‌کند مشخص نیست. 

 
یکی از ویدیوهای این گروه که در اواسط ژانویه منتشر شد، چیزی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد یک صفحه ضبط شده است که از دستکاری هکرها در رابط‌های نرم‌افزاری سیستم‌های کنترل آب و برق در شهرهای آبرناتی و مولشو تگزاس را به تصویر می‌کشد. در پیامی که در معرفی ویدیو در تلگرام منتشر شده، آمده است: «ما در حال شروع حمله بعدی خود در سراسر ایالات متحده هستیم. » 
 
سپس این ویدئو هکرها را نشان می‌دهد که دیوانه‌وار روی رابط هدف کلیک می‌کنند و مقادیر و تنظیمات سیستم‌های کنترل هر دو ابزار را تغییر می‌دهند. اگرچه مشخص نیست که این دستکاری چه اثراتی داشته است. مقامات محلی این حملات سایبری وسطحی از اختلال را تایید کرده‌اند. مقامات شهرهای نزدیک به آبرناتی و هیل سنتر نیز گفتند که مورد اصابت قرار گرفته‌اند. بنا بر گزارش‌ها، شرکت آب و برق هر سه شهر، نرم‌افزار خود را برای جلوگیری از بهره‌برداری غیرفعال کردند.

در ویدیوی دیگری که در ماه مارس منتشر شد، هکرها را در حال دستکاری در سیستم کنترل سد برق آبی Courlon Sur Yonne در فرانسه نشان می‌دهد. این ویدئو درست پس از آن منتشر شد که رئیس جمهور فرانسه، اظهارات عمومی مبنی بر اعزام پرسنل نظامی فرانسوی به اوکراین برای کمک به جنگ این کشور علیه روسیه کرد.

Mandiant  سرنخ‌های مهم و متعددی پیدا کرد که نشان می‌دهد ارتش سایبری روسیه، حداقل با پشتیبانی Sandworm ایجاد شده است. گروه تحلیل تهدید گوگل دریافت که حساب‌های یوتیوب برای ارتش سایبری روسیه از یک آدرس IP که توسط Sandworm کنترل می‌شود، راه‌اندازی شده است.

دن بلک، تحلیلگر Mandiant و یکی از نویسندگان گزارش Sandworm می‌گوید: «همانطور که اهداف جنگی آنها تکامل یافته است، ما شاهد تکامل این گروه نیز بوده‌ایم. کرم شنی، مانند بسیاری از ارتش روسیه، مجبور شد رویکرد خود را تغییر دهد و با نقش جاسوسی و حمایتی سازگار شود، زیرا هدف اولیه روسیه برای سرنگونی سریع دولت اوکراین به یک جنگ فرسایشی طولانی تبدیل شده است. آنچه که ما می‌بینیم یک محور واقعی از فعالیت پاک‌سازی به سمت جاسوسی برای فعال‌سازی میدان جنگ است.»

با وجود اینکه کرم شنی به سمت نقش اطلاعاتی-نظامی تغییر می‌کند، گروه ارتش سایبری روسیه که احتمالاً به ایجاد آن کمک کرده است، بسیار فراتر از خط مقدم جنگ روسیه در اوکراین، با عملیات‌های مخرب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا