Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سئوال ابراهیم عزیزی نماینده شیراز از وزیر آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ این سئوال در مورد عملکرد این وزارتخانه برای ارتقاء وضعیت فرهنگیان و اجرای سند تحول بود.

در ابتدای جلسه حاجی‌میرزایی، گفت: سوال مطرح شده ناظر به وضعیت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ضرورت‌های موفقیت در مدیریت، ثبات مدیریت است بخصوص در سال جاری که مشکل کرونا وجود داشت، بیشتر نیاز به ثبت مدیریت داشتیم.

حاجی میرزایی: به شدت از انتصابات سیاسی پرهیز می کنم

وی افزود: بیش از هزار مدیر در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، سعی کردم در دوران مدیریتم از ثبات مدیریت در این وزارتخانه حفاظت کنم، ۳۶ درصد تغییر مدیریت در رابطه با کسانی بوده که بازنشسته شده‌اند، ۲۸ درصد ارتقاء، ۲۰ درصد افرادی که به سایر وزارتخانه‌ها مأمور شدند و ۸ درصد به دلیل تعارض منافع بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاست بنده، تأمین وفاق بین آموزش و پرورش و مقامات استان است. به دنبال این نیستم که نیرویی در آموزش و پرورش داشته باشم که محل اختلاف باشد. به شدت از انتصابات سیاسی پرهیز کردم.

حاجی‌میرزایی در خصوص افزایش کیفیت تحصیلی نیز، گفت: افت تحصیلی با دو تراز ترک تحصیل یا تکرار پایه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در دو سال گذشته نشانگرهای ترک تحصیلی و تکرار پایه وضعیت خوبی دارند. فقط پوشش تحصیلی پایه اول سه درصد افت داشته که به دلیل نگرانی خانواده‌ها از بیماری کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه با پدیده افت تحصیل مواجه نیستیم، اظهار داشت: برای ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم. اجازه ندادیم علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، سال تحصیلی دانش‌آموزان از بین برود.

عزیزی: وزارت آموزش و پرورش در چنبره مافیای اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است

در ادامه جلسه، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت آموزش و پرورش در چنبره مافیای اقتصادی و سیاسی قرار گرفته که بحران جدی برای کشور است.

وی افزود: کنار گذاشتن سند تحول آموزش و پرورش و روی آوردن به سندهای ننگین که مورد اخطار رهبری قرار گرفت، موجب شده که وزارت آموزش و پرورش حداقلی باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه شاهد برخی بی‌قانونی‌ها و بدرفتاری‌ها از سوی مدیران آموزش و پرورش هستیم، گفت: آقای وزیر مدعی هستند که کوچک‌ترین مأموریت سیاسی در این وزارتخانه ندارند، این درحالی است که با حکم او، شخصی که در وزارتخانه محکوم شده بود، در جایگاه مدیریت عالی استان ما به کار گرفته شده است. یک سال است که به این موضوع اعتراض می‌کنیم. این وزارتخانه نیازمند انسان‌هایی شایسته و صاحب صلاحیت است. نباید افراد پرونده‌دار و مسئله‌دار در این وزارتخانه به کار گرفته شوند.

عزیزی تأکید کرد: رئیس‌جمهور با انتصاب حاجی‌میرزایی، نزدیک‌ترین فرد خود را برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد که گویای سیاسی‌کاری در این وزارتخانه است. نمایندگان نسبت به به کارگیری افراد بدون صلاحیت در این وزارتخانه اعتراض دارند. افراد بی‌صلاحیت و سیاسی در این وزارتخانه در پست‌های مدیریتی قرار دارند.

وی خطاب به حاجی‌میرزایی، گفت: شاید پدرخوانده‌ها به شما اجازه ندهند که تا پایان عمر دولت اقدام مؤثری انجام دهید. جریان‌های معلوم‌الحال شما را اداره می‌کنند که اجازه نمی‌دهند شما به مشکل محتوا و معلمان برسید.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: گزارش فسادهای گسترده در بدنه آموزش و پرورش شامل ایجاد حیاط خلوت در سازمان دانش‌آموزی و فروش غیرقانونی اموال این وزارتخانه داده شده است. لااقل وقت بگذارید و این گزارش‌ها را راستی‌آزمایی کنید.

در ادامه ابراهیم عزیزی اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و پاسخ‌های حاجی‌میرزایی به رأی نمایندگان گذاشته شد.

وکلای ملت با ۱۴۵ رأی موافق اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌اند.

کد خبر 5209411

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی ابراهیم عزیزی فرهنگیان صحن مجلس سوال از وزیر انتخابات 1400 شورای نگهبان محمد جواد ظریف مجلس شورای اسلامی فلسطین برجام وزارت کشور صحن مجلس سید عباس عراقچی روز جهانی قدس اسحاق جهانگیری روز قدس انتخابات ریاست جمهوری محمد باقر قالیباف وزارت آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار جدید مازندران معرفی شد

در جلسه امروز هیئت دولت یوسف نوری برای انتصاب در سمت استانداری مازندران از هیئت دولت رای اعتماد گرفت و استاندار جدید مازندران شد.

نوری که اهل استان ایلام است در ابتدای دولت سیزدهم به عنوان وزیر آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد.

پیش از این حسینی پور استاندار سابق مازندران با حکم معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد.

زندگینامه یوسف نوری
یوسف نوری در سال ۱۳۴۰ متولد شده است. مدرک فوق دیپلم پرورشی، کارشناسی برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد.

او سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه علمی و کاربردی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی را دارد و ۵ جلد کتاب و ۱۰ مورد مقاله از وی به منتشر شده است، همچنین در پژوهش‌های کاربردی کشوری فعالیت داشته و سابقه داوری نشریه‌های علمی- پژوهشی گردشگری را نیز داراست.

وی ۵۳ ماه سابقه حضور در جبهه در سال‌های دفاع مقدس را دارد، و حدود ۴۰ ماه در مناطق جنگ زده حضور داشته است، و همچنین به درجه جانبازی نائل شده است.

یوسف نوری در آذر ماه سال ۱۴۰۰ توانست به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سید ابراهیم رئیسی از مجلس رای اعتماد بگیرد

او پیش از این انتصاب فعالیت‌هایی در آموزش و پرورش داشته که از جمله آنها می‌توان به معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان ایلام، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان ایلام، مسئول پرورشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های بحرین و قطر، رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش تهران و ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.

فهرست سایر سوابق اجرایی
• مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی
• نماینده قرارگاه سازندگی خاتم االنبیاء صل الله علیه و آله در دولت و مجلس شورای اسلامی
• معاون اجرائی و معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی
• مدیرتامین مالی گروه پتروشیمی‌های خط اتیلن مرکز و عضو هیات مدیره پتروشیمی جهرم
• مشاور اقتصادی هلدینگ کشاورزی کوثر بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی
• رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وارتباطات وزارت آموزش و پرورش
• مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد