Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@15:39:55 GMT

قتل علیرضا فاضلی در اهواز حیثیتی بود ! / محل دقیق کشف جنازه !

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۰۰۱

ماجرای قتل جنجالی علیرضا فاضلی، پسر 20 ساله اهوازی چه بود؟

هفته قبل خبر به قتل رسیدن جوان 20 ساله اهوازی به نام علیرضا فاضلی در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد.

در حالی که شنیده ها حکایت از نوعی بیماری اختلال جنسی در مقتول داشت،انگیزه قتل علیرضا دفاع در حالی حیثیت خانوادگی مطرح شده است که این نوع بیماری نزد روانشناسان و حتی متخصصان معافیت پزشکی سربازی هم مورد تایید قرار گرفته است و علیرضا فاضلی دلیلی بر بی آبرو شدن خانواده وطایفه اش در خوزستان نبوده است و فقط شخصیت متفاوتی با آنان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دوستان صمیمی علیرضا فاضلی جزئیات این ماجرا را شرح می دهد.

برادران علیرضا فاضلی او را به قتلگاه کشاندند

دوست علیرضا فاضلی که ساکن کشور ترکیه است در این گفتگو گفت:«حدود دو سال قبل در یک گروه تلگرامی با علیرضا دوست شدم و او در مورد مشکل اختلال جنسی خود با من درددل می کرد.علیرضا قصد مهاجرت داشت و وقتی متوجه شد به خاطر سرمایه کم خود نمی تواند به اروپا برود،چون می دانست من ترکیه هستم در مورد سفر به ترکیه هم با من مشورت می کرد.کارت معافیت از سربازی علیرضا آمده بود و قرار بود به زودی به ترکیه بیاید. تا اینکه خبر پیدا شدن جسد او را در نخلستان های برومی اهواز شنیدم.قرار بود به زودی علیرضا به ترکیه بیاید و برای همین وقتی این خبر را شنیدم خیلی شوکه شده بودم.با یکی از دوستان خیلی نزدیک علیرضا تماس گرفتم و او هم گفت علیرضا به قتل رسیده است.من قبلا با مادر علیرضا حرف زده بودم و از دوستش خواستم شماره تماسی از او به من بدهد و با او تماس گرفتم.مادر علیرضا به من گفت که علیرضا برای تعمیر موبایل خود به یک مغازه رفته بوده است.همان موقع برادرش او را صدا می زند و به بهانه اینکه پدرشان با او کار دارد،علیرضا را به نخلستان های برومی اهواز می برد.آنجا دو برادر علیرضا او را به قتل می رسانند.»

کشف جسد علیرضا فاضلی در نخلستان

دوست علیرضا در ادامه گفت:«مادر علیرضا گفت که برادران علیرضا بعد از به قتل رساندن او با مادرشان تماس گرفته و گفته بودند که علیرضا را به قتل رسانده و جای جسد را هم گفته بودند.»

علیرضا فاضلی با انگیزه حیثیتی به قتل رسید

دوست علیرضا با اشاره به اختلال جنسی علیرضا فاضلی گفت:«برادران علیرضا بعد از اینکه متوجه شدند او اختلال جنسی دارد،اقدام به قتل او کرده بودند.بعد از اینکه از قتل علیرضا باخبر شدم،خانواده او چند بار با من تماس گرفتند و گفتند در مورد انگیزه حیثیتی قتل علیرضا صحبت نکنم.اما من در جریان کامل مشکل او بودم.خانواده علیرضا می گفتند برادران علیرضا او را به خاطر اختلافات مالی و حسادت به قتل رسانده اند.اما من این انگیزه را قبول ندارم چون وضع مالی پدر علیرضا بد نبود.علیرضا بارها جراحی های زیبایی روی صورتش انجام داده بود که همه آنها برای او هزینه زیادی داشت و همین نشانه این است که او مشکل مالی نداشت.»

محل دقیق کشف جنازه علیرضا فاضلی از زبان پلیس

روز یکشنبه بعد از طی روال قانونی و انجام معاینات پزشکی قانونی،جسد پسر اهوازی به خانواده اش تحویل گردید.

سرهنگ یدالله امیری جانشین پلیس استان خوزستان درگفتگو اختصاصی  گفت:«در پی اعلام وقوع یک فقره قتل واقع در جاده اهواز اندیمشک نزدیک روستای جسانیه، در تاریخ 16 اردیبهشت ماه بلافاصله عوامل بررسی صحنه قتل پلیس آگاهی استان خوزستان به همراه عوامل انتظامی و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شده و پس از ملاحظه جسد که در شانه خاکی جاده زیر سایه درختان به صورت درازکش افتاده بود ، متوجه شدند جسد متعلق به فردی به هویت سید علی فاضلی مفرد فرزند سید بربین، ۲۲ ساله ،مجرد، دیپلم ،شغل آزاد بوده که توسط قاتل یا قاتلین از ناحیه گردن دچار بریدگی و خونریزی شده و در آن محل فوت کرده است .»

سرهنگ امیری در ادامه گفت:«پس از جمع آوری صحنه قتل به دستور بازپرس ویژه قتل حاضر در صحنه جسد جهت ادامه تحقیقات لازم به پزشکی قانونی منتقل، با تحقیقات صورت گرفته قاتل یا قاتلین شناسایی با توجه به متواری بودن آنان تلاش در جهت دستگیری متهمین با هماهنگی مراجع قضایی در حال پیگیری و اقدام است.

یک منبع آگاه در خصوص این خبر گفت برادران مقتول که دریک شرکت به عنوان راننده کار می کردند و یک روز قبل از به قتل رسیدن برادرشان خودروهای شرکت را تحویل داده وخانه هایشان را ترک کرده اند که دستگیری این افراد دردستور کار پلیس خوزستان قرار دارد.

لازم به ذکراست بناشده که قاتل یاقاتلین پسر اهوازی توسط بزرگان طایفه تحویل پلیس داده شوند.

رکنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برادران علیرضا علیرضا فاضلی اختلال جنسی قتل علیرضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟ (+عکس)

آمالگام نامی مشهور در دنیای تولید ماکت‌های خودرو به شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و تمرکز خود را روی مدل‌های خاص معماری برای معماران بریتانیایی و آلمانی گذاشت.

به گزارش پدال، بعدها کمی پا را فراتر از آن گذاشت و نمونه اولیه یک جارو برقی را تولید کرد. در سال ۱۹۹۵، بنیان‌گذار آن در مسابقه گرندپری اردن حضور یافت و با تیم فرمول ۱ ویلیامز دیدار کرد؛ همین دیدار موجب تولید نخستین مدل خودرویی آن شد. بعدا فراری هم همکاری با آمالگام را آغاز کرد و این شرکت توانست با دسترسی به اطلاعات طراحی این شرکت‌ها و دهه‌ها تجربه در ساخت مدل‌های گوناگون، مدل‌هایی بی‌نظیر و فوق‌العاده دقیق را بسازد.

از آخرین مخلوقات این برند، می‌توان به ماکت‌های فراری ۲۹۶GT3 و لامبورگینی کانتاش اشاره کرد که تنها سرهم‌بندی هر کدام (فارغ از تولید) به‌ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ ساعت زمان برده است.

مسلما این سطح از دقت با هزینه‌ای زیاد همراه می‌شود. ارزان‌ترین محصولات آمالگام مدل‌های ۱:۱۸ هستند و از ۷۰۰ پوند آغاز می‌شوند. اما مدل‌های ۱:۸ جایی است که هنر آمالگام خود را بهترین شکل نمایان می‌کند. این محصولات که با حداقل قیمت ۷ هزار پوند عرضه می‌شوند. برای نمونه، مدل مک‌لارن اسپیدتیل و فراری ۱۵۶ کلاسیک به‌ترتیب قیمتی برابر ۱۸ و ۱۲ هزار پوند دارند.

«کریس لاوِت»، مشاور نمونه‌سازی در آمالگام، می‌گوید که خودروسازان داده‌ها عظیمی را در اختیار شرکتش قرار می‌دهند تا بتوانند با ورود آن‌ها به نرم‌افزارهای CAD، مدل‌ها را آماده کنند. او درباره مقایسه نحوه رنگ‌آمیزی مدل‌ها و خودروهای واقعی می‌گوید: این همان سیستم است اما با ابعادی کوچک‌تر. سیستم یکسان است، رنگ‌ها یکسان هستند… .

هرچند که آماده‌سازی یک قالب به مدل نهایی فرایندی زمانبر است و به نوع خودرو سطح جزئیات آن بستگی دارد اما کریس زمان متوسط آن را ۶ هفته عنوان می‌کند.

مدل‌های آمالگام نه‌تنها در بحث رنگ و جزئیات مهندسی دقیق هستند بلکه در بخش جنس مواد به‌کاررفته برای ساخت مدل هم دقت بالایی دارند. به‌گفته کریس، این شرکت تا جای ممکن از مواد اولیه خودروی اصلی برای ساخت مدل استفاده می‌کند اما بهره‌وری از مواد موج‌داری چون فیبرکربن و ۸ برابر کوچک‌کردن آن‌ها برای استفاده در مدل، کاری غیرممکن است؛ بنابراین برخی مواد اصلی و برخی دیگر جایگزین می‌شوند.

برخی از مدل‌های آمالگام صرفا یک نمونه نمایشی هستند اما برخی دیگر شامل اجزایی می‌شوند به‌کلی باز می‌شوند. متخصصان این مجموعه برای طراحی نمونه‌های پیچیده‌تر با قابلیت بازشدن درها و گیرها، مجبور می‌شوند لولاها و بست‌ها را به‌شکلی طراحی کنند که هم ظریف باشند، هم دقیق باشند و هم وزن قطعات دیگر را تحمل کنند.

آمالگام کتابخانه بزرگی از داده‌های طراحی دارد که به آن اجازه می‌دهد حتی یک شاسی خاص از یک مدل خاص را بازسازی کند. یکی از محصولات گران‌قیمت این مجموعه مک‌لارن M8 به شمار می‌رود که به درخواست مشتری خصوصی، ویژگی‌های خودروی شخصی او را دارد. این شاهکار کوچک هم برابر ۲۰ هزار پوند قیمت دارد.

درصورتی که مشتری یک مدل خاص را با تمام جزئیات موتور و شاسی بخواهد که تاکنون توسط آمالگام بازتولید نشده است، قیمت مدل از ۵۰ تا ۱۵۰ هزار پوند افزایش خواهد یافت.

شاید تصور کنید با بزرگ‌تر شدن مدل‌ها (مانند نمونه فرمول ۱ مرسدس پتروناس که با مقایس ۱:۴ تولید می‌شود) فرایند تولید هم آسان‌تر خواهد شد! کریس در این‌باره می‌گوید: منطقی است بله. اما البته با بزرگ‌شدن مدل، می‌توانیم به جزئیات بیشتری توجه کنیم… از نظر تئوری بله اما هنوز باید تا آنجا که می‌توانیم جزئیات را اضافه کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز
  • توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خاموشی پل خواجو
  • ستاره ارومیه: معنای دقیق دود از کنده بلند می‌شود
  • فاضلی: اخراجی دادیم و 2 گل زدیم
  • چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟ (+عکس)
  • ۷ کشته در تصادفات رانندگی در خوزستان
  • تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد
  • نوروز در هفت آسمان
  • ضربه دقیق تیلمانس؛ گل اول بلژیک به انگلیس (انگلیس 0-1 بلژیک)
  • نشست کمیته ساماندهی کودکان کار خراسان رضوی