Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:33:00 GMT

امام‌جمعه میاندوآب: مردم به برنامه‌های نامزدها رای دهند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۱۱۲

امام‌جمعه میاندوآب: مردم به برنامه‌های نامزدها رای دهند

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت انتخابات امسال اظهار داشت: امسال مردم ایران علاوه بر اعضای شوراهای اسلامی برای چهار سال مدیران ارشد کشور و در راس آنان، رییس‌جمهوری و به تبع آن کابینه دولت، استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مجموعه عظیمی از مدیران اجرایی را نیز انتخاب خواهند کرد که این امر نشان دهنده اهمیت این رویداد سیاسی مهم در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نیاز است مردم به موضوع انتخاب اصلح توجه کنند، افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حضور گسترده، پرشور و اثرگذار مردم در این دوره از انتخابات که از حساسیت ویژه ای برخوردار است، مشت محکم دیگری بر یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی خواهد بود.

امام جمعه میاندوآب‌ با بیان اهمیت مشارکت در انتخاب افراد اصلح در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: مردم در انتخاب شوراها به سه ویژگی متخصص، متدین و عدم وابستگی به جناح‌ها را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری انتخابات شوراها در مسایل فرهنگی، عمرانی و اجتماعی شهرها و روستاها، اضافه کرد: توجه مردم در انتخاب افراد متدین به عنوان شورا برای صیانت از حق و حقوق آنان امری ضروری و بسیار بااهمیت است.

حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: کسانی که برای حضور در شوراها داوطلب می شوند، در کنار تخصص لازم باید به مسایل و امور شهرداری نیز آشنا بوده و با رسالت و وظایف شوراها آشنا باشند تا پس از راهیابی به شورا امور و مدیریت شهر با چالش و وقفه مواجه نشود.

وی با تاکید بر اینکه شوراها نباید وابستگی‌های سیاسی و جناحی داشته باشند، گفت: وابستگی سیاسی و جناحی توسط شوراها باعث می‌شود که امور مهم شهری در حوزه توسعه و آبادانی به حاشیه راه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه باید مسوولان همه قوا به عنوان زیرمجموعه حاکم اسلامی این ویژگی را داشته باشند، گفت: اگر سران قوا با یکدیگر همکاری نداشته و هماهنگی نداشته باشند، نمی‌توانند امور کشور را به پیش ببرند.

امام جمعه میاندوآب‌ با تاکید بر اینکه یک‌ رییس جمهور باید در دوران انتخابات از شیوه‌های درست در تبلیغات استفاده کند، اضافه کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید از بداخلاقی‌ های انتخاباتی پرهیز کنند و مردم را با برخی شیوه ها و شعارهای تبلیغاتی گمراه نسازد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز ۲۸ خرداد سال جاری در کشور برگزار می شود.

در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر ۱۲۰ نفر در چهار شهر چهاربرج، باروق، بکتاش و میاندوآب‌ داوطلب حضور در  شورا هستند، همچنین ۸۸۶ داوطلب نیز در روستاهای این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که برای تصاحب ۵۴۰ کرسی شوراها باهم رقابت می‌کنند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری میاندوآب اخبار کنکور شوراهای اسلامی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود

«محمد ناظمی اردکانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: اهمیت دور دوم انتخابات نباید کمتر از دور اول تلقی شود؛ در دور دوم چون فضای کشور چندان انتخاباتی نیست، باید تلاش ویژه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم صورت بگیرد. بنابراین رسانه ملی در این‌باره باید با برنامه‌ریزی جامع‌تر نقش بیشتری ایفا کند.

وزیر تعاون در دولت نهم ادامه داد: راهبرد تعیین‌شده رهبر انقلاب برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح شده است که مسؤولین ذی‌ربط برای آن باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم گفت: اولین اولویت مجلس آینده، مباحث معیشتی است. امروز مردم به شدت از گرانی ناراحت هستند، لذا باید اقداماتی صورت بگیرد که معیشت مردم به ویژه برای قشر حقوق‌بگیر و بازنشسته آسان‌تر شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در راستای تحقق شعار سال که رهبر انقلاب آن را «افزایش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گام بردارد. مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا تاثیر دلار روی اقتصاد ملی را ریشه‌کن کند. اینکه اقتصاد ایران دلاریزه باشد باعث عدم ثبات در اقتصاد کشور شده است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه نظام مالیاتی، نظام پولی و بانکی کشور و قواعد و مقررات بازرگانی باید به نفع تولید و صادرات اصلاح شوند تصریح کرد: تولید در کشور باید به سمت وضعیت انبوه هدایت شود چراکه تولید انبوه است که تکنولوژی به همراه دارد و این موضوع برای کشور مفید خواهد بود.

وزیر تعاون در دولت نهم با بیان اینکه مشارکت مردم برای افزایش تولید زمانی حاصل می‌شود که دولت در اقتصاد، تصدی‌گری نکند گفت: مأموریت تولید ثروت و فضای کسب و کار باید با مردم باشد و دولت صرفاً سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را عهده‌دار شود. بنابراین اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که در این زمینه کمک حال است، باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه وحدت در مجلس دوازدهم برای رفع مشکلات کشور بسیار پُر اهمیت است، گفت: همگرایی میان مجلس و دولت باید جهت مرتفع‌شدن مشکلات و معیشت مردم ایجاد شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به لزوم اراده کافی برای اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: اجرای برنامه‌های سالیانه کشور حتماً باید مبتنی بر برنامه هفتم باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: طبق نظر سنجی‌ها مردم از عملکرد مجلس یازدهم رضایت نداشتند؛ لذا مجلس دوازدهم با انجام اقدامات مؤثر باید برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم تلاش کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6086347 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟