Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان به سمت تامین منافع فرهنگیان در حال حرکت است و هیچ انتصابی بدون نظر مراجع قانونی انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جریان جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس در خصوص علت به کارگیری افراد بازنشسته و فاقد صلاحیت در سمت های مختلف در ستاد اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های تابعه بیان کرد: بنده از همه نمایندگان دعوت می کنم که گزارش آقای کوچکی نژاد که رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق بوده را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق ذخیره فرهنگیان مسائل تلخی را پشت سر گذاشت و سرمایه اجتماعی آن آسیب دید، اما امروز این سرمایه در حال بازیابی است. ضریب نفوذ صندوق از ۴۰ درصد جمعیت فرهنگیان به ۸۲ درصد رسیده است و نشان می دهد که فرهنگیان اعتماد بیشتری به صندوق داشته اند. در یک سال اخیر شش درصد عضویت در این صندوق افزایش یافته است و میزان واریزی فرهنگیان در طول این سال ها به صندوق پنج برابر شده است. این نشان می دهد که فرهنگیان به صندوق اعتماد کرده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: سه نماینده از فرهنگیان در صندوق حضور دارند و همه تلاش ما صیانت از حقوق فرهنگیان و بازیابی اعتماد آنان به صندوق است. از سوی دیگر سود عملیاتی صندوق در سال ۱۳۹۹ به ۳۴۶۷ میلیارد تومان افزایش یافته است و قریب به ۳۰ برابر رشد داشته است و پیش بینی می شود این سود در شهریورماه ۱۴۰۰ به ۵۹۰۰ میلیارد تومان برسد. همه اینها نشان می دهد که صندوق به سمت تامین منافع فرهنگیان در حال حرکت است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: در دوره یکساله و نیمه پایانی دولت که همزمان با مسئولیت بنده بود تغییرات مدیریتی در صندوق ریسک بالایی داشت. امروز صندوق توانسته اعتماد فرهنگیان را بازیابی کرده و سود بیشتری داشته باشد. هیچ انتصابی بدون نظر مراجع قانونی در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام نشده است به جز یک مورد که بلافاصله اقدام کردیم. به کارگیری بازنشستگان در صندوق در دوره انتصاب بنده نبوده است. همچنین حضور مدیران کارکشته برای اداره یک بنگاه اقتصادی که با مشکل بزرگی رو به رو شده بود امری ضروری است و نتایج نشان می دهد که موثر بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در طول این مدت ما ۱۰ درصد از مدیران بازنشسته را کاهش دادیم و نمی توان این اقدام را به سرعت انجام داد. نیمی از مدیرانی که در این مدت منصوب شده اند متولدین ۵۷ به بعد هستند. آنچه که در انتصابات رخ داده در چارچوب اساسنامه صندوق می باشد. قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل صندوق نمی شود البته شما در بودجه ما را مکلف کردید که اساسنامه صندوق را اصلاح کنیم ما نیز در جهت تامین منافع بیشتر فرهنگیان در این زمینه اقدام کرده ایم. از سوی دیگر دو مطالبه مهم دیگر از صندوق این بود که هلدینگ ها به بورس عرضه شود و فرهنگیان سهامدار شوند و همچنین فرهنگیان در ارزش افزوده دارایی های صندوق سهیم شوند که در این دو حوزه ما گام هایی را برداشته ایم و فرهنگیان باید بدانند که ما در جهت تامین منافع آنها گام بر می داریم.

حاجی میرزایی در پایان بیان کرد: کادر مدیریتی صندوق اکنون باعث شده تا اعتماد بیشتر فرهنگیان به صندوق جلب شود و صندوق روز به روز در حال رشد می باشد. درهای ما به روی همه نمایندگان باز است و ما دست کمک به سمت شما دراز می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش صندوق ذخیره فرهنگیان نشان می دهد تامین منافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»/ وحیدی: فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند

به گزارش جماران؛ به نقل از همشهری آنلاین؛ احمد وحیدی با تأکید بر این نکته که طرح‌های اجراشده در حوزه حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد افزود: فرماندهی انتظامی در جهت عمل به مطالبه عمومی جامعه و در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در مقام ضابط قانونی دستگاه قضائی به وظایف محوله خود پرداخته است و همراهی اکثر قریب به اتفاق شهروندان را به همراه داشته است.

وزیر کشور گفت: فراجا به همه مأموران خود تأکید نموده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون حجاب با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت پذیرد و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است.

احمد وحیدی، وزیر کشور با تقدیر از فراجا در موضوع حجاب و پوشش اسلامی اظهار داشت: مسئله حجاب و پوشش در جمهوری اسلامی ایران از ارکان هویتی نظام و از مسلمات شرعی و قانونی است و برای این موضوع ذیل الگوی مطلوب ایرانی اسلامی سبک زندگی باید اهتمام ویژه داشت و نباید اجازه داد هنجارشکنی مغرضانه توسط عوامل دشمن که در صدد تضعیف احکام قانونی و شرعی در کشور هستند، آسان و ممکن باشد. البته در مواجهه با این موضوع مراقبت خواهد شد تا این موضوع به کانون منازعه هویتی تبدیل نشود.

احمد وحیدی با تأکید بر این نکته که طرح‌های اجراشده در حوزه حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد افزود: فرماندهی انتظامی در جهت عمل به مطالبه عمومی جامعه و در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در مقام ضابط قانونی دستگاه قضائی به وظایف محوله خود پرداخته است و همراهی اکثر قریب به اتفاق شهروندان را به همراه داشته است.

وحیدی خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید نموده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت پذیرد و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. در طی دوره اجرای طرح اخیر نیز غالب شهروندانی که مورد تذکر و یادآوری برای اصلاح در پوشش قرار گرفته‌اند همراهی بسیار خوبی داشته‌اند و فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود
  • لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان
  • حمایت شورای تشکل‌های انقلابی فرهنگیان از قانون حفظ حریم عفاف
  • ​تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»/ وحیدی: فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند
  • واریز بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • واریز 31 هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال 1402
  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲