Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:53:14 GMT

دیشموک کانون توجه بنیاد علوی در محرومیت‌زدایی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۳۳۰

دیشموک کانون توجه بنیاد علوی در محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، دارا کریمی‌نژاد در بازدید از بخش دیشموک با اشاره به خدمات‌رسانی بنیاد علوی در این بخش اظهار داشت:با همکاری بنیاد علوی و دستگاه‌های دولتی عملیات محرومیت‌زدایی از دیشموک شدت بیشتری یافته است.

فرماندار کهگیلویه  تصریح کرد: بعد از احصا مشکلات این منطقه پیگیری عملیاتی تصمیمات در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی در اولویت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید پذیرفت در دیشموک و خیلی مناطق کم برخوردار مشکلات زیرساختی وجود دارد البته بخش وسیعی از این محرومیت‌ها ریشه در معوقات تاریخی دارد اما رفع این مشکلات نیز در اولویت قرار گرفته است.

کریمی‌نژاد گازرسانی به دیشموک و روستاها را نهضت خدمات رسانی در این مناطق توصیف کرد و گفت: این نشان از نگاهی است که دولت و نظام به مناطق کم برخوردار داشته است.

وی با اشاره به پیگیری نتایج سفر اسفند ماه شورای اداری  به این بخش تصریح کرد :در راستای ارتقای تحصیل دانش‌آموزان دیشموکی و افزایش فضای سبز بخشی از اراضی محدوده شهری در دیشموک تحویل بنیاد علوی شد .

نماینده عالی دولت در کهگیلویه  با بیان اینکه از مسایل و مشکلات این منطقه غفلت نخواهیم کرد، افزود:هم اکنون تسهیل ارتباط جاده‌ای به منطقه با ترمیم و روکش آسفالت در دست اجراست.

وی با اشاره  به لزوم همکاری و استفاده نهادهای دولتی از بنیادهای محرومیت زدا به ویژه بنیاد علوی در شهرستان گفت: باید تلاش شود  با اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی،گردشگری، اقتصادی و توسعه فضای سبز در دیشموک الگوی خوبی برای توسعه سایر  مناطق کم برخوردار بوجود آید.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی با اشاره به برگزاری جلسه با شورای اداری شهرستان کهگیلویه برای برطرف کردن مشکلات منطقه گفت: یکی از اهداف این جلسه مشارکت با دستگاه‌های متولی همچون بنیاد مسکن و منابع طبیعی بوده که در صورت اختصاص زمین مناسب در سطح شهر دیشموک مراحل ساخت بوستان علوی در دیشموک آغاز می‌شود.

اسفندیار مختاری افزود: از دیگر برنامه‌های بنیاد علوی اجرای کار ساخت پارک تپه نور الشهدا با مشارکت شهرداری است که تا کمتر از یک هفته دیگر کلنگ ساخت آن بر زمین زده می‌شود.

مختاری با اشاره به میزان زمین‌های مورد نیاز ساخت بوستان علوی و پارک جنگلی تپه نور الشهدا گفت: برای ساخت بوستان علوی نیازمند ۱۸ هزار متر و برای پارک جنگلی تپه نور الشهدا نیازمند ۵ هزار مترمربع زمین هستیم.

وی افزود: در فاز اول ساخت بوستان علوی مبلغ پنج میلیارد تومان و برای ساخت پارک جنگلی تپه نور الشهدا مبلغ ۲ میلیارد تومان اختصاص یافت.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: محرومیت زدایی دیشموک فارس تپه نور الشهدا بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از وبسایت خبری سما روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت؛ تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ارتش اشغالگر اسرائیل در حال ایجاد دو کانون شهرک سازی در جاده‌ای راهبردی است که نوار غزه را به دو نیمه تقسیم می‌کند.
ارتش اشغالگر نام این جاده را «کریدور نتساریم» گذاشته است و آن را دستاوردی بلندمدت توصیف می‌کند که قرار است باقی بماند.
جاده نتساریم که در مرکز نوار غزه واقع شده است این منطقه را به دو نیمه تقسیم می‌کند. این دو کانون شهرک سازی در امتداد این جاده ساخته می‌شود و هدف از آن فراهم کردن امکان کنترل تحرکات فلسطینیان میان جنوب و شمال برای ارتش اسرائیل و اجرای عملیات در مناطق مختلف نوار غزه است.
براساس گزارش هاآرتص، یکی از این کانون‌های شهرک سازی در تقاطع جاده نتساریم و صلاح الدین و دیگری در تقاطع غزه و جاده ساحلی واقع شده است.
در این گزارش آمده است؛ صد‌ها هزار فلسطینی در مراحل اولیه جنگ نوار غزه از شمال به جنوب نوار غزه گریختند.
روند ساخت این دو شهرک به وضوح در تصاویر ماهواره‌ای که توسط شرکت پلنت لبس (Planet Labs) و در زمان‌های مختلف در طول جنگ گرفته شده است مشاهده می‌شود. این شرکت متخصص در جمع آوری اطلاعات از راه دور است.
تصاویر موجود نشان می‌دهد؛ زمین‌های این منطقه برای ایجاد دو شهرک آماده شده و ارتش اسرائیل تجهیزات خود را به آن منتقل کرده است.
رژیم اشغالگر، شهرک نتساریم را سال ۱۹۷۷ در ۵ کیلومتری شهر غزه ایجاد کرد.
هاآرتص افزود: کریدور نتساریم از جمله موضوعات مذاکره تل آویو و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است. حماس خواستار عقب نشینی ارتش اسرائیل از آن است.
از سوی دیگر، ارتش اسرائیل ساخت و کنترل این کریدور را دستاوردی می‌داند که از طریق جنگ غزه به دست آمده و خواهان ادامه اشغال این مکان برای مدت طولانی است.

دیگر خبرها

  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود
  • نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه