Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده پیش از دیدار با «ایمن صفدی» همتای اردنی خود در روز دوشنبه گفت که حمله‌های راکتی از غزه به سمت اراضی اشغالی باید «فوراً» متوقف شود و اینکه او از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا برای کاهش تنشها گام‌های لازم را بردارند.

وی در این باره گفت: «ما بر اوضاع در اسرائیل، کرانه باختری و غزه بسیار تمرکز کرده‌ایم و عمیقاً نگران حمله‌های راکتی هستیم که در حال حاضر شاهد آنیم و لازم است که این حمله‌ها فوراً متوقف شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) با چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در آواره سازی خانواده‌های فلسطینی در منطقه شیخ جراح قدس اشغالی و همچنین پافشاری بر پشتیبانی بی قید و شرط واشنگتن از این رژیم اشغالگر، حمله‌های راکتی اخیر به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را به طور شدیداللحنی محکوم کرد و مدعی شد که این حملات «یک تنش‌زایی غیرقابل قبول است».

پرایس همچنین مدعی شد: «در شرایطی که تمام طرف‌ها را به کاهش تنش ترغیب می‌کنیم، حق مشروع (!) اسرائیل در دفاع از خود و دفاع از ملت و سرزمین خود را به رسمیت می‌شناسیم».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در ادامه یاوه‌گویی خود افزود: «برای تمام طرف‌ها مهم است که آرامش خود را حفظ کرده و از تنش‌ها بکاهند و همچنین از رویارویی‌های خشونت‌آمیز پرهیز کنند».

پرایس همچنین گفت: «ما عمیقاً نگران وضعیت در اسرائیل، کرانه باختری و نوار غزه از جمله درگیریهای خشونت‌آمیز در بیت‌المقدس، به ویژه در حرم شریف قدس که بیش از ۱۸۰ کشته برجای گذاشته- و همچنین راکت‌های پرتاب شده از غزه- که به خانه‌هایی در بیت‌المقدس اصابت کرده- و تهدید به انجام حملات راکتی بیشتر هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پایان ادعاهای خود افزود که واشنگتن همچنان به برقراری آرامش در بیت‌المقدس کاملاً متعهد است و از گام‌های اخیر رژیم صهیونیستی برای پرهیز از اقدامات تحریک‌آمیز استقبال می‌کند.

پربیننده ترین شمارش معکوس برای باز شدن آخرین گره های برجامی یک گام تا لغو تحریم‌ها؛ سومین سالگرد خروج آمریکا از برجام زمان برای مذاکرات برجام محدود است رایزنی های فشرده در وین برای احیای برجام ادامه دارد رایزنی های فشرده در وین ادامه دارد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنتونی بلینکن خارجه ایالات متحده حمله های راکتی حمله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس کد خبر 847046 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران
  • ویدیوی تبلیغی وزارت خارجه اسرائیل از حمله ایران!
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم