Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت که ارزش روز دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از یکصد هزار میلیارد تومان است لذا باید ارزش افزوده دارایی های صندوق در هر مقطع زمانی مبنای تصمیم گیری برای فرهنگیان باشد.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز ( سه شنبه) علی اکبر کریمی از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پروش پرسید که علت به کارگیری افراد بازنشسته و فاقد صلاحیت در سمت های مختلف در ستاد داخلی صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های تابع آن چیست؟

کریمی در توضیح سوال خود ضمن انتقاد از به کارگیری افراد بازنشسته و فاقد صلاحیت در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۷۴ تاسیس شد که مطابق اساسنامه این صندوق کلیه فرهنگیان می توانند معادل ۵ درصد از حقوق خود را به صندوق بریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت موظف است معادل همین میزان را به صندوق واریز کرده تا سهم آن در زمان بازنشستگی و از کارافتادگی و بازخریدی به فرهنگیان و یا وراث آن تعلق گیرد لذا کل دارایی ها و سرمایه های صندوق متعلق به اعضای آن است.

کریمی افزود: این صندوق دارای ۴ شرکت هلدینگ بزرگ است که در زمینه های پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه گذاری، ساختمانی و خدماتی و رفاهی با حدود ۶۷ شرکت تابعه و وابسته فعالیت می کنند. فرهنگیان در کل فعالیت های مالی صندوق شریک هستند نه اینکه فقط سهام دار باشند. وجوه واریزی فرهنگیان در صندوق در طرح های مختلف سرمایه گذاری می شود و در زمان بازنشستگی در قالب تسویه حساب به فرهنگیان پرداخت شود.

وی ادامه داد: کل مانده واریزی اعضای صندوق و کمک های دولت و سود انباشته سال های قبل از بدو تاسیس تا حالا ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و در شرایط کنونی تسویه حساب فرهنگیان بر اساس این مبلغ انجام می شود حال اینکه ارزش روز دارایی های صندوق قطعا بیش از یکصد هزار میلیارد تومان است لذا باید ارزش افزوده دارایی های صندوق در هر مقطع زمانی مبنای تصمیم گیری برای فرهنگیان عضو صندوق باشد. این بدان معناست که فرهنگیان برای بازنشستگی و تسویه حساب به جای ۳۰ ، ۴۰ میلیون تومان باید چند صد میلیون تومان دریافت کنند که این مبلغ می تواند گره های بزرگی از معیشت فرهنگیان باز کند.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير آموزش و پرورش فرهنگيان استانی سیاسی مجلس یازدهم صندوق ذخیره فرهنگیان دارایی های صندوق تسویه حساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان