Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یوسفی‌پور جانشین دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی گفت: ارزش کل پرونده‌های قاچاق کالا در استان خراسان جنوبی ۴۵۰ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال بوده که از این لحاظ ۲۹ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سال گذشته سه هزار و ۲۲۳ نفر در رابطه با قاچاق کالا در خراسان جنوبی دستگیر شدند که نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد کاهش دارد.

یوسفی پور ادامه داد: در این مدت ۵۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد که ۶۰ درصد کاهش یافته است.

جانشین دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی اظهار کرد: سال ۹۸ یک میلیون و ۲۷۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان خراسان جنوبی کشف شد.

او با اشاره به اینکه کشفیات دام قاچاق ۲۵ درصد کاهش داشته است گفت: ۲ هزار و ۴۲۵ راس دام سبک و ۱۱۴ راس دام سنگین در خراسان جنوبی کشف شد.

یوسفی پور عنوان کرد: ۲۰ هزار و ۲۷۹ قلم انواع لوازم بهداشتی نیز کشف شد که ۵۰ درصد در مقایسه با سال ۹۸ کاهش دارد.

جانشین دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از افزایش ۲۸ درصدی کشفیات مواد خوراکی در این استان خبر داد و گفت: ۱۷۵ هزار کیلوگرم انواع مواد خوراکی در خراسان جنوبی کشف شد.

او بیان کرد: کشف ۱۰۱ هزار و ۷۳ پاکت سیگار و ۳۳ هزار و ۲۷۸ ثوب لباس از دیگر کشفیات کالای قاچاق در استان خراسان جنوبی بوده که کشفیات لباس قاچاق ۵۴ درصد رشد داشته است.

یوسفی‌پور گفت: شیوع کرونا در سطح کشور و به تبع آن اعمال برخی محدودیت‌های تردد از علل کاهش قاچاق کالا در خراسان جنوبی بوده است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا کشفیات کالای قاچاق استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی قاچاق کالا قاچاق کالا یوسفی پور کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی پارسال درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، حسین نجف زاده افزود: پارسال شعب تعزیرات حکومتی استان به ۳۳ هزار و ۳۶۴ فقره پرونده در سه بخش  کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان رسیدگی کردند.

او اضافه کرد: از این تعداد پرونده ۲۳ هزار و ۶۹  فقره در بخش کالا و خدمات، ۹ هزار و ۱۲۶ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و هزار و ۱۶۹ فقره مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده که در مجموع رسیدگی به این پرونده ها متخلفان اقتصادی به پرداخت ۵۲ هزار و ۸۲۴ میلیون ریال محکوم شدند.

نجف زاده تصریح کرد: از میان تخلفات صورت گرفته درج نکردن قیمت، گرانفروشی،کم فروشی صادر نشدن فاکتور، عرضه خارج از شبکه و تقلب به ترتیب بشترین میزان تخلفات بودند.

او همچنین از صدور مجازاتهای غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالای قاچاق، تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف،حبس بدل از جزای نقدی برای برخی از متخلفان خبر داد.

به گفته نجف زاده، گشت های سیار تعزیرات حکومتی استان همراه با دستگاههای نظارتی در سال گذشته سه هزار و ۶۳ نوبت گشت و از ۱۲ هزار و ۴۴۷ واحد بازرسی کردند که از این تعداد بازرسی پنج هزار و ۵۹۳ فقره پرونده تشکیل و متخلفان به پرداخت ۳۳ میلیارد ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • ورود ۲۱ هزار مسافر به خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • پارسال به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های استان خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • رسیدگی به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی پارسال درآذربایجان غربی
  • بازاریان آذربایجان‌غربی ۵۲ میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند