Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۶۱۱ هزار مبتلای جدید در سراسر جهان، شمار مبتلایان از ۱۵۹ میلیون نفر فراتر رفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 159 میلیون و 609 هزار و 923 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 3 میلیون و 317 هزار و 866 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 137 میلیون و 307 هزار و 337 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 30 هزار و 152 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 33 میلیون و 515 هزار و 308 نفر رسیده است؛ تاکنون 596 هزار و 179 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 329 هزار و 517 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 22 میلیون و 992 هزار و 517 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون 250 هزار و 25 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 29 هزار و 240 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 15 میلیون و 214 هزار و 30 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 423 هزار و 436 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ ترتیب با 5 میلیون و 780 هزار و 379، 5 میلیون و 44 هزار و 936، 4 میلیون و 888 هزار و 727، 4 میلیون و 437 هزار و 217 و 4 میلیون و 116 هزار و 287 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با 3 میلیون و 581 هزار و 392 مبتلا و آلمان نیز با 3 میلیون و 535 هزار و 354 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌‌ترتیب با 26 میلیون و 507 هزار و 427، 19 میلیون و 27 هزار و 304 و 13 میلیون و 759 هزار و 135 نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به 1 ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

افزایش بی‌سابقه تعداد بدحالان کرونایی در ژاپنابتلای وزیر کشور آلمان به کرونا با وجود تزریق واکسن فایزر

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا دست داده ساعت گذشته جان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: میزان گذر کالا (ترانزیت) از ایران در سال گذشته به ۱۴ میلیون ۷۵۰ هزار تن رسیده است. بررسی آمار ده سال گذشته نشان میدهد در سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان کالا از کشورمان عبور کرده است.

هدایتی در ادامه افزود: بیشترین میزان عبور کالا (ترانزیت) از کشورمان در ده سال گذشته در سال ۱۳۹۳ بوده، که میزانش ۱۲.۳ میلیون تن ثبت شده است. میزان عبور کالا در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۳ حدود ۲.۵ میلیون تن افزایش داشته است.

وی با اشاره به روند افزایش گذر (ترانزیت) کالا از کشورمان در سال‌های بعد از کرونا گفت: در سال گذشته در هر دو شاخص گذر فرآورده‌های نفتی و کالا‌های غیر نفتی افزایش داشته ایم. میزان عبور کالا‌های غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ به رقم ۹.۴ دهم میلیون تن رسید، که نسبت به سال قبلش ۳۸ درصد افزایش داشت. در سال ۱۴۰۱ میزان عبور کالا حدود ۶ میلیون ۸۰۰ هزار تن بود. حجم میزان عبور کالا‌های غیرنفتی در سال گذشته با میزان عبور کل کالا‌ها (نفتی و غیر نفتی) در سال ۱۴۰۱ یکی بوده است.

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری درباره میزان عبور (ترانزیت) کالا‌های نفتی نیز بیان کرد: پارسال میزان عبور فرآروده‌های نفتی از ۲.۵ میلیون تن به ۵.۳۵ میلیون تن رسید، که با افزایش ۱۱۲ درصدی روبرو بوده است. بیشترین میزان عبور فرآورده‌های نفتی نیز متعلق به سوخت بوده که از اقلیم کردستان عراق به بنادر جنوبی کشور حمل شده است.

هدایتی اظهار داشت: بر اساس هدف گذاری برنامه هفتم میزان ترانزیت کالا از ایران باید به ۵۰ میلیون تن برسد. برای رسیدن به این هدف توسعه زیر ساختها، افزایش نرم افزار‌های حمل و نقل، تنظیم قوانین و مقررات و هماهنگی‌های بین بخشی را باید در نظر گرفته شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل