Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی ساعت ۷ صبح امروز در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی به‌ریاست حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نایب‌رئیس فراکسیون و با دستور جلسه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه الهیان و میرسلیم، جلال‌زاده، امیرآبادی، صدیف بدری، مالک شریعتی، رضوانی، سیدمحمدی، رشیدی و رضازاده به بیان سخنان و نظرات خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، انسجام در جبهه انقلاب به‌عنوان یک اصل اساسی و راهبردی، نقش آیت‌الله رئیسی در شکل‌گیری اجماع و حضور انسجام‌بخش ایشان در انتخابات از جمله موضوعاتی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

یکی از نمایندگان گفت: بی‌شک جریان رسانه‌ای مخالف انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد مردم را مأیوس و یا به مطالبات غیرواقعی و یا دوگانه‌سازی‌های بی‌حاصل بکشاند. جریان انقلاب باید مراقبت کند و با تبیین واقعیت‌های جامعه به انتخاب اصلح کمک کند. جبهه انقلاب باید با برنامه منسجم در انتخابات حاضر شود و در تهیه برنامه دولت آینده با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی کمک نمایند.

در ادامه این جلسه قالیباف رئیس مجلس به تحلیل مبسوط انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و ضمن تحلیل شرایط سیاسی بین‌المللی و مسائل منطقه و خاورمیانه و شرایط اقتصادی داخلی، گفت: با توجه به شرایط منطقه و خاورمیانه و نقش محوری انقلاب اسلامی ایران در مسائل منطقه، آمریکا تلاش خواهد کرد نسبت به سیاست مهار انقلاب ادامه دهد و طبعاً تلاش خواهد کرد در مسائل داخلی کشورمان از جمله در مسائل انتخابات ریاست جمهوری و مسائل اقتصادی تأثیرگذار باشد و ما از این جهت باید کاملاً هوشیارانه عمل کنیم.

وی افزود: آمریکا از این جهت می‌خواهد وارد ۱+۵ بشود، اما تلاش دارد که ساختار تحریم‌ها را حفظ کند و از آن سو، ساختار هسته‌ای ما را بشکند که لازم است در مذاکرات هسته‌ای با حفظ خط‌قرمز‌ها پیش برویم.

قالیباف سپس به چالش موجود در انتخابات از جمله به دوگانه‌سازی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و روشنگری و بصیرت در این موارد را شرط لازم عبور از این مرحله حساس دانست.

وی خاطرنشان کرد: اجماع میان جبهه انقلاب مهمترین مسئله انتخابات است که الحمدلله به آن رسیده‌ایم و باید همه تلاش کنیم که این انسجام و وحدت و همگرایی در همه مراحل ادامه داشته باشد.

رئیس مجلس اضافه کرد: تعدد کاندیدا‌ها در جبهه انقلاب، با اجماع و انسجام سازگار نیست و از همه افرادی که خود را در معرض نامزدی قرار داده‌اند برای انسجام بیشتر دعوت می‌کنم. الآن وقت آزمون برای همه و خصوصاً برای خواص جریان انقلابی است. همه تلاش‌ها باید برای منسجم کار کردن انجام بگیرد. ما باید اجماع جریانی را به‌طور کامل حفظ کنیم و این‌که بعضی خود را فراتر از تصمیم جبهه انقلاب اصلح تلقی کنند راه به جایی نمی‌برند.

وی خاطرنشان کرد: الآن وقت آزمون است، اینجا باید برای انقلاب امتحان بدهیم، در عمل ثابت کنیم که پای انقلاب هستیم. الآن زمانی است که کنار هم بایستیم و هم‌افزایی داشته باشیم تا با حفظ انسجام هرچه بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر انتخابات را یک پیروزی دیگر برای انقلاب رقم بزنیم و در آینده برای تشکیل یک دولت کارآمد کمک کنیم و ما همه با هم برای موفقیت و پیروزی جریان انقلاب تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی محمدباقر قالیباف انقلاب اسلامی جبهه انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران  با محوریت بررسی راهبرد‌های همدلی و وحدت در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم، شیوه‌های ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، ارائه سه ایده موثر برای مجلس و دیدگاه هر نامزد برای تحقق شعار سال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند: همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسئولان نظام بویژه بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزد‌های حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی