Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پژوهشگر و مشاور آموزشی گفت: برای استفادۀ پُربازده و بهره‌مندیِ بِهینه از ایّام امتحانات نهایی، لازم است داوطلبان کنکور سراسری، مشاوران، دبیران و مدیران مدارس و آموزشگاه‌های سراسر کشور، چند نکتۀ کلیدی و کاربردی را توجه کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای پدرام زاویه دربارۀ نکات کلیدی و کاربردیِ ویژۀ امتحانات نهاییِ دانش‌آموزان کنکوری، گفت:
1- حتماً و قطعاً، کارِ تشریحیِ خوب و مرغوب، زمینه‌ساز کارِ تستیِ عالی و اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌عبارتی، کارِ تشریحی مفید و مناسب، بستر و زمینه را برای کارِ تستیِ ممتاز و مؤثّر، مهیّا می‌کند و کارِ تستی و کارِ تشریحی، به‌هیچ‌عنوان مستقلّ از هم نیستند.
بنابراین، امتحانات نهایی را مانع و مُخِلّ و مزاحم، محسوب نکنید.
2- یک ماه بخور نون و تَره، یک عمر بخور نون و کَره!:
تمرکز و توجّه برای تسلّط روی دروس پایۀ دوازدهم را خیلی‌خیلی جدّی بگیرید و برای کسب نمرۀ 40 در امتحانات نهایی کار و کوشش کنید نه نمرۀ 20!
این یک ماه را با تمام توانتان کار کنید و یک عمر، از محصولِ مطلوبش بهره‌مند شوید.
چون:
الف) کنکور 1400، کتاب‌محور خواهد بود، یعنی مبتنی بر متن و محتوای کتاب درسی است و محور و مبنای طرّاحی سؤالات کنکور، کتاب درسی می‌باشد.
پس، متن و تمرین و تصویر و شکل و مثال و سؤالِ کتاب درسی را بِجَوید و قورت بدهید...
ب) امکانِ پاسخ‌گویی به لااَقلّ، 30‎٪ از سؤالات کنکور را داشته باشید و کنکور امسال را مُفت‌و‌مجّانی از دست ندهید!
پ) ممکن است نمرهٔ کتبیِ خوبتان در امتحانات نهایی، در نمرهٔ کلّ نهاییِ کنکورتان، تأثیر مثبت داشته باشد و رتبه و وضعیّت و موقعیّتتان را بهبود ببخشد.
ت) با قدرت و لذّت، دیپلمتان رو بگیرید نه با منّت و ذلّت!
3- ظرفیّت‌سنجی، مسأله‌ای اساسی و حیاتی است که باید بسیار به آن توجّه شود. یعنی در آغاز، باید ببینید چه‌مقدار توان دارید و بر اساس توانتان، تعیین کنید چه‌مقدار زمان دارید. سپس متناسب با کلّ زمان موجودتان، محتوای مطالعاتی و کاری را انتخاب کنید و در برنامه قرار دهید.
پس در ابتدا، با توجّه به برنامۀ امتحانات، مشخّص و معیّن کنید که برای هر درس، چه‌مقدار زمان در اختیار دارید.
4- کارِ هیبریدی: برای امتحانات نهایی، باید هیبریدی، یعنی ترکیبی و تلفیقی، کار کنید. ترکیب و تلفیقِ کارِ تشریحی و کارِ تستی!
در هر درس، سه‌چهارم یا به‌عبارتی 75% از زمانِ موجود برای آن درس را به کارِ تشریحی و یک‌چهارم یا به‌عبارتی 25% از زمانِ موجود را به کارِ تستی اختصاص بدهید.
5- الف) تست‌زنیِ تشریحی: نیمی از زمانِ کارِ تستی را به تست‌زنیِ تشریحی بپردازید. یعنی تست را به‌عنوان سؤال تشریحی و بدون توجّه به گزینه‌ها، بررسی و حلّ کنید.
ب) تست‌زنیِ سرعتی: نیمۀ دیگرِ زمانِ کارِ تستی را به تست‌زنیِ سرعتی بپردازید. یعنی تست سرعتی و زمان‌دار بزنید.
تست سرعتی و زمان‌دار، تستی است که در مدّت‌زمان استاندارد (مدّت‌زمان پاسخ‌گویی در کنکور سراسری)، پاسخ داده شود.
ب-1) تست‌زنیِ سرعتیِ جزئی و بخش‌به‌بخش: قسمتی از تست‌زنیِ سرعتی (80% از زمانِ تست‌زنیِ سرعتی یا به‌عبارتی 10% از کلّ زمانِ موجود)، بعد از پایان هر بخش و بحث و فصل، انجام شود. یعنی بعد از اِتمام هر جزء، تعدادی تستِ سرعتی از آن، کار شود.
ب-2) تست‌زنیِ سرعتیِ جامع و صفر‌تا‌صد: بخشی از تست‌زنیِ سرعتی (20% از زمانِ تست‌زنیِ سرعتی یا به‌عبارتی 2.5% از کلّ زمانِ موجود)، بعد از اِتمامِ تمام بخش‌ها و بحث‌ها و فصل‌ها، اجرا شود! یعنی تعدادی تستِ سرعتی، از صفرتاصدِ کتاب، به‌شکل جامع و ترکیبی، کار شود.
مطمئن‌ترین و مناسب‌ترین و معتبرترین و مفیدترین مرجع و منبع برای کارِ تستی و حلّ سؤال، مجموعه‌سؤالاتِ کنکور سراسریِ سال‌های گذشته است.
6- در دروس حفظی و خواندنی، دو‌سوّم از زمانِ کارِ تشریحی (50٪ از کلّ زمانِ موجود) را به خواندن و مطالعه و یک‌سوّم از زمانِ کارِ تشریحی (25 ٪ از کلّ زمان موجود) را به حلّ سؤال و رفع‌اشکال، اختصاص بدهید. در واقع، بخش بزرگ‌تر به خواندن و مطالعه، تعلّق می‌گیرد.
7- در دروس تحلیلی و تمرینی، یک‌سوّم از زمانِ کارِ تشریحی (25 ٪ از کلّ زمانِ موجود) را به خواندن و مطالعه و دو‌سوّم از زمانِ کارِ تشریحی (50٪ از کلّ زمانِ موجود) را به حلّ سؤال و رفع‌اشکال، اختصاص بدهید. در واقع، بخش بزرگ‌تر به حلّ سؤال و رفع‌اشکال، تعلّق می‌گیرد.
8- با یاری و همراهی و راهنماییِ مشاور و معلّمان گرامی و گران‌قَدرتان، بخشی از زمانِ کارِ تشریحی را به حلّ دقیق سؤالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته و بررسی عمیق مثال‌ها، سؤال‌ها و تمرین‌هایی که پُتانسیل بالایی برای طرح‌شدن در امتحانات نهایی را دارند، اختصاص دهید.
9- شوربختانه، در کشورمان بیشتر از 80 میلیون کارشناس و مشاور و متخصّص در تمامی اُمور زمینی و فَرا‌‏زمینی داریم که در همۀ حوزه‌ها و حیطه‌ها، صاحب‌نظر و همواره در حال عرضه و ارائۀ نظرات و نگاه‌های تخصّصی‌شان هستند. پس لطفاً به نظرات هر کسی اعتنا و اعتماد نکنید و فقط‌و‌فقط از کارشناسِ کارآمد و کاربلد و کار‌کُشته، راهنمایی و مشورت بگیرید.
مثال: فرض کنید برای امتحان یک درس، 40 ساعت زمان دارید.
75% از کلّ زمانِ موجود، یعنی 30 ساعت را به کارِ تشریحی، اختصاص می‌دهید.
25% از کلّ زمانِ موجود، یعنی 10 ساعت را به کارِ تستی، اختصاص می‌دهید.
نصف زمانِ کارِ تستی یعنی 5 ساعت را به تست‌زنیِ تشریحی و نصف دیگرِ زمانِ کارِ تستی یعنی 5 ساعت را به تست‌زنیِ سرعتی، می‌پردازید.
10% از کلّ زمانِ موجود یعنی 4 ساعت را برای مجموعۀ تست‌زنی‌هایِ سرعتیِ جزئی و بخش‌به‌بخش و 1 ساعت برای تست‌زنیِ سرعتیِ جامع و صفر‌تا‌صَد، در نظر می‌گیرید.
اگر درسِ حفظی و خواندنی باشد، 50% از کلّ زمانِ موجود یعنی 20 ساعت را به خواندن و مطالعه و 25% از کلّ زمانِ موجود یعنی 10 ساعت را به حلّ سؤال و رفع‌اشکال، اختصاص می‌دهید.
اگر درسِ تحلیلی و تمرینی باشد، 25% از کلّ زمانِ موجود یعنی 10 ساعت را به خواندن و مطالعه و 50% از کلّ زمانِ موجود یعنی 20 ساعت را به حلّ سؤال و رفع‌اشکال، اختصاص می‌دهید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امتحانات نهایی خواندن و مطالعه امتحانات نهایی اختصاص می دهید تست زنی سو م از زمان موجود یعنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مشاور آموزشی آموزش وپرورش با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

حسینی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل مهار اضطراب است.

او ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان را تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آنها نیست.
جیریایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات هم با اشاره به تأثیر نتایج ۴۰ درصدی آزمون تحصیلی سال سوم و چهارم دبیرستان دانش آموزان در رتبه کنکور آنها از تدابیر لازم برای برگزاری آزمون این مقاطع به صورت کاملا سالم خبر داد.

وی افزود: کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال خواهد بود و تاریخ کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول کنکور سراسری، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و برگزاری نوبت دوم کنکور، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند