Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی صومعه سرا به‌عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهرستان صومعه‌سرا به‌عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان صبح امروز(سه شنبه، 21اردیبهشت) با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان افتتاح ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«پریسا کرمی» در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای کتاب و کتابخانه و شادابی و نشاط در خانه و خانواده و اینکه کتاب را در سبد خانوار قرار دهیم، نهاد کتابخانه‌های عمومی هدف و برنامه‌هایش را بر همین اساس برنامه‌ریزی کرده است.

 

مدیر کل کتابخانه‌های گیلان افزود: این کتابخانه عمومی که به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان شناخته می‌شود، سومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز است که با همکاری دو مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

 

وی با بیان اینکه تمامی منابع و مطالبی که در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد مرتبط با مباحث تربیتی و آموزشی و ارتقای سطح دانش مخاطبان است گفت: یکی از مزیت‌های این کتابخانه همجوار بودن با مدرسه و  در بافت جمعیتی محل است که صبح‌ها به دانش‌آموزان و بعدازظهرها هم به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد.

 

کرمی با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌ها مجهز به بخش کودک و نوجوان است تصریح کرد: در این کتابخانه‌ها سعی می‌شود مطالبی که کمک می‌کند فرزندانی متفکر و آینده‌ساز را برای میهن عزیز تربیت کنیم ارائه خدمت داشته باشیم.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان بیان کرد: این کتابخانه با 100 عنوان کتاب شروع به کار کرده و بیش از یک هزار عنوان کتاب از طرف نهاد کتابخانه‌ها برای این مجموعه در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: این مرکز فرهنگی در فضایی به مساحت 120متر مربع از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان طی سال گذشته در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفت که پس از انجام مراحل تجهیز امکانات ویژه، استاندارد سازی و اختصاص کتاب و منابع آموزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

 

کرمی با بیان اینکه بیش از 50 میلیون تومان برای آماده‌سازی فضای کتابخانه در نظر گرفته‌ایم خاطرنشان کرد: هر شهرستان که این فضا را برای مخاطبان فراهم کند ما آمادگی راه‌اندازی اینگونه کتابخانه‌ها را در آنجا داریم.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه مادر و کودک کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه های عمومی مدیر کل کتابخانه کتابخانه های عمومی استان گیلان صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۳۳۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی نیشابور

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور گفت: شهرستان نیشابور هشت باب کتابخانه عمومی نهادی و چهار باب کتابخانه عمومی مشارکتی دارد که بیش ۱۷ هزار عضو فعال جذب کتابخانه های عمومی شده اند.     محمد رضا مقدم پاشا گفت : تعداد منابع اطلاعاتی کتابخانه های شهرستان نیشابور بیش از  ۱۹۸ هزار نسخه کتاب است.    رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور تصریح  کرد: کتابخانه های عمومی شریعتی، غدیر،وکیلی، نظیری، زنده یاد فهیمه زینلی، زنده یاد یاسر علی آبادی در شهر نیشابور و کتابخانه های شیخ فریدالدین عطار روستای برزنون و پرفسور صادقی شهر چکنه  هشت باب کتابخانه عمومی نهادی  و کتابخانه های کانون فرزندان امام(ره) ،شهید مطهری ،خیام  و که بازنشستگان بصورت مشارکتی  در شهرستان نیشابور  فعال هستند .  

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۳۳۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی نیشابور
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است