Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین زاده گفت: در اقتصادی فعلی و تحریم های ظالمانه دشمنان، شرایط ایجاب می کند که برخی رویه ها به منظور حمایت و پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها تغییر کند.

«حبیب امین زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: امروزه فرایند تولید، صرفا تولید صنعتی و کالایی نبوده و تولید دانش و فناوری، خدمات و دانش فنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت احصاء نیازمندی واحدها مطابق با زمینه فعالیت هایشان، افزود: فرایند پشتیبانی از واحدهای تولیدی و دانش بنیان متفاوت بوده و با تفکیک دقیق و فنی مسائل هر حوزه ، زمینه ارتقاء و مانع زدایی در این بخش ها فراهم خواهد شد.

امین زاده با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از اواخر سال گذشته، مانع زدایی ها را با تفویض اختیاراتی آغاز کرد، ادامه داد: با تشکیل کارگروهی در مجموعه وزارت صمت و تفویض اختیار به شهرستان ها گامی مهمی در راستای مانع زدایی از پیش روی صنعت، معدن و تجارت کشور برداشت شد و 16 مورد پیش بینی شده در بخش معدن از جمله موراد تفویض شده بوده و این روند تداوم نیز خواهد داشت.

وی مانع زدایی آغاز شده در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت و احصاء و شناسایی بیش از 40 عنوان از موارد مانع زدایی را بی سابقه برشمرد و افزود: در شرایط فعلی اقتصادی و وجود تحریم های ظالمانه ، ایجاب می کرد برخی رویه ها به منظور حمایت و پشتیبانی از تولید تغییر کند که با تمهیدات و برنامه های وزارت صمت این امر نهایی شد.

امین زاده آذربایجان شرقی را قطب صنایع فولادی، مواد غذایی و شیرینی و شکلات و صنعت شیشه برشمرد و افزود: براساس اولویت های برنامه ریزی شده در جهت تکمیل زنجیره تأمین و ارزش این صنایع اقدام خواهیم کرد و با ایجاد و توسعه زیرساخت ها و تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان ، پشتیبانی از تولید در استان محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه احصاء صنایع معدنی و فرآورده های معدنی از سال گذشته همزمان با سال جهش تولید در استان آغاز شده است، گفت: براساس هدف گذاری ها در سال جاری موضوع توسعه معادن و صنایع معدنی بویژه فرآورده های معدنی مس سونگون با جدیت دنبال خواهد شد و همچنین در سایر زمینه ها نیز با حمایت از سرمایه گذاری های جدید و به ثمر رسانده سرمایه گذاری های انجام شده شاهد توفیق استان در حوزه اقتصادی و صنعتی خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی را منطقه ای توانمند با ظرفیت های اقتصادی، صنعتی، معدنی و تجاری مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: در سال جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز به تبع برنامه های محوری مجموعه صمت در حمایت از تداوم تولید به احصاء توانمندی ها و مزیت های تولیدی و صنعتی استان خواهد پرداخت.

وی تأکید کرد: کلیه واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری که در سال گذشته در دریافت خدمات مورد نیازشان با مشکل مواجه بوده اند ، مسائل و مشکلات خود را به سازمان منعکس نمایند تا در تدوین رویه های جدید از این موارد بهره گیریم.

امین زاده از تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشوری و استانی خبر داد و افزود: با توجه به تغییرات قیمتی که در خدمات، حمل و نقل ، انرژی و مواد اولیه انجام شد، اغلب واحدهای تولیدی در زمینه تأمین سرمایه گردش با مشکل مواجه بوده اند و امسال نیز در تداوم جلسات ستاد تسهیل در سال جهش تولید ، تشکیل جلسات ستاد در شهرستان ها نیز با مسئولیت فرمانداران با جدیت دنبال خواهد شد، تا مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی و سرمایه در گردش مورد نیاز اینگونه واحدها تأمین شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت نوسازی و بازسازی تجهیزات، ماشین آلات و خطوط تولید برای ماندگاری در تولید رقابت محور، ادامه داد: استفاده از تکنولوژی های نوین و تولید بهره ور لازمه دوام و ماندگاری در تولید است.

رئیس سازمان صمت استان با تأکید براهمیت تولید صادرات محور، گفت: در این بخش سرمایه ثابتی برای واحدهای تولیدی تعریف شده است که به منظور ارتقای بهره وری و ورود ماشین آلات که در ثبت سفارش نیز دارای محدودیت های کمتری است، در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی از حل مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه تقسیط و استمهال بدهی معوق و همچنین موضوع حذف بهره های مرکب در ستاد تسهیل که از عوامل بازدارنده تولید بوده اند، خبر داد و گفت: با رفع این موارد تولیدکنندگان بدون دغدغه در مسیر افزایش و ارتقاء تولید حرکت خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ابلاغ قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جهش تولید و لازم اجرا بودن مصوبات ستاد به عنوان قانون، افزود: در صورت عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل ، عدول کنندگان از مصوبات به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

امین زاده در پایان گفتگو با تشریح بخشی از عملکرد سازمان در حوزه نظارت و بازرسی و تنظیم بازار استان بویژه در ایام پایانی سال و طرح نظارتی نوروز 1400، گفت: از طریق تفاهم نامه های منعقده با جامعه دانشگاهی و علمی استان ، در زمینه ایجاد و ارتقاء سامانه های نظارتی الکترونیکی اقدامات مطلوبی انجام شده و رصد سیستمی، بازرسی هدفمند و نظارت های هوشمند در راستای شفاف سازی و برنامه ریزی های بهینه در دستورکار سازمان صمت استان قرار دارد.

وی بر استفاده از توان و ظرفیت بسیج اصناف و اتحادیه ها در اقدامات نظارتی تأکید کرد و ادامه داد: در طرح نظارتی نوروز 1400، در خصوص نظارت بر روند توزیع بویژه اقلام اساسی، تعامل و همکاری بسیار خوبی با نیروهای بسیج استان داشتیم.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سازمان صمت واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی معدن و تجارت رئیس سازمان ستاد تسهیل مانع زدایی امین زاده خواهد شد رویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در دیدار با اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران راه‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بحث و بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شد.

مخبر روز یکشنبه در دومین جلسه با اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه نجات اقتصادی کشور با مدیریت، منابع و خلاقیت مردم امکان‌پذیر است تصریح کرد: اتاق بازرگانی و اتاق تعاون مهمترین تشکلهای بخش خصوصی هستند که با آگاهی از وضعیت بازار و اقتصادی جامعه می‌توانند به حضور و مدیریت مردم در بخش اقتصادی کشور کمک شایان توجهی کنند و دولت به دنبال آن است که با بهره گیری از توانایی‌های بخش خصوصی و اتاق‌ها در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: اتاق‌ها و همچنین سایر تشکل‌ها فرصتی مهم برای تحقق شعار سال هستند که از ابتدای سال جاری به صورت سازمان یافته جلساتی با بخش خصوصی برگزار شده است و در این جلسات پیشنهادها و موانع برای حضور پررنگ فعالان اقتصادی و مردم در اداره اقتصاد کشور بررسی می‌شود.

مخبر با اشاره به مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت آموزی در دوره متوسطه دوم با کمک وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح اتاق در این زمینه از جمله سفیران مهارت و آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای در کارگاه‌ها و کارخانه‌های مرتبط با بخش خصوصی می‌تواند به تربیت نسلی ماهر و با امنیت شغلی کمک کند.

وی تاکید کرد: در بسیاری از شهرها تناسبی بین فارغ‌التحصیلان و نیازهای شغلی در آن منطقه وجود ندارد و در کنار آن نیز بسیاری از فارغ‌التحصیلان به دلیل عدم یادگیری مهارت‌های لازم در محیط‌های آموزشی آمادگی حضور در بازار کار را ندارند که دولت با همکاری بخش خصوصی به دنبال حل این مشکلات است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه طرح ایجاد هنرستان‌ها کنار کارگاه‌ها و کارخانه‌ها اقدامی بسیار مهم برای آموزش دانش آموزان و آشنایی با محیط کار واقعی است، تصریح کرد: برنامه مهارت افزایی اتاق بازرگانی در وزارت آموزش و پرورش و هم در محیط‌های دانشگاهی با همکاری وزارت علوم توسعه یابد.

مخبر با قدردانی از تلاش‌های اتاق بازرگانی برای پیشگیری از مهاجرت نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد: پیشنهادات و اقدامات اتاق برای بورسیه شدن نخبگان و فارغ‌التحصیلان و اطمینان از آینده شغلی آنان در کارخانه‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نقطه امیدی برای نسل جوان و کاهش نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهد بود.

معاون اول رییس‌جمهور در خصوص رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی و راهکارهای اتاق بازرگانی و دولت در این زمینه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا با همکاری بانک مرکزی و اتاق برای مدیریت ارز، رفع تنگناها و پوشش ریسک ارز در سریع‌ترین زمان ممکن کارگروه و تیمی تشکیل تا پیشنهادهای عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیاده‌سازی شود.

مخبر رسوب کالا در مبادی گمرکی را یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت عنوان کرد و افزود: رویه کنونی در ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر یابد که اتاق بازرگانی به دلیل تجربیات گوناگون در واردات و صادرات کالا و همچنین تشکیل کمیته‌های تخصصی رسوب کالا در این اتاق پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی خود را به دولت ارائه نماید تا از تجربیات آنان در راستای جلوگیری از انبار شدن کالاها در مبادی گمرکات کشور استفاده شود.

در این جلسه گزارشی از چگونگی مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسط دوم با همکاری بین اتاق و دولت ارائه و ضرورت‌های منافع ارتقای نظام مهارت آموزی در هنرستان‌ها برای بخش خصوصی، دولت و دانش آموزان و خانواده‌ها بررسی شد.

طبق این گزارش پیشنهاد شد کارگروه مشترکی با حضور سازمان مالیاتی، وزارتخانه‌های اقتصاد و آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی، ظرفیت‌های موجود در قانون برای گسترش مشارکت بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های مهارتی در مقطع آموزش متوسطه دوم تشکیل شود.

همچنین طرح ملی سفیران مهارت برای اطلاع رسانی عمومی و جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه هنرستان‌های کشور با پیشنهاد اتاق مبنی بر همایش ملی «سفیران مهارت» توسط وزارت آموزش و پرورش بررسی و برگزار شود و همچنین در صورت موافقت در کارگروه مشترکی آموزش‌های ضمن خدمت به مربیان فنی و حرفه‌ای بصورت عملی و حضور در کارخانه‌ها ارائه گردد.

در ادامه نیز راهکارهای اتاق بارزگانی در خصوص حل مسئله مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان ارائه شد که اتاق بازرگانی از همکاری و مشارکت با وزارت علوم و ایجاد برنامه‌ای مدون برای بورسیه کردن فارغ التحصیلان و نخبگان از زمان تحصیل برای اطمینان از آینده شغلی جوانان خبر داد که با همکاری و هماهنگی‌های انجام شده تا اواسط سال جاری پیاده و عملیاتی شود.

رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی در راستای تحقق رشد صادرات ۳۳ درصدی نیز گزارش دیگر این جلسه بود که طبق آن برای تحقق اهداف رشد صادراتی و تولیدی کشور در چهار محور مدیریت بازار ارز، رفع چالش‌های ارزی صادرکنندگان، رفع تنگناهای ارزی وارد کنندگان و پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز بحث، بررسی و تصمیم گیری و مقرر شد تا این راهکارها در بانک مرکزی بررسی و اجرایی شود.

کد خبر 6084695

دیگر خبرها

  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل