Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیار مستاجرانی هستند که دیگر توانایی پرداخت اجاره‌های بالا را ندارند و این یک نگرانی بسیار بزرگی است که می‌تواند تهدیدی بر سلامت روح و روان و اجتماعی و بهداشتی جامعه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، این روزها آشفته بازار مسکن و نبود ثبات قیمت ها، اجاره نشین ها را درگیر خود کرده است، به طوری که اجاره بهای منازل در شهرهای کوچک و بزرگ سر به فلک کشیده و نفس مستاجران را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای تلخ گران شدن اجاره خانه جزو بزرگترین دغدغه های هر سرپرست خانواری است و باید مدام نگران این موضوع باشد.

از سوی دیگر برخی از خانوارها دیگر قید خانه دار شدن را زده اند و در کنار ان هم اجاره مسکن به بازاری نا بسامان مبدل گشته است به طوری که قیمت ها چندین برابر افزایش یافته و با توجه به فصل تمدید و عقد قراردادهای جدید، هر روز شاهد افزایش اجاره بهاها هستیم.

 این در حالی است که به زعم بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن، دولت در سالهای اخیر بر خلاف وعده هایی که داده بود نتوانست کاری اساسی برای مسکن و خانه دار شدن مردم کند.

اجاره بهای منازل درشهرقروه سر به فلک کشیده و نفس مستاجران را گرفته است!!!

بهمن عزتی کارشناس مدیریت فعال اجتماعی و اقتصادی و عضو اتحادیه مشاورین املاک شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: اجاره بهای منازل درشهرقروه سر به فلک کشیده و نفس مستاجران را گرفته است زیرا افرادی هستند که حتی توانایی اجاره یک اتاق٢۰متری و گاهی یک پارکینگ برای خانواده خود ندارند.

وی گفت: تلخ‌تر اینکه یک مستأجر کارگر روزمزد که در اغلب روزهای سال بیکار است و هیچ درآمدی برای پرداخت چنین اجاره‌های نامتعارف و بسیار بالا ندارد، خود را در بن بست گرفتار می بیند.

وی افزود: گرانی قیمت‌ها و اجاره‌های سرسام آوری که این روزها از سوی مشاوران املاک و مالکان واحدهای مسکونی درشهرقروه ودیگر شهرهای کردستان به مستأجران پیشنهاد می‌شود یک افزایش چند برابری نسبت به پارسال را نشان می دهد.

عزتی خاطر نشان کرد: بسیار مستاجرانی هستند که دیگر توانایی پرداخت اجاره‌های بالا را ندارند و این یک نگرانی بسیار بزرگی است که می‌تواند تهدیدی بر سلامت روح و روان و اجتماعی و بهداشتی جامعه باشد.

وی اضافه کرد: اکنون اجاره بهای منازل در این مناطق باعث شده تا قشر مستأجر که دیگر توانایی فشار مالی و کمرشکن اداره زندگی و اجاره بهای منازل را با توجه به رشد چند برابری قیمت‌ها بخصوص در بحث مسکن ندارند به فکر زندگی حاشیه  نشینی بیفتند.

وی بیان داشت: خلأ قانونی فشار بر مالکان واحدهای مسکونی و بلبشویی که این روزها بر بازار ملک و مسکن وارد شده هر مالکی را به فکر سود بیشتر وا داشته به گونه‌ای که یک منزل ۶۰ متری اکنون دراین شهرو دیگرشهرهای کردستان با ودیعه بسیار بالا و همچنین اجاره‌های نامتعارف به مستأجران پیشنهاد و نرخ گذاری شده است.

به گفته ی عزتی؛ مشاوران املاک نیز که این روزها از قبل افزایش نرخ اجاره و بهای منازل و چند برابری شدن قیمت‌ها، سازشان کوک شده، اگرچه خود را ناراضی جلوه می‌دهند اما در این آشفته بازار درآمد بیشتری کسب می‌کنند چون به ازای افزایش نرخ‌ها، درآمد آنها از ِ قِبل تنظیم یک سند و یا فروش و یا اجاره ملک بهتر شده است.

وی تاکید کرد: خانه‌های بسیار کوچک و مقر و گاهی مستعمل و بیشتر از ۲۰ سال ساخت در قروه این روزها حکم کاخ را پیدا کرده و با پولی که سال 98 می‌شد یک منزل ۲۰۰ متری خرید اینک یک منزل ۵۰ متری نیز نمی‌شود،کرایه کرد، عجیب‌تر اینکه نرخ یک منزل درقروه با نرخ منزل مشابه در مرکز استان و دیگر کلان شهرها برابری می‌کند و این بسیار نامتعارف است.

وی گفت: متأسفانه این روزها قیمت مسکن درقروه به صورت نجومی نسبت به پارسال افزایش یافته و این در حالی است که بیشتر مستأجران توانایی پرداخت چنین اجاره‌هایی را ندارند.

وی ادامه داد: افزایش متعارف اجاره مسکن درشهرهای مثل قروه بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است ولی برخی از مالکان بسیار بیشتر از حد معمول اقدام به نرخ گذاری منازل خود کرده‌اند که این باعث رکود بازار اجاره مسکن شده است.

وی تاکید کرد: ما از مالکان تقاضا داریم که رعایت انصاف را برای مستأجران داشته باشند ضمن اینکه نظارت مسئولان و قیمت گذاری با توجه به نوع منزل و همچنین محلات مختلف نیز می‌تواند از افزایش سرسام آور قیمت منازل درقروه و دیگر شهرها جلوگیری کند.

عزتی یادآور شد: این روزها شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز جای خود را به مشاوران املاک داده اما سیر در این فضا نیز می‌تواند فاجعه دردناک آشفتنه بازار مسکن را به خوبی نمایان سازد، چیزی که در این میان مهم است گلایه‌ها و نارضایتی و حجم پیام‌های ناامید کننده در میان قشر کم درآمد و مستأجر است که هر لحظه از ناتوانی برای اجاره یک سرپناه سخن می‌گویند.

اینکه مسئولان چه راهی را برای بازگشت ثبات به این آشفته بازار مسکن انتخاب کنند نیز بسیار مهم و اثرگذار است.

وی گفت: مالکان به شکرانه سلامتی خود و خانواده‌هایتان از پیشنهاد اجاره‌های نامتعارف به قشر ضعیف و کم درآمد مستأجر خودداری کنید و یقین بدانید که رحم و مروت نشانه مردانگی و مایه الطاف پروردگار و در امان ماندن از بلایا می‌شود چرا از قدیم گفته‌اند «از هر دست بدهی از همان دست پس می گیری».

امید است که مسئولان نیز، قانونی برای نظارت بر اجاره‌ها و ودیعه منازل وضع کنند تا دیگر شاهد بی ثباتی در نرخ بازار مسکن نباشیم و این روند به ویژه مشکلات مستأجران ساماندهی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اجاره بهای منازل بازار مسکن اجاره ها یک منزل قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران

متقاضیان خرید آپارتمان در منطقه ۵ تهران این روز‌ها باید به‌طور متوسط، حداقل بودجه کل حدود ۵ میلیارد تومانی در اختیار داشته باشند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده از بازار معاملات مسکن منطقه ۵ شهر تهران که پرتقاضاترین و پُر معامله‌ترین منطقه بازار مسکن پایتخت محسوب می‌شود یک متقاضی خرید مسکن در این منطقه برای خرید یک واحد معمولی، میانسال و با امکانات متعارف دست کم نیاز به تامین بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع (به طور متوسط) دارد؛ بنابراین حداقل بهای خرید یک واحد مسکونی ۵۰ مترمربعی در این منطقه به طور متوسط به ۵ میلیارد تومان می‌رسد.

بدیهی است در برخی از محله‌های ارزان‌تر این منطقه با کف بودجه ۹۰ میلیون تومانی و در محله‌های مرغوب‌تر با کف بودجه ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع، امکان خرید آپارتمان برای متقاضیان مسکن وجود دارد. نکته مهم در رابطه با بازار مسکن این منطقه فاصله نه چندان محسوس بین بهای پیشنهادی آپارتمان در محله‌های متوسط و محله‌های مرغوب‌تر است. فاصله‌ای که سال‌های قبل بیش از میزان فعلی بود، اما هم اکنون به یک دلیل مهم یعنی رکود خرید آپارتمان، کاهش یافته است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع آپارتمان در منطقه ۵ تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان