Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،محمد‌رضا شانه ساز،   رئیس سازمان غذا و دارو  پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی واکسن کوو ایران برکت که در ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: ایران مهد تبدیل فرصت از دل تهدیدها‌ست و در دل تحریم وارد کرونا شدیم و دشمنان ایران فکر می‌کردند که در شرایط ورود کرونا ایران اسلامی زمین‌گیر می‌شود که اینگونه نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که در تجهیزات پزشکی ایران از سال ۹۷ نسبت به ۹۲ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، افزود‌: ۲۹ درصد از ارز‌بری واردات دارو طی این سال‌ها کاهش یافت و رشد بازار دارویی داخلی افزایش پیدا کرده است.

شانه ساز با بیان این که در حال حاضر صنایع دارویی ایران جایگاه بسیار بهتری پیدا کرده است، گفت: این موضوع تهدید به فرصت بوده است.

او با بیان این که ستاد از روز اول در کنار وزارت بهداشت بود، گفت: در حوزه تولید واکسن ۱۰۰ سال بود که هیچ توفیق قابل بیانی برای واکسن نداشتیم و در فرصت کرونا ایران علی‌رغم همه مشکلات و اندوه صنعت واکسن‌سازی در کشور رونق گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تا فروردین سال آینده، ۱۹۷ میلیون دوز واکسن در کشور ظرفیت‌سازی شده است که جز معجزه چیز دیگری نیست و ایران در حال حاضر صادرکننده همه اقلام مربوط به کروناست و در حوزه واکسن ایران حرف برای گفتن دارد.

شانه ساز با بیان این که توان نیروی انسانی بسیار خوبی در کشور بعد از انقلاب صادر شد، افزود: واکسن شاهراه و تقاطع مجموعه‌ای از علوم است و فراورده‌ای است که به فرد سالم تزریق شود تا بیمار نشود. کشوری که بتواند واکسن تولید کند در  بسیاری از علوم پیشرفت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای التهاب در منطقه، خریدار نسبتا خوبی برای کلیت بازار در تابلوی معاملات مشاهده و هفته با خوشی و آرامش سپری شد البته نه به شدتی که برخی‌ها منتظر بودند، اما در مجموع قابل توجه بود. بازار برای استمرار رشد منتظر تحولات و اخبار بنیادی، گزارش‌های سالیانه، تغییر دلار نیما و.. است.

او افزود: سهم‌های شاخص ساز شروع هفته پیشرو بودند، فروش خوب در بورس کالا، امید به رشد نرخ دلار نیما نقد شوندگی بالا و.. جذابیت آنها برای پول‌های بزرگ دو چندان می‌کند. در میانه‌ هفته سهامداران این سهم‌ها بخشی، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود دست به جابجایی و شناسایی سود زدند. تا فرصتی برای توجه به سهام کوچک و متوسط و جبران جاماندگی نسبت به شاخص کل ایجاد شود که برآيند تعادل در بازار را به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم. ریسک اخیر که مطرح است، مساله اعمال سقف بر روی معافیت مالیاتی بود که برای آن یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید (قانون سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی). شنیده‌ها حاکی از آن است که این بند از قانون بودجه حذف خواهد شد!

وفایی گفت: ابلاغیه تغییر فرمول حداقل قیمت پایه مقاطع فولادی در رینگ داخلی بورس کالای ایران که با این ابلاغیه عملا حاشیه سود ناخالص شرکت‌های میلگردی حوالی ۵% بهتر می‌شود. این هفته دلار اسکناس در سامانه نیما با رشد ۶۰۰ تومانی همراه و بالای ۴۱ هزار رسید، نشانگر فضای ذهنی بازارساز به سمت رشد نرخ است.

او گفت: اخیرا بخشی از بدهی صنعت برق پرداخت شدکه در کنار اصلاح نرخ خرید برق می‌تواند صنعت برق را متحول کند با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد