Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، مرتضی جوهری رییس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو گفت: نیمه شب گذشته خودرودی گشت پاسگاه محیط بانی خرسک در پارک ملی قمیشلو  با مشاهده یک دستگاه موتورسیکلت تریل با ۲ سرنشین به تعقیب آنان پرداخت. متخلفان موتورسوار که مجهز به سلاح گرم و پروژکتور بودند پس از آگاهی از تعقیب  محیط بانان به سمت خودرو سازمانی تیراندازی کردند و در همین حین نور پروژکتور را مستقیم به سمت راننده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو گفت: این اقدام متخلفان باتوجه به ناهمواری منطقه به واژگونی خودروی متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست و آسیب دیدگی ۲ محیط‌بان منجر شد. محیط‌بانان مصدوم تحت درمان پزشکی قرار گرفتند و حال عمومی آنان مناسب گزارش شده است. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متخلفان ادامه دارد.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع شده و دارای سه زیستگاه مهم تپه استپی و دشتی، تپه ماهوری و زیستگاه کوهستانی و برف‌ گیر است. این منطقه مهم زیستی علاوه بر برخورداری از بیش از ۳۷۱ گونه گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش از جمله آهو، قوچ، پازن، میش، کل بز، گرگ، کبک، تیهو و کفتار است.

کد خبر 600342 برچسب‌ها محیط‌بان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط بان حیات وحش پارک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند

احمد صفرزاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: چند گونه از جانوران شامل سارگپه، کاکایی، باکلان و آهو که به طرق مختلف مصدوم و آسیب دیده بودند، توسط دوستداران حیات وحش طی ماه جاری تحویل اداره محیط زیست شدند.

وی در ادامه افزود: با همکاری و کمک دامپزشکی شهرستان معاینات لازم و تیمار بر روی این حیوانات انجام گرفت و پس از چند روز مراقبت و اطمینان از سلامتی و بهبودی کامل با نظارت کارشناسان در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: با قدرانی از دوستداران و حامیانی که حیات وحش زخمی و ناتوان را به محیط زیست تحویل می‌دهند، از مردم خواست از گرفتن حیوانات سالم و یا نوزادان حیات وحش خودداری نموده و در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6080681

دیگر خبرها

  • حیات وحش شاهوار شاهرود
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست