Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@14:25:46 GMT

تهدید فضای سبز سوهانک با خودروهای شاسی بلند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۷۰۵

تهدید فضای سبز سوهانک با خودروهای شاسی بلند

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به افزایش تردد خودروهای شاسی بلند در پارک جنگلی سوهانک تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش حسینی میلانی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه این شورا درخصوص ثبت میراث طبیعی توچال اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های متعدد کمیته محیط زیست، همچنان منتظر اعلام نظر میراث فرهنگی تهران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری تهران آمادگی دارد تمام اطلاعات و مستندات را در اختیار اداره کل قرار دهد، اما آخرین گزارشی که تهیه شده و منطبق با الگوی وزارت میراث فرهنگی بوده، هنوز راجع به این موضوع نظری نداده‌اند و درخواست دارم تا هرچه سریع‌تر نسبت به آن اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: ارتفاعات توچال و بی بی‌شهربانو جزو میراث طبیعی است و باید از آن‌ها حفاظت کنیم. این حفاظت باید همیشگی باشد و نباید مورد کاستی قرار گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به گزارش شورایاری محله سوهانک درخصوص افزایش تردد خودروهای شاسی بلند از مبادی ورودی پارک جنگلی سوهانک در ارتفاعات مشرف به تهران گفت: علاوه بر مزاحمتی که این خودروها برای شهروندان ایجاد می‌کند خسارت بسیار جدی به پارک و ارتفاعات حساس شمال شرق تهران وارد می‌شود.

وی تاکید کرد: انجام چنین فعالیت‌های مخربی اصلاً مجاز نیست. در سال ۹۶ با این موضوع برخورد شد اما سه ورودی به این پارک وجود دارد و لازم است شهرداری در اسرع وقت اقدامات کنترلی و حفاظتی برای گیت‌های ورودی را انجام دهد.

میلانی از شهرداری این شهر درخواست کرد که در اسرع وقت با همکاری منابع طبیعی تهران نسبت به ایجاد گیت‌های کنترلی در ورودی پارک مذکور اقدام و گزارش جامعی از وضعیت بهره برداری از پارک جنگلی مذکور را به شورای شهر ارسال کند.

کد خبر 492678

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آرش میلانی شوراي شهر تهران پارک فضاي سبز شهري توچال فضاي سبز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: انتخاب اتباع برای اولین بازدید در سال جاری دارای پیام سیاسی و عملیاتی است، اتباع موضوع بسیار مهم است و نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است ما باید فرصت را از دل تهدید بیرون بکشانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس کاظمی ظهر امروز در بازدید از اداره کل اتباع و امور مهاجرین استان قزوین، ضمن اشاره به نمایش غیورمندانه سپاه، اظهار داشت: در عملیات صورت گرفته دست قدرتمند مردم ایران از آستین نیروهای سپاه بیرون آمد و رژیم صهیونیستی را تنبیه کرد، این عملیات محصول انسجام، یکپارچگی و وحدت ملت بزرگ ایران و باور عمیق به مسیر مبارزه است که به دست غیور سپاه به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: امروز ضربه تاریخی که نیروهای مسلح ایران به صهیونیست‌ها وارد کردند معادلات را در فضای نظامی، اقتصادی و سیاسی جهان تغییر داد، حوادث پس از این حمله و اقداماتی که در حوزه دیپلماسی رخ داد نیز سیلی دیگری بود؛ آن‌ها تصور می‌کردند شورای امنیت حداقل یک بیانیه صادر کند اما حتی بیانیه هم صادر نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، بیان کرد: نوع مواجه دولت‌ها با این اتفاق قابل توجه بود، نوع مواجهه کشورهای عضو شورای امنیت به جز سه کشور اروپایی و آمریکا و فضای عمومی جلسه نشان داد که در فضای دیپلماسی نیز توفیق پیدا کردیم و سیلی دوم از ناحیه دیپلماسی نثار رژیم شرور شد که جای شکرگزاری دارد.

کاظمی افزود: سال‌ها است دشمنان تلاش می‌کنند که جمهوری اسلامی را ضعیف جلوه دهند، حالا چطور توجیه می‌کنند که در چنین شرایطی، نه مخفیانه و غافلگیرانه بلکه 72 ساعت قبل ایران عملیات را اعلام و لحظه شروع را رسانه‌ای می‌کند؟ همین اطلاع‌رسانی عملیات معانی و پیام‌هایی در عالم سیاست دارد و آنها که منصف هستند و ملت‌های آزاده حتما این پیام بزرگ را دریافت کردند.

معاون استاندار بیان کرد: فضای رسانه در این شرایط دارای اهمیت بیشتری است، تا قبل از عملیات می‌گفتند نمی‌توانیم و فرماندهان جبهه مقاومت کم آوردند و یارای انتقام‌گیری ندارند، حالا که این حمله با موفقیت انجام شده ما که رسالت جهاد تبیین داریم باید این موارد را مورد توجه قرار دهیم و به خوبی آن را تبیین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اولین بازدید خود در سال جاری، افزود: انتخاب اتباع برای اولین بازدید در سال جاری دارای پیام سیاسی و عملیاتی است، اتباع موضوع بسیار مهم است و نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است، ما باید فرصت را از دل تهدید بیرون بکشانیم.

کاظمی تأکید کرد: چالش‌های موجود در فضای اتباع با همین رویکرد و توجه اصلاح می‌شود، بخشی از چالش‌ها نیز با تدبیر و مدیریت درست باید حل شود که تلاش می‌کنیم با برگزاری جلسات منظم آن را در دستور کار قرار دهیم؛ قطعا با برگزاری جلسات اختصاصی در خصوص اتباع در سطح کلان استان به فراخور جلسات تذکرات لازم در این خصوص به مدیران ذی‌ربط داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دیپلماسی داخلی باید مواردی رعایت شود تا هزینه متحمل نشویم، مدیریت باید بهینه و بهره‌ور شود و در غیر این صورت برای مدیریت خسارت بار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، بیان کرد: در حوزه اداره کل اتباع روند رو به جلو، هوشمندانه و در فضای تعاملی است، این اداره کل نمی‌تواند مستقل از بقیه ارکان کاری انجام دهد، بنابراین نیاز به تقویت تعامل با دستگاه قضا، نهادهای امنیتی و مجموعه‌های مرتبط با اتباع، لازمه کار است.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون ساماندهی اتباع نیز باید به صورت منظم تشکیل شود تا مسائل به طور مرتب و دقیق مورد بررسی و حل قرار گیرد، همچنین احداث ساختمان جدید که بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است باید سرعت بگیرد تا به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • جیلی گلکسی ئی5 ؛ رونمایی از یک شاسی بلند 1.3 میلیاردی (+تصاویر)
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • کنایه حناچی به زاکانی؛ آنها که می‌خواهند در پارک قیطریه مسجد بسازند می‌خواهند بگوید ما خیلی دیندار هستیم
  • آغاز تولید فصل دوم «چرخ گردون»، ۱۵ اردیبهشت
  • شاسی بلند غول‌پیکر با هزار اسب بخار قدرت/ رقیب آسیایی هامر
  • عملکرد جالب شاسی بلند جدید کره ای بازار را در تصادف ببینید
  • بهسازی ورودی اصلی پارک شهید دباغیان بندر عباس
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند