Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:39:43 GMT

جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی کردستان 18 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۸۰۳

جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی کردستان 18 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،‌ فرید سپری پیش از ظهر امروز در دومین جلسه صلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: فروردین ماه امسال 4 میلیون 79 هزار قطعه جوجه ریزی در فروردین ماه امسال انجام گرفته است که نسبت به مدت زمان مشابه 18 درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در این بازه زمانی 3 میلیون و 450 هزار قطعه جوجه روزی در استان انجام گرفته بود.

وی به میزان جوجه‌ریزی تا بیستم اردیبهشت ماه امسال گریزی زد و گفت: 2 میلیون و 332 هزار قطعه جوجه‌ریزی در اردیبهشت ماه جاری در استان انجام گرفته که 15 درصد نسبت به اردیبهشت 99 رشد داشته است.

وی عنوان کرد: میزان جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان نسبت به سه ماهه آخر سال گذشته هم رشد خوبی داشته است.

سپری با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات جوجه‌ریزی بسیار خوبی در سطح استان انجام شده است، گفت: استان کردستان در این زمینه الان معین سه استان کشور است که از شب گذشته هم باید مرغ زنده یا لاشه بازار استان البرز تامین کنیم که از فردا این موضوع نیز انجام می‌شود.

وی میزان ارسال مرغ به استان البرز را حدود 80 تن اعلام کرد و گفت: شب گذشته 8 هزار قطعه برای البرز و 8 تن مرغ از استان به خوزستان ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به فعالیت 16 واحد تولید مرغ یک روزه با ظرفیت 450 هزار و 250 قطعه خبر داد و گفت: 14 واحد از این تعداد با ظرفیت 402 هزار و 205 قطعه فعال است.

وی افزود: تقریبا در ماه 2 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

سپری با بیان اینکه عمده محصولات ما به سایر استان‌ها صادر می‌شود، گفت: نظارت کامل بر جوجه‌ریزی در سطح استان انجام می‌شود.

وی به سامانه سما صط گریزی زد و خاطرنشان کرد: مدیریت تولید در حلقه‌های بالادستی و پایین دستی و کاهش نوسانات بازار و تنظیم آن، شفافیت اطلاعات، همگرایی تشکل‌ها و افزایش بهره وری «کاهش سن و وزن کشتار» مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

سپری با اشاره به اینکه در این سامانه همه حلقه‌های تولید و کاربران به هم متصل و هر فعالیتی در سامانه قابل ردیابی و پیگیری است، گفت: این سامانه قابلیت از کل به جز رفتن از طریق آنالیزورها در کلیه بخش‌ها را فراهم نموده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان فرید سپری جوجه یک روزه کردستان جوجه ریزی استان انجام قطعه جوجه هزار قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران

معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از چهار درصد به ۱۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی‌مهری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث دو مگافارم در ری و فیروزکوه، افزود: برنامه‌ریزی اولیه برای احداث دو مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغ‌داری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه‌ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

منبع: فارس

کد خبر 747811

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه