Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال جهان نیا با اشاره به اینکه طی تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت بهداشت، رفاه و ارتباطات تا پایان سال 1400 باید تمامی بیمارستان ها به سیستم نسخه نویسی الکترونیک متصل شوند، گفت: تاکنون هیچ کدام از بیمارستان های تحت پوشش علوم پزشکی استان این سیستم را راه اندازی نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال جهان نیا، مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: با حذف دفترچه های کاغذی، نسخه های الکترونیک در تمامی مراکز درمان دولتی قابل رویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه باید بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به استفاده از نسخه الکترونیکی همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: تاکنون هیچ کدام از بیمارستان ها سیستم را، راه اندازی نکرده اند.   جهان نیا اضافه کرد: این در حالی است که تمامی مراکز بهداشت و درمان سراسر استان از سیستم نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می کنند.   این مقام مسئول یادآور شد: در استان خراسان شمالی از 146 مطب خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی 144 مطب، از 33 مطب دندان پزشکی، 27 مطب، از 10 مرکز سونوگرافی که شامل هفت مرکز خصوصی و سه مرکز دولتی هستند، 50 درصد مراکز سونوگرافی خصوصی به سیستم نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند.   مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه 100 درصد داروخانه های خراسان شمالی که شامل 90 مورد است، از سیستم نسخه نویسی الکترونیک استفاده می کنند، گفت: همچنین 16 آزمایشگاه خصوصی و سه آزمایشگاه فعال در مراکز دولتی نیز به این سیستم متصل هستند، اما 19 آزمایشگاهی که در سراسر استان در بیمارستان های دولتی قرار دارند، این سیستم را راه اندازی نکرده اند.   جهان نیا بیان داشت: باتوجه به اینکه سیستم نو است و ممکن است برخی از پزشکان مهارت لازم را برای استفاده از آن نداشته باشند، یا اینکه در حین حضور بیمار اینترنت قطع شود به همین منظور این امکان فراهم شده که پزشک روی سرنسخه کد ملی فرد را ثبت کند تا در صورت مراجعه به داروخانه یا آزمایشگاه بتواند از خدمات بیمه درمانی استفاده کند.   وی اظهار داشت: در حال حاضر تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و درمان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات منعقد شده تا استفاده از سیستم نسخه نویسی الکترونیک را در اولویت اجرا قرار دهند و تا سال 1400 تمامی مراکز و بیمارستان ها به سیستم متصل باشند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستم نسخه نویسی الکترونیک خراسان شمالی جهان نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان