Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:14:08 GMT

ورود دانشگاهیان فضای انتخابات را گرم می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۸۹۹

ورود دانشگاهیان فضای انتخابات را گرم می‌کند

ایسنا/کرمانشاه  رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به نقش جامعه دانشگاهی در جریان بخشی و ایجاد تحرک سیاسی در جامعه، تاکید کرد: با توجه به محدودیت های فعلی، حضور فعال و اثربخش اساتید دانشگاهی، تشکلها و دانشجویان در فضای مجازی می تواند موجب حساسیت بیشتر شهروندان و خلق حماسه سیاسی در انتخابات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین خوش اقبال در نشست هم اندیشی با مدیران و اساتید دانشگاهی استان که امروز(21 اردیبهشت) در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد: جامعه دانشگاهی کشور و بخصوص استان اعم از اعضاء هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان همواره نقش بسیار مهمی در تبیین شرایط سیاسی جامعه ایفاء کرده و سهم بسزایی در ارتقاء سطح بینش عمومی و نهایتاً مشارکت سیاسی داشته اند.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در ۴۲ سال گذشته حضور فعالی در عرصه های انقلاب داشته، افزود: دانشگاه به عنوان چشم بیدار جامعه باید حضور بیشتری در عرصه داشته باشد و نقش پیش‌رو بودن خود را مانند گذشته ایفا کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ورود دانشگاهیان به عرصه انتخابات را موجب تضارب آرا و گرم شدن فضای انتخابات دانست و گفت: خلق حماسه سیاسی در گفتمان دانشگاه کلید می خورد، خصوصا در شرایط فعلی که فضای مجازی جایگزین فعالیت های جمعی شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه به عنوان قلب تپنده تفکر و چشم نگران جامعه باید بتواند در این فضا بیش از پیش نقش‌آفرینی کند و ضمن امیدبخشی واقعی به جامعه، برای اصلاح امور فضایی بسازد که با تضارب آرا امکان انتخاب بهتر برای مردم فراهم شود.

خوش اقبال تاکید کرد: می طلبد که تشکل های دانشجویی ضمن حفظ اصول و مبانی، در روش‌ها نوآوری داشته باشند و با خلاقیت‌های لازم به شکل جدی در کمک به مشارکت حداکثری مردم نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه با اشاره به جریان سازی رسانه های معاند برای ناامیدی مردم از صندوق رای گفت: برای تقویت اقتدار ملی، انسجام اجتماعی و حضور پر قدرت در مجامع بین المللی راهی جز حضور و نقش آفرینی در انتخابات نداریم و در این بین نقش دانشگاه ها مهمتر دیده می شود.  

معاون استاندار کرمانشاه با انتقاد از سیاه نمایی ها برای ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان و القای بی توجهی دولت به مردم گفت: در استان کرمانشاه افتتاح ۴۷۸ پروژه دانشگاهی، طرح گرمسیری، راه آهن، تصویب منطقه آزاد قصرشیرین و مدیریت زلزله از برکات نظام اسلامی و دولت بوده است.

 خوش اقبال در پایان با بیان اینکه نقد دانشگاهیان دلسوزانه، عالمانه و راهگشاست، افزود: برای بهره برداری بیشتر از نقطه نظرات اساتید و نخبگان دانشگاه و فعالان دانشجویی نشست های هم اندیشی با موضوع انتخابات را ادامه خواهیم داد.

در این نشست چند تن از روسا، مدیران و اساتید دانشگاه های استان به بیان نقطه نظرات خود درباره انتخابات خرداد ماه و ارئه راهکارهایی برای افزایش مشارکت سیاسی پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه انتخابات 1400 استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی ایکس دیروز دستور کمیسیون انتخابات هند برای حذف برخی پست های حاوی محتوای سیاسی سیاستمداران هندی انتخاب شده، احزاب سیاسی و کاندیداهای مناصب دولتی را اجرا نکرد و برخی پست ها را در پلتفرم نگه داشت. پلتفرم ایکس اعلام کرد با دستورات کمیته انتخابات مخالف است. ایکس در بیانیه ای اعلام کرد: ما از کمیسیون انتخابات هندوستان می خواهیم تمام دستورات حذف محتوای خود را در آینده منتشر کند.

این در حالی است که هند حدود یک میلیارد شهروند واجد شرایط رای دهی را دارد و قرار است جمعه بزرگترین انتخابات جهان را برگزار کند.

البته این تنها کارزار ایکس در جهان نیست. چندی قبل بی توجهی ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس به دستور قاضی برزیلی برای حذف برخی حساب های کاربری دردسرساز شد. ماسک دستور آلکساندر دی موارئس قاضی دادگاه عالی مبنی بر مسدودسازی برخی حساب های کاربری را به چالش کشید. او اعلام کرد پلتفرم ایکس این ممنوعیت را لغو می کند زیرا غیرقانونی است و از مورائس خواست تا استعفا دهد.

کد خبر 6080619

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد