Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@23:19:35 GMT

نگاهی به گران‌ترین اجناس طلا در جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۰۸۸

نگاهی به گران‌ترین اجناس طلا در جهان

کالا‌های مختلفی هستند که از طلا ساخته شده اند که دارای قیمت‌های سرسام آوری هستند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: طلا یکی از ارزشمند‌ترین فلز‌های کشف شده در جهان است که از آن به اشکال مختلفی استفاده می‌شود؛ همچنین به طلا به عنوان یک کالای سرمایه گذاری در سراسر جهان نگاه می‌شود به طوری که منابع طلا برای کشور‌ها به عنوان پشتوانه پولی و ارزی آن‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکه‌های طلا و جواهر‌های ساخته شده از طلا به عنوان پرکاربرد‌ترین محصولات ساخته شده از این فلز گران بها شناخته می‌شوند، اما در این بین کالا‌های مختلفی هستند که در ساخت آن‌ها از طلا استفاده شده و قیمت‌های سرسام آوری نیز دارند.

در ادامه این گزارش به ۱۰ مورد از گران‌ترین این کالا‌ها اشاره شده است:

کاپ کیک و بستنی طلایی (۹۷۲ $)

در یکی از برج‌های دبی یک منوی فوق‌العاده وجود دارد که بر اساس آن کاپ کیک به همراه یک بستنی به شکل ققنوس سرو می‌شود که هر دو از جنس طلا هستند.

البته در ساخت آن‌ها از شکر، کره و شیر نیز استفاده شده است، اما ورقه‌های طلای خوراکی ۲۳ عیار سبب شده تا قیمت این بشقاب تا ۹۷۲ دلار ارزش گذاری شود.

صندلی‌های طلا (۲.۱۲۲ $)

قطعا تا به امروز همه ما انواع صندلی، مبل و میز را از جنس پلاستیک و چوب دیده‌ایم، اما یک تولیدکننده برای افراد فوق لاکچری این یکنواختی را شکسته و انواع این اقلام را با روکش طلا تولید کرده که فقط یک صندلی آن ۲ هزار و ۱۲۲ دلار قیمت گذاری شده است.

عینک مطالعه (۷۵.۰۰۰ $)

در این کره خاکی خیلی از افراد برای مطالعه نیاز به عینک‌های مخصوص دارند که برخی از افراد مبالغ نسبتا زیادی را هم برای آن پرداخت می‌کنند تا هنگام مطالعه احساس راحتی کنند؛ اما تا به حال به عینک مطالعه ۷۵ هزار دلاری از جنس طلا فکر کرده‌اید؟

از این فریم ۳۰۰ عدد تا به حال ساخته شده و نکته قابل توجه این است که هیچ روکش طلایی در این فریم دیده نمی‌شود بلکه تمام فریم آن از طلا ساخته شده است.

باربیکیو (۱۶۰.۷۱۰$)

تا به حال به این موضوع فکر کرده‎اید که گوشت استیک خود را روی باربیکیوی ۱۶۰ هزار دلاری بپزید؟

این اقدام در سال ۲۰۰۷ در یک مهمانی در شهر سیدنی استرالیا به وقوع پیوست و تمام گوشت‌های این مهمانی بر روی باربیکیویی پخته شد که نه تنها بدنه آن بلکه تمام پیچ و مهره‌های آن هم از جنس طلای ۲۴ عیار است.

لباس هندی از جنس طلا (۲۴۰.۰۰۰$)

یک میلیاردر هندی به نام (Datta Phuge) برای خود لباسی را از جنس طلا طراحی کرد که ۲۴۰ هزار دلار ارزش گذاری شد. طراحی، ساخت و آماده پوشیدن شدن این لباس که ۳ کیلوگرم وزن دارد، بیش از ۱۵ سال زمان برد.

یک جفت کفش برای یک مهمانی (۲۶۸.۰۰۰$)

Christopher Michael Shellis یک طراح بسیار معروف انگلیسی است که به طراحی انواع کفش‌های مجلسی زنانه معروف است. او در بین طراحی‌های خود، کفش‌های گران قیمتی را طراحی کرده که تاکنون هیچ کسی آن‌ها را نخریده است.

در این بین یکی از معروف‌ترین و گران‌ترین طراحی‌های کفش او ۲۶۸ هزار دلار ارزش دارد. پاشنه این کفش زنانه تماما از طلا است و در طراحی آن از ۲ هزار الماس ریز استفاده شده است.

به گفته شخص طراح؛ این جفت کفش هزار سال گارانتی دارد.

سکه طلای غول پیکر (۹۹۷.۰۰۰$)

البته که بسیاری از ما سکه‌های طلا را دیده‌ایم و برخی از ما یک یا تعداد محدودی از آن را در اختیار داریم، اما بی شک تاکنون هیچ کدام از ما یک سکه طلا با قدر ۱۳۵ سانتی متری ندیده‌ایم مگر اینکه به موزه ملی کانادا رفته باشیم.

این سکه غول پیکر ۹۹.۷ کیلو گرم طلا با خلوص ۹۹.۹۹ درصد است، به عنوان یکی از پشتوانه‌های پولی کشور کانادا محسوب می‌شود.

مهره‌های بازی (۷.۵۰۰.۰۰۰$)

یک طراح انگلیسی دو عدد از مهره‌های اصلی یک بازی را با الماس طراحی کرده که قیمت این جفت مهره ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.

آیفون ۵ ($۱۵.۰۰۰.۰۰۰)

آیفون ۵ یکی از پر فروش‌ترین محصولات شرکت اپل است، اما یک فرد میلیاردر چینی تنها فردی است که یک عدد از این مدل آیفون را به قیمت ۱۵ میلیون دلار خریداری کرد.

دکمه خانه (home button) از جنس الماس مشکی ۲۶ قیراط، بدنه آن طلای با خلوص بالا ۲۴ عیار و ۶۰۰ الماس دیگر در دور این محصول طراحی شده است.

گران‌ترین ساعت در جهان ($۲۴.۴۰۰.۰۰۰)

رکورد گران‌ترین ساعت جهان دو مرتبه توسط این ساعت شکسته شده است، اولین مرتبه توسط شیخ بن محمد بن علی الثانی به قیمت ۱۱ میلیون دلار و دومین بار در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲۴.۴ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد. عرض صفحه ساعت حدود ۷۳ میلی متر است و کمتر از نیم کیلو گرم وزن دارد.

بیشتر بخوانید: گرانترین میوه‌های فصل

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: طلا گرانترین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طلا گرانترین جنس طلا ساخته شده هزار دلار گران ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

آمار بیشترین هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۲۳ را مشاهده کنید. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، آمار بیشترین هزینه‌های نظامی در سال 2023 به ترتیب آمریکا (916 میلیون دلار)؛ چین ( 296 میلیون دلار) و روسیه ( 109 میلیون دلار) در صدر جدول قرار دارند.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)